Permalänk
Robot

Datorn

Här är datorn som jag försöker hålla någolunda uppdaterad. Efter ett par missöden under en längre tid och hårdvara som kommer och går så är nu det här den rig som jag använder dagligen.

Hårdvaran är:
CPU: Q9550 e0 @ 4.0ghz
GPU: Evga 9800gx2
MOBO: GA-EP45-DS4 F9
RAM: Corsair Dominator 8500 @ 900mhz
HDD: Seagate 640GB + Samsung 1TB

Vattenkylning:
CPU: D-tek Fuzion V1
PUMP: Laing DDC-1t 10W EK-top
RES: Alphacool Cape Coolplex 25
RAD: Alphacool NexXxoS Pro III - Rev.2
SLANG: 1/2" tror jag.

Cirkus 20k i 3dmark06 och klarar de flesta spelen maxxat med över 60fps avg.

Jag kommer även senare bidra med en byggblogg när jag har nytt grafikkort och ska bygga om vattenkylningen.

Besök albumet: Datorn av sack

Permalänk

Lite översikt bilder?

Vågar du verkligen fästa slangarna med straps?
det är rätt svårt att få de spända till100 och sitta kvar om det inte finns någon klack på anslutningen som tvingar de kvar.. sen så kasnek trycket i systemet inte är tillräklgit att få de att lossna?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lite översikt bilder?

Vågar du verkligen fästa slangarna med straps?
det är rätt svårt att få de spända till100 och sitta kvar om det inte finns någon klack på anslutningen som tvingar de kvar.. sen så kasnek trycket i systemet inte är tillräklgit att få de att lossna?

Tjena!

Det här är ett galleri, så kunde bara ha 3st bilder, den sista bilden får duga sålänge, kanske kan uppdatera den första med en bild på hela chassit.

Ja, jag är rätt modig. Har spänt dem så hårt det bara går, och så är det faktist en ganska stor klack, där jag spänt ena på klacken och den andra bakom. Den första för att hålla tätt och den andra för att hålla fast. Det är rätt bra med tryck i vattnet, men de lossnar inte i första taget.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

6 bilder kan man ha i ett galleri.

Permalänk
Proffsmoddare

Jasså, gick inte för mig. Får pröva igen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Brukar inte tycka om neon i datorer men du har lyckats ