Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Japp, kul att det är helt random när man får de nya vapnen.
Man kan ju spela i veckor utan att få nåt.
Det borde ju bli större sannolikhet att få unlocks om man spelar bra tex tycker jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har nästan gjort klart min bana den är väldigt simple.

[RED]-[RED]-[RED]-[RED]-[RED]-[RED]-[RED]-[RED]-[RED]
Blir skjutna av Blu Heavys
[BLU]-[BLU]-[BLU]-[BLU]-[BLU]-[BLU]-[BLU]-[BLU]-[BLU]
Som har skåp bakom sig = unlimited ammo.

Själv står jag bara någonstans eller i specator för man unlocks där med.

*Klart.

Permalänk
Medlem

Hm de nya banorna är väldigt trevliga faktiskt, särskilt "dubbel payload-banan" vad den nu heter

Men det nya systemet för vapen börjar bli smått störande!! Jag är nog uppe i minst 10 timmar nu sen patchen (ja jag har haft tråkigt i helgen!), jag har 23 achievements för spy och 9 för sniper upplåsta, och då har jag ändå spelat ganska mycket med andra klasser också. Och än så länge har jag inte fått EN ENDA unlock, inte några nya vapen och inte några gamla heller.
Jag tycker de kunde kombinera random med att den som låg högst poängmässigt varje runda fick ett vapen eller något i den stilen..

Permalänk
Medlem

Tycker det funkar bra, jag fick ett gäng nya vapen i förrgår när jag lira ett par timmar Innan dom gjorde om fick ja fan ingenting!

Permalänk
Medlem

Värdelöst system, jag har spelat många timmar utan att få ett enda dugg, inte ens en dublett av de gamla vapnen.
Jag undrar hur deras slumpgenerator fungerar ?
Verkar som att de vid vissa tillfällen slumpar ut någon helt random på servern som får något. Om detta stämmer borde man kanske köra på servrar med väldigt lite folk.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Värdelöst system, jag har spelat många timmar utan att få ett enda dugg, inte ens en dublett av de gamla vapnen.
Jag undrar hur deras slumpgenerator fungerar ?
Verkar som att de vid vissa tillfällen slumpar ut någon helt random på servern som får något. Om detta stämmer borde man kanske köra på servrar med väldigt lite folk.

Min egen empiriska uppfattning är att det är helt slumpmässigt och att det inte spelar någon roll om det är mycket eller lite folk på banorna. Spelade ett tag på en 32man server och då rasslade det till lite då och då (dock inte för mig) och kände absolut att det inte var lika ofta på mindre servers.

Permalänk
Medlem

Helt slumpmässigt. Hade tur som fick alla nya grejorna efter 2 dagar, men en del av den tiden var i Achievement_idle.

Gillar de nya cloaking-klockorna, underbara i rätt situationer. Gillar dock inte att Valve har pillat på backstab-koden igen, jobbigt att träffa rätt.

Permalänk

hmm.. lirade med lite kompisar på en officiell server med VAC igår och helt plötsligt så började det spotta saker på mig.. inom loppet av 20 minuter var min inventory full av dubletter/tripletter och quadletter... så jäkla skumt... så jag föredrar nog det gamla sättet..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Jag har idag rotat fram min gamla dator och gjort en dedikerad TF 2 server av den.

Alla är välkomna att spela på den.

Adressen är: 90.224.146.77:27015

Lämna gärna synpunkter om den fungerar bra och så samt andra saker som jag borde ändra vad gäller tider och maps osv :). Jag har satt gränsen på 32 players och det skulle vara kul att se om den klarar det. Det har bara varit 6 st inne samtidigt än så länge

Mvh Straight

Permalänk

Jag rekommenderar alla att köra klanspel. Det ger en _helt_ annat dimension till spelandet... Man spelar 6v6, främst på kartor som är identiska för båda spelare (badlands och granary är populärast, även om fastlane, gravel pit och turbine också förekommer). Max en medic och en demo.

Skillnaderna i skills mellan publik och pcw är rätt så enorma, ett division 6-lag skulle utan vidare kunna ta 12 st. "genomsnittsspelare". Man börjar knappast spela i ett div 1-lag från början...

Själv kör jag i ETF2L (europeisk liga), som Medic med den nystartade (2 veckor gamla) klanen 4D i division 6, men jag har spelat i 3D, 2D, exhale och SO (de två sista finns inte längre) som befinner sig/har befunnit sig i division 4 till 6 (spelar mix då och då med division 4-5-spelare, annars blir det med 4D nu).

Tyvärr vet jag inte riktigt hur man gör hur man kommer in, men ett förslag är att gå in på etf2l:s irc-kanal (google it) och fråga på. Har man bara lite motivation och viljan att lära sig så kan nog de flesta få en plats i något lag

Vill man spela på en seriös server med bra spelare så rekommenderar jag Sweden online (www.sweden-online.org sweden-online.sytes.net). Ja, reglerna är lite "småkristna", men det gör att man slipper idioter. Ett utmärkt ställe att bli stammis på.

Straight - Vad du än göra, aktivera ABSOLUT inte fast respawn! Det förstör fullständigt servern, det enda sättet att vinna är om ena laget är löjligt mycket bättre (blir sällan jämna matcher - antingen är man på det vinnande eller det förlorande laget).
Sedan ska du givetvis ta bort 2fort ur maprotationen
Och fixa några admins och möjligheten att enkelt scrambla teamen (dvs. sätt inte kravet till 70% ja-röster, då kommer det vinnande laget aldrig gå med på att scrambla).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

jo klanspelssidan av tf2 är jävligt schysst

så jävla tråkigt att alla jämt ska köra bl å gran bara, så sjukt jävla less på dom.

edit: enda sättet att göra en publicserver skoj är ju att ha fastrespawn igång, orka sitta å glo på idioter som röjjer runt i 15sec. gtfogaming servrarna e skitnajs t.ex. 32players norespawn, asbra å träna på.
tar man publicspel seriöst ere lika bra å gräva ner sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FapX
jo klanspelssidan av tf2 är jävligt schysst

så jävla tråkigt att alla jämt ska köra bl å gran bara, så sjukt jävla less på dom.

edit: enda sättet att göra en publicserver skoj är ju att ha fastrespawn igång, orka sitta å glo på idioter som röjjer runt i 15sec. gtfogaming servrarna e skitnajs t.ex. 32players norespawn, asbra å träna på.
tar man publicspel seriöst ere lika bra å gräva ner sig.

tråkigt kanske, men det finns ju inga andra banor som är bra så :/ gravel,badlands och granary är väl dom enda jag kan komma på som är bra.

Nä vi får hoppas det kommer lite fler 5cp maps!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FapX
jo klanspelssidan av tf2 är jävligt schysst

så jävla tråkigt att alla jämt ska köra bl å gran bara, så sjukt jävla less på dom.

edit: enda sättet att göra en publicserver skoj är ju att ha fastrespawn igång, orka sitta å glo på idioter som röjjer runt i 15sec. gtfogaming servrarna e skitnajs t.ex. 32players norespawn, asbra å träna på.
tar man publicspel seriöst ere lika bra å gräva ner sig.

Ja, men då är du en av de där 90% som oss i minoritet hatar något ofantligt.

Vadå seriöst? Att alltid tramsa runt är imho skittråkigt. Givetvis spelar man för att laget ska vinna (och ha kul samtidigt: man är en väldigt dålig människa om man går med i laget som vinner om man får ett val). Det bästa vore om DU gräver ner dig.

Fastrespawn förstör spelet, åtminstone för oss som inte är så handikappade att vi inte kan vänta i 10 sekunder för att få ett spelbart spel.

Träning på en fastspawnserver är ju trams, rörelsemönstret hos noobs är helt olikt det i klanspel.

