Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers foldinglag klättrar vidare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
2 stycken HD4850 i Crossfire , 3 way SLI på G295 och 2 HD4770 I cross fire kör här hemma

Då kör du något omöjligt, SLi stödjer upp till 4 GPU:er, och om jag har räknat rätt så blir 3st GTX295 6st GPU:er

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Elen är ganska billig nu va ? så det är bara att köra på dygnet runt =D

Permalänk
Medlem

Tycker inte folk ska fundera på om det är värt att börja eller inte. Eftersom folding på processorn inte påverkar det dagliga arbetet nämnvärt då det är låg prio. Jag har foldat i en månad nu för sweclockers på min PS3 och jobbdator och hemdator och gjort kring 700-800 PPD utan att låta något stå på dygnet runt eller liknande.

"Med cirka 100 000 unika besökare i veckan..."

Skulle alla bara installera programmet och ha det igång i bakgrunden när man sitter vid datorn skulle det bidra väldigt mycket till både foldinglaget, forskningen och samvetet

Folda lugnt

Permalänk
Medlem

Ska genast återuppta foldingen, har glömt att installera clienten sen jag bytte till win 7

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Kan man läsa nånstans att det verkligen hjälper? har de fått fram någon ny information eller dyl av allt foldande?

Tabben "Results" på Folding@home:s hemsida:
http://folding.stanford.edu/English/Papers

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zith360
....är det bara jag som känner mig lite förbryllad, eller är det värkligen möjligt och köra 295 i 3way sli??

jag trodde stenhårt att det var omöjligt...

Det ska vara 285 Sorry Skrivfel

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

nå, nån som har ett graffe att skänka till mig då???

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant hur mycket koldioxidutsläpp alla dessa processortimmar motsvarar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Hade varit intressant hur mycket koldioxidutsläpp alla dessa processortimmar motsvarar.

Ja om du får el från nått kolkraftverk så är det ju lite, men har du en vettig källa så som kärnkraft eller vattenkraft (som är typ 90% av elen i sverige), så är enda skilnaden att du får lite högre elräkning. Inga extra utsläpp what so ever.

Permalänk

Folding

Fasen vad kul.

Stort grattis till oss!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Hade varit intressant hur mycket koldioxidutsläpp alla dessa processortimmar motsvarar.

Haha vem har kolkraftverk nu för tiden:D

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halloojj
Haha vem har kolkraftverk nu för tiden:D

Större delen av världen och även vi genom inköp från Danmark och Polen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Ja om du får el från nått kolkraftverk så är det ju lite, men har du en vettig källa så som kärnkraft eller vattenkraft (som är typ 90% av elen i sverige), så är enda skilnaden att du får lite högre elräkning. Inga extra utsläpp what so ever.

Nä för vindkraft och kärnkraft ger inga koldioxidutsläpp? Då har man en rätt tight definition på koldioxidutsläpp. Du måste räkna med logistik, tillverkning, underhåll etc etc. Speciellt nu när de kör ner radioaktiva ämnen till andra delar av europa för lagring samt nedbrytning.

Det viktigaste är väl att prata om miljövänlighet istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
Nä för vindkraft och kärnkraft ger inga koldioxidutsläpp? Då har man en rätt tight definition på koldioxidutsläpp. Du måste räkna med logistik, tillverkning, underhåll etc etc. Speciellt nu när de kör ner radioaktiva ämnen till andra delar av europa för lagring samt nedbrytning.

Det viktigaste är väl att prata om miljövänlighet istället

Visst, det finns indirekta utsläpp, men det är inte mycket på vatten, vind och kärnkraft. Det är t.o.m. mindre co2 från kärnkraft än vindkraft.

Ska bli intressant om forskarna kommer fram till något vettigt från all denna data.. för i så fall så är det nog värt att spendera några kWh på.

Permalänk
Medlem

Kan bara inflika att 'överbliven' energi exporteras, vilket leder till lägre behov av kolkraft. Så att påstå att man inte bidrar till utsläpp för att ens el kommer från vattenkraft är lite naivt. Inte så lätt att köpa sig fri.
Man får väga det mot eventuella möjligheter för att designa t.ex katalyter för nedbrytning av koldioxid. Forskning är ett värdigt sätt att förbruka våra resurser, speciellt när man jämför med hur mycket energi vi lägger på rena bekvämligheter.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Bestämt mig för att trampa på gasen, igen....

Nu kör vi!! Se upp för TriggerHappy22

Visa signatur