Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Anser ni att en tredjepart filhanterare i windows är ett måste ?
i still med vlc och firefox och liknade .

Nu tänkte du väl lite galet i varje fall. Eller så förklarade du riktigt uselt vad du ville få fram.

Till att börja med så är Firefox en webläsare och VLC är en mediaspelare för Video och Audio.

Ingen av dom är filhanterare i den bemärkelse som tas upp i denna tråd.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Nu tänkte du väl lite galet i varje fall. Eller så förklarade du riktigt uselt vad du ville få fram.

Jag tror att hans fråga är om windows egna filhanterare är lika dålig för filhantering som mediaspelaren är för filmvisning eller internet explorer är för webbsurfning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Jag tror att hans fråga är om windows egna filhanterare är lika dålig för filhantering som mediaspelaren är för filmvisning eller internet explorer är för webbsurfning.

Jag tyckte inte det var helt klart. Eller snarare obefintligt vad han menade.

Men som sagt. Alla tolkar vi saker olika.

Du har förmodligen en poäng.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Du har förmodligen en poäng.

Nja, jag tycker också att det var oklart formulerat men jag tror att ovanstående är vad han menade.

Permalänk
Medlem

lol!

ja Elgot har tolkat rätt precis som andra har gjort tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem

Söker en riktigt bra filhanterare som har inbyggt kösystem, typ en FTP-klient, fast lokalt.
Någon?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Hedersmedlem

SpeedCommander gillar jag. Reggade mig för nått halvår sen eller så. Känns modernare än Total Commander som alla andra verkar gilla.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Söker en riktigt bra filhanterare som har inbyggt kösystem, typ en FTP-klient, fast lokalt.
Någon?

Directory Opus är väldigt bra men saknar också denna "FTP-funktion" som jag själv är ute efter. Finns lite olika workarounds på deras forum men inte tillräckligt bra

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Ok, jag är inte ensam alltså. Om någon har en riktigt bra filhanterare där man kan lägga kopierings-kö så lyssnar jag!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

Har inte provat alla typer, men jag har kört total commande så länge jag kan minnas. Gillar det skarpt.
Efter jag formaterat datorn så är det total commander jag installerar först.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem

Vad gör en sån här filhanterare :P?
Är inte bäst inom datorer men tänkte prova det här Total Commander som det pratas om här, och då undrar jag.

1. Vad gör det för något?
2. Är det lätt att ta bort ifall jag skulle vara missnöjd?

Tänkte att det är lättare att fråga här en att skapa en ny tråd
Tack för era svar i förväg.
// Jonas

Permalänk

Ni kanske skulle testa det här:

http://alltomdatorer.bloggsida.se/?s=freecommander

Verkar vara en värdig gratis ersättare till Total commander!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ni kanske skulle testa det här:

http://alltomdatorer.bloggsida.se/?s=freecommander

Verkar vara en värdig gratis ersättare till Total commander!

Jag har gått över från Total Commander till Free Commander och jag är faktiskt helt nöjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
Vad gör en sån här filhanterare :P?
Är inte bäst inom datorer men tänkte prova det här Total Commander som det pratas om här, och då undrar jag.

1. Vad gör det för något?
2. Är det lätt att ta bort ifall jag skulle vara missnöjd?

Tänkte att det är lättare att fråga här en att skapa en ny tråd
Tack för era svar i förväg.
// Jonas

1. En ersättare för Utforskaren. Utforskaren saknar många funktioner som andra lite mer avancerade filhanterare klarar av.
2. Ja, som vilket program som helst.

Man behöver inte säga så mycket mer, du får ta och testa först så kommer du snart komma på varför du inte bytt tidigare.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Total Commander såklart.

Word

Permalänk
Medlem

När vi ändå snackar om Kö system och filkopiering.

Har ni testat TerraCopy ?

http://www.codesector.com/teracopy.php

Har med framgång använt detta program.
Det utmärker sig framförallt när man flyttar större mängder filer eller större filer.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Finns det inget sätt att minimera Total Commander så att det bara är programikonen som syns i aktivitetsfältet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Finns det inget sätt att minimera Total Commander så att det bara är programikonen som syns i aktivitetsfältet?

I wincmd.ini under [Configuration] se till att TrayIcon=1 (0 är standard)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
I wincmd.ini under [Configuration] se till att TrayIcon=1 (0 är standard)

'TrayIcon' existerar inte. Skapade variabeln och satte dess värde till ett men det verkade inte fungera.

Använder mig version 7.03.

Permalänk

någon som vet hur man blir av med directory opus?
jag gillade det inte alls.
det finns ingen uninstall i program mappen eller i "add or remove programs"

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
'TrayIcon' existerar inte. Skapade variabeln och satte dess värde till ett men det verkade inte fungera.

Använder mig version 7.03.

Funkade här vid första försöket, kör förvisso 7.5 beta, men tvivlar på att det är en så ny funktion.
Går även att ställa i options > operation > move icon to system tray when minimized

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Funkade här vid första försöket, kör förvisso 7.5 beta, men tvivlar på att det är en så ny funktion.
Går även att ställa i options > operation > move icon to system tray when minimized

'Options' --> 'Operation' --> 'Move icon to system tray when minimized' fungerade fint!

Hur raderar man förresten ens tidigare sökord från 'Search for'? Som det ser ut nu dyker samtliga tidigare gjorda sökningar upp i rullisten.

Permalänk
Medlem

Så ja. För er som undrar hur man för att förhindra att ens sökhistorik sparas, lägg till raderna:

[SearchName] RedirectSection=NUL

i wincmd.ini.

EDIT: Har efter att läst runt lite grann på deras forum lagt till detta i wincmd.ini:

[Selection] RedirectSection=history.ini [SearchName] RedirectSection=history.ini [SearchIn] RedirectSection=history.ini [SearchText] RedirectSection=history.ini [RenameTemplates] RedirectSection=history.ini [RenameSearchFind] RedirectSection=history.ini [RenameSearchReplace] RedirectSection=history.ini [left] RedirectSection=history.ini [right] RedirectSection=history.ini [lefttabs] RedirectSection=history.ini [righttabs] RedirectSection=history.ini [Command line history] RedirectSection=history.ini [RightHistory] RedirectSection=history.ini [LeftHistory] RedirectSection=history.ini [MkDirHistory] RedirectSection=history.ini

Ordning och reda ska det vara!