Permalänk

köpråd ny router

hej! jag är på jakt efter en ny trådlös router som klarar av att filtrera spel trafik så att det går att tanka film samtidigt som man spelar.
Helst under 1000kr. tacksam för svar.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Avstängd

Borde inte en D-Link DIR 655 klara de jobbet galant? De tycker jag iaf. Farsan använder en sådan med allehanda trafik både filtrerat och prioriterad. Bäst av allt är Draft N stödet.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331590

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Borde inte en D-Link DIR 655 klara de jobbet galant? De tycker jag iaf. Farsan använder en sådan med allehanda trafik både filtrerat och prioriterad. Bäst av allt är Draft N stödet.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331590

den är stabil^^

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Borde inte en D-Link DIR 655 klara de jobbet galant? De tycker jag iaf. Farsan använder en sådan med allehanda trafik både filtrerat och prioriterad. Bäst av allt är Draft N stödet.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331590

Efter att ha kollat lite omdömen och recensioner på denna så blir jag osäker. Den verkar tappa wlan anslutningen titt som tätt.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Om du inte har något krav på gigabit eller n-draft så är WRT54GL en trevlig router.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Om du inte har något krav på gigabit eller n-draft så är WRT54GL en trevlig router.

klarar den att prioritera speltrafik?

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk

Aldrig tappat wlan link på min DIR-655a som jag haft i 1år nu, har en del trafik båda lokalt och externt.
Bästa köp-gateway/router jag haft, inga strul alls.

Enda pissiga är som dom flesta av detta slag att den ska starta om titt som tätt efter man ändrar nått i configen.

Rek. varmt

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amdmannen
Aldrig tappat wlan link på min DIR-655a som jag haft i 1år nu, har en del trafik båda lokalt och externt.
Bästa köp-gateway/router jag haft, inga strul alls.

Enda pissiga är som dom flesta av detta slag att den ska starta om titt som tätt efter man ändrar nått i configen.

Rek. varmt

ja ok låter bra men fungerar det bra och spela onlinespel och ladda ner något samtidigt eller?

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk

Spelar inget, too old for that

Men att skicka/ta emot filer samtidigt som det streamas hd film etc. här är inga problem alls.

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk

Kom på att en arbetskamrat till mig har samma router och är en inbiten wow anhängare, aldrig några problem för honom även fast han har full fart in på sin ftp tex.

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amdmannen
Kom på att en arbetskamrat till mig har samma router och är en inbiten wow anhängare, aldrig några problem för honom även fast han har full fart in på sin ftp tex.

ja men då kanske man skulle slå till iaf.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Dom där omdömena ska man ta med en rejäl nypa salt. Oftast skriver man bara omdöme om man är missnöjd och inte alls lika många skriver omdöme när man är nöjd. Det är dessutom en relativt sluten krets som skriver omdöme, i vart fall på sajter som Prisjakt till exempel där man behöver vara reggad.

Jag har haft en 655 och den funkade faktiskt bättre än min 855 som jag har nu, den här behöver jag starta om lite då och då, det gjorde jag fasen aldrig med 655:an.