Aeqvist - Jag håller med, hade varit kul med fler sådana. Vi fick ju badlands (som inte var en startmap), men sen har det varit rätt dött. Nackdelen är att de inte är särskilt roliga att spela public på, varför Valve nog hellre gör en till cp- eller pl-karta vid nästa uppdatering. Nåja, bara de inte hittar på ÄNNU en till typ av karta
(förövrigt hatar jag att alla verkar hata Hydro, varför det bara finns en enda officiell tc-map. Underbar publickarta, men 90% av de som spelar public är ju hjärndöda spelare som vill sitta där med sin fastrespawn och tre sentries men noll medics och soldiers på Dustbowl och Goldrush...).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

"Träning på en fastspawnserver är ju trams, rörelsemönstret hos noobs är helt olikt det i klanspel."

Fast noobsen försvinner ju inte bara för att det är lite längre respawn på public.
(även om många noobs tenderar att gilla fast respawn).

Att ta publicspel alltför seriöst är inte sunt, enligt mig, helt enkelt därför att inga andra i ditt lag gör det 99% av tiden.
Jag vill alltid vinna och gör mitt bästa för att cappa och försvara osv, men oftast är jag i stort sett ensam om det.
De andra bara vandrar runt planlöst, campar i nåt hörn, helar varandra i spawn, jagar någon irrelevant fiende på andra sidan kartan osv..
Att med sådana medspelare försöka ta det hela seriöst och vara inställd på att vinna är inte bra för ens psyke.

Om det då är fast respawn för man iallfall spela hela tiden och kan träna lite aim och sånt (även om de ofta är mer förutsägbara än bots) samtidigt som man för sin ensamma hopplösa kamp om att uppnå kartans mål...

Det enda sättet att verkligen spela seriöst är att försöka bilda/joina ett lag där övriga i laget har samma vinnarinstinkt och är beredda att satsa lika mycket som du själv.
Själv har jag ännu inte lyckats hitta ett sådant lag. De flesta klaner nedanför div1/2, verkar inte ta spelet så seriöst, tycker jag.

Jag kör ofta dm-maps som Store istället för "vanlig" public. Bättre att köra på en ren dm map utan mål, istället för att vara i något lag på public som låtsas spela mot ett mål..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

träning på fastspawnserver kan va trams beroende på klass. jag spelar bara sniper publik å då ere bra me mkt pricktavlor att träna reflexerna på.

dm_store e rätt najs. har även funnit en karta vid namn tr_aim som e rätt schysst.

ang. fixa klan så ere inte så svårt å starta, bara snacka runt me folk å till slut har man 6 som e dedikerade. bara låta bli å dra me folk utan motivation att nöta 5h om dagen.

Permalänk

Kan man få tag på filmer från klan-matcher någonstans?

Det kan ju vara lärorikt att se hur proffsen spelar trots att man själv bara springer omkring och heal:ar på public-servrar.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

JesperT, hitta bättre servrar. På vissa servrar så brukar åtminstone halva laget vara rätt seriösa (nåja, de försöker göra det de ska göra för att vinna alltså). Jag brukar köra mycket på Sweden-online och Hellfragger (norsk server tror jag, men inga norrmän inne...).

Seriöst och seriöst, du måste verkligen vara ultraseriös om du vill spela fem timmar om dagen
Min div6-klan brukar spela 5 PCW:s i veckan, när jag var med i en div5-klan så var det utan vidare 15 PCW:er/vecka under "högtid" (annars alltid minst 5-7). Det är hyfsat seriöst tycker jag.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

måste ju spela mkt om man vill bli bäst

Permalänk
Medlem

Mycket av det ni snackar om har jag inte upplevt. Dom servrarna jag spelar på hjälps dom allra flesta åt och spelar som ett lag, med vissa undantag.

Jag kör uteslutande på meatfactory.net och "kennys slaughterhouse". Två servrar som jag trivs bra på. Trevligt folk och då och då hoppar det in nån med headset som styr upp det hela, och folk lyssnar faktist :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FapX

ang. fixa klan så ere inte så svårt å starta, bara snacka runt me folk å till slut har man 6 som e dedikerade. bara låta bli å dra me folk utan motivation att nöta 5h om dagen.

Nja, så lätt är det inte..
Spelare som verkligen vill satsa och ägna sig åt mycket strategiplanering och nötande är mycket svåra att hitta. Sen gäller det att dessa spelare är någorlunda erfarna och duktiga också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward

Kan man få tag på filmer från klan-matcher någonstans?

