Permalänk
Medlem

vilken lysdiodfärg är snyggast

vad tycker ni är snyggast?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Beror väl på var de ska användas. Samsungs svarta skärmar med en blå lysdiod är ju väldigt snygga tex.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag gillar vita, det är nice. Min fars studiomonitorer har vita LEDs.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Blå ifall de inte är för starka, annars gröna.

Permalänk
Medlem

Blå är snyggt och går väldigt bra till vitt och silver i min mening annars är gult i svart omgivning riktigt trevligt.

Permalänk
Avstängd

Blå är en riktigt fin färg.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Vitt! Det borde finnas fler fläktar med vita leds tycker jag

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

kan ju helt bero på chassi och annnat.. har ingen favorit.

Permalänk
Medlem

Vit, självklart

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Jag tycker laser är snyggare, men måste jag välja så väljer jag röd tror jag. Jag byggde elementarninjaglasögon med röda lysdioder.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Vit, det är jävligt snyggt!
Har själv vita lysdioder bakom min Samsung :).

Permalänk

Beror helt på enda målet.. fast VIT! och grön ligger starktill.. fast då måste det givetvis vara rätt nyans och styrka för ändamålet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Gröna eller vita eller kanske rosa om det finns?

Permalänk
Glömsk

Usch. Lysdioder som visar att en produkt är på måste vara en av "antiuppfinningarna" det senaste hundra åren (tillsammans med det där plingande ljudet på mikrovågsungnarna). Distraherande och jobbigt. Turligt nog kan jag stänga av de intensiva blåa lysdioderna på mina skärmar.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Musikälskare

Röstade: Blå

EDIT: Som diod inte parti *host* PP *host*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Usch. Lysdioder som visar att en produkt är på måste vara en av "antiuppfinningarna" det senaste hundra åren (tillsammans med det där plingande ljudet på mikrovågsungnarna). Distraherande och jobbigt. Turligt nog kan jag stänga av de intensiva blåa lysdioderna på mina skärmar.

Va skönt att jag inte är den ende som tycker detta.
Fast jag sträcker mig ett steg längre. Har modem och router i sovrummet och allt jävla blinkande och lysande har jag börjat hata.
Fattar inte varför det ska vara på hela tiden.
Ge mig ett alternativ att stänga av dem. Skärmen min har ingen diod som lyser, tacka gudarna och datorns lysdiod kan jag stänga av.

Värst var det när jag bodde i en etta och hade en hel vägg med elektronik.
Den var smått läskig på natten med massa röda plirande "ögon".

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Usch. Lysdioder som visar att en produkt är på måste vara en av "antiuppfinningarna" det senaste hundra åren (tillsammans med det där plingande ljudet på mikrovågsungnarna). Distraherande och jobbigt. Turligt nog kan jag stänga av de intensiva blåa lysdioderna på mina skärmar.

Där får jag lov att protestera.
Lysdioder ersätter glödlampor i diverse applikationer för visuell indikation. Glödlampor går sönder, blir varma och är gjorda av glas. Men jag håller med om att lysdioder i många fall används onödigt mycket.

Plingade ljud på mikrovågsugnar: Jag kunde inte instämma mer.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Vitt många ggr.
Passar emot alla mörka nyanser.
Ljuset strilar härligt genom alla glipor och ger en stämning som bara får en att fråga sig "wat?".
Å andra sidan så varför inte ha matt vitt/grått innandömme och färga det med ljus? Lite som miljöerna i Aliens vs Predator - spelet, där de sparade in på texturerna genom att anävnda färgat ljus mot gråskalade texturer istället för att hålla på och bråka med färger som bara tar plats och inte syns.

Annars lila och orange, om det måste vara färgat. Svårplacerade färger som kan göra underverk när de används rätt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag röstade vit.
Jag anser dock inte egentligen att någon är snyggare utan det viktiga är vad man gör med dem och under vilka omständigheter. Jag hittade ett par orangea med lite av en ton av röd i dem som var sjuk snygga rent färgmässigt, men användningsområdet var rätt begränsat.

Av de val som fanns är dock vit den jag tycker man kan göra mest med, och alltså föll valet på vitt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag gillar både vit och blå. Men vit är ovanligare och enligt mig aningen snyggare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare