Double Agent crashar?

Permalänk

Double Agent crashar?

Hej!

Jo det är så att när jag lirar Splinter Cell double agent och alla andra splinter cell också för den delen så kraschar spelet och jag får ute i windows upp en varnings skylt om att mitt ATI (Powercolor HD3870) kort inte fungerar på något vis.

Vad jag fundera på är om ubisoft har fixat någon patch mot detta? jag googlade runt ett tag men hittade inget vettigt..
Vad jag då även kom att tänka på är om det kommer bli det samma med Conviction eller om de har fixat det till det spelet? Någon som vet något mer om detta?

Tack på förhand!
/Kristian

Permalänk

Conviction kommer förmodligen vara bättre fungerande, på pc, än många av de tidigare spelen. Double Agent är ingen vidare portning, krångligt att få det att köras i rätt upplösning, krångligt att få det att köras i windowed, krångligt att få spela med sin 360-kontroll. Fick till slut köra med en sån där tangentbordssimulerare (så man styr mus och tangentbord med kontrollen) och resterande problem fick man nyttja sina kunskaper i notepad för att lösa.

Dock fungerar det utan krascher på mitt ATI x1950 pro, och är faktiskt riktigt roligt. Skulle tippa på att jag har senaste patchen iofs, eftersom att jag kör det genom steam.

Permalänk

ok.. jo såg på ubisoft hemsida att de fanns patch, så man fick version 1.2, men stod inget om att de skulle ha fixat liknande mitt problem, men har ju faktiskt inte testat, så det är ju värt ett försök..

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, har också ATI (sapphire HD4870)
efter ett tag så crashar spelet och man får upp någon varningskylt ang. c++

har installerat alla patcher som finns, men problemet kvarstår