De kan man få tag på tex på www.etf2l.com eller www.gotfrag.com.
(Tror dock att man måste registrera sig på båda för att kunna laddda ner).
Dock blir ofta gamla demos obrukbara vid vissa updates, så för gamla demos kommer inte längre att funka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Seriöst och seriöst, du måste verkligen vara ultraseriös om du vill spela fem timmar om dagen
Min div6-klan brukar spela 5 PCW:s i veckan, när jag var med i en div5-klan så var det utan vidare 15 PCW:er/vecka under "högtid" (annars alltid minst 5-7). Det är hyfsat seriöst tycker jag.

Nja, det var inte jag som skrev att jag ville spela fem timmar om dagen, men visst, fem timmar på kvällen kan vara helt ok. Dock kanske inte alla dagar.
15 pcw:er per vecka låter rätt mycket.
Dock är det inte bara mängden pcw's som jag tycker är viktigt. Minst lika viktigt är att i detalj gå igenom olika situationer och scenarier och planera olika strategier samt att analysera egna och andras stv-demos (gärna från topplagen).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

För er som fortfarande försöker få alla achievements kan jag tipsa om 88.198.6.169:27017, du går in, skriver något i stil med !givemeall flera gånger och du får alla achievements

GL HF

Permalänk
Medlem

Brukar det fortfarande vara lir i den Swec gruppen på steam? fett längesedan man spelade, kanske borde dra igång igen.

Vad behöver man veta? vad har hänt sen v1.0 liksom?

Permalänk
Medlem

nää är nog inte så mycket med det tror jag...det var nog bara i början det drog igång, jag hade en server som vi bestämde lite kvällar på som vi körde. Men nu är public ute för mig, visst kör man ganska ofta men då tomtar man bara runt

annars är det pcw:er varje dag.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Upptäckte just att jag skulle inte vara så snabb med att ta bort items som man får helt random som man redan har.....dom har olika nivåer som totalt har gott förbi mig.....hahha.

Så antagligen har jag tagit bort en del saker som är bättre än dom man får genom achievements.

Permalänk
Medlem

Va? Säker ?
Finns det verkligen olika nivåer för samma vapen nu ?
Förut hade iallafall tex alla flare guns en viss nivå, men det var samma för alla och en meningslös siffra som inte betydde någonting.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

kollade också, hade 5 st ambasadörer *stava* och alla va identiska & 3 st pissburkar.

Så säg te om ni hittar nån som är samma fast högre lvl vore intressant.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Damn it.

Det är en bug.

Permalänk

Har två krietskrieg (stavning) med olika level. Den ena är på level 8 och den andra på level 68. Dock ingen skillnad vad den gör.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med prestanda, min dator:

Opteron 144, @ 2,7 ghz
1gb ram + 1,7gb readyboost
7800 gt

och jag kör just nu på 1024x**** och lägsta på allt, och har ändå en jävligt ostabil fps.

Jag fattar inte vad som är problemet. Kan det vara att jag kör Windows 7? någon med liknande problem?

Permalänk
Medlem

Mja, fps:en i TF2 kan vara lite ostabil, speciellt i strider med mycket folk.

Om du verkligen vill ha bra fps så finns det fina sk fps-configs att tillgå.
Då kan man sätta ner grafiken till bra mycket lägre än det lägsta ingame.

Själv kör jag på en laptop med T7300@2.0 Ghz, 3 gb ram, ett DDR3 9600m GT grafikkort med 512 mb minne.
Jag hade också problem med fps:en innan jag körde med min nuvarande fps config. Det ser lite småfult ut, men min fps är stadigt mycket hög och det är det viktigaste för mig.

Det finns förresten program som stänger av alla onödiga processer i bakgrunden på datorn när man spelar. Det kan göra väldigt stor skillnad.
Jag använder gratisprogrammet "restarter".
Förutom det finns det andra program som rensar upp och städar i datorn, vilket kan göra stor skillnad.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.