Ny spel dator, behöver en som jag inte bygger ihop själv. Budget på runt 6000kr

Permalänk
Medlem

Ny spel dator, behöver en som jag inte bygger ihop själv. Budget på runt 6000kr

Hej.

Har lite problem med att hitta en bra speldator att köpa. Håller inte riktigt koll vad som är bra och inte. Så hjälp uppskattas.

Jag lirar world of warcraft och liknande spel så jag behöver en dator som klarar att spela dessa spel helt felfritt. Gärna så nära bästa grafik som går. Behöver också så jag kan ha igång musik och msn samtidigt som jag spelar.
Jag är villig att lägga ut ungefär 6000 - 7000kr

Väldigt tacksam för svar

Permalänk
Antielefant

Du behöver alltså dubbla skärmar i paketet, eller?
Ska det vara med mus och tangentbord, och skärmar, i de 6-7k?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Nej inga dubbla skärmar. Har tangentbord och mus och högtalare. Så bara datorn för runt 6000 - 7000 kr

Permalänk
Antielefant
Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv

Ska det vara skärm med i paketet? Eller med bara datorn menar du bara burken?

Isf;

Permalänk
Inaktiv

Dom var läskigt lika Fast jag glömde monteringen :S

Permalänk
Medlem

Passar ju budgeten bra :). Men måste jag inte bygga ihop den själv?

Permalänk
Antielefant

Inte mitt, men Loxus'. Han glömde monteringen för 800:-

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Men hur går jag till väga? Vart finns alla delar att köpa?

Permalänk
Antielefant

http://www.inet.se

Bara att söka på namnen och lägga ihop en inköpslista.

Fraktfritt: https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Hej! Försöker sålla bland alla inlägg och tips på vilken dator man ska satsa på om man vill ha en bra speldator och samtidigt hålla nere priset men inte lätt om man är amatör med lite koll.
Säg att jag vill lägga mig på en prisnivå mellan 5-7 tusen sisådär. Det kanske är att ta i att den ska klara Flight Simulator X men vore kul om den fixar spel som ex Crysis & Crysis Warhead och lite tunga applikationer.
Kan samma dator funka bra om man håller på med ex musikprogrammet Cubase? Vad krävs extra då eller.....
Tycker det finns många vettiga och sakliga inlägg b l a från Zcenicx el Loxus

Permalänk
Antielefant

Mitt paket där uppe lär funka rätt bra i samtliga (sett ut budgetens perspektiv) och du sänker kostnaden om du bygger den själv.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Tackar för det! Kan man från dem få hem burken klar?Lite nyfiken bara.... om du skulle råda mig uppgrader lite låt säga 8-9tusen vad skulle skillnaden bli? Är det värt det om man ska vara "kritisk" (Länge leve gurkan!)

Permalänk
Antielefant

Jo, men jag rekommenderar att bygga själv då 800:- är en hel del pengar i den budgetklassen.

9kkr? Umm... var det speldator och maxa Crysis du sa?

Dubbla GTX 260 leker man inte med.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Hur gör jag med ett operativ system? Måste jag köpa det till om jag inte har någon licens? För då blir det typ 1000kr dyrare :S

Permalänk
Antielefant

Ladda ner Windows 7, det är gratis tills 28/2 -10.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

I den "montering datorpaket" så står:

- Installation av operativsystem och alla drivrutiner (licens måste beställas).

Går det fortfarande att ladda ner Windows 7 då?

Permalänk
Antielefant

Ja, men de installerar inte OS åt dig om du inte köper via dem, du får göra det själv.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Aha Vad bra. tack så mycket för allt.

Permalänk
Medlem

Har en grej till jag tänkte på.

Är det paketet du länkade bättre än denna?
https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-frequent-gamer/1...

Där slipper jag hålla på med operativ system och allt är redan klart. Det är ju lite dyrare men om den är bättre än ditt paket så kanske det är värt?

Permalänk
Antielefant

Du kan aldrig få ett bättre färdigbyggt än i delar. Likaså med den där. 9800GT är inte ens i närheten av GTX 260.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
9800GT är inte ens i närheten av GTX 260.

Som att jämföra Markus Allbäck med Pelé ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Som att jämföra Markus Allbäck med Pelé ^^

Hihi

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Jo, men jag rekommenderar att bygga själv då 800:- är en hel del pengar i den budgetklassen.

9kkr? Umm... var det speldator och maxa Crysis du sa?
http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/misc0172.jpg

Dubbla GTX 260 leker man inte med.

Måste han inte ha ddr3 minnen vilket medför en merkostnad...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Antielefant

Inte i det paketet, det är DDR2 som gäller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Som att jämföra Markus Allbäck med Pelé ^^

lol - eller Skoda och Porsche.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
lol - eller Skoda och Porsche.

Haha precis, vilken hade du valt?

Skoda:

eller Porsche:

Permalänk
Medlem

Haha, Skodan ser ju riktigt skarp ut

Permalänk
Medlem

På det paketet du länkade Zcenicx, jag beställde det nu. Men på kvittot står det att grafikkortet inte är med så att det bara kostar runt 5000kr... Vad hände?

Finns det något annat i liknande grafikkort istället för det? Verkar som det försvann eller något.

Permalänk
Antielefant

Jo, de lagerför det inte längre. Här är ett likadant, men Gigabyte istället.
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/gigabyte-gefo...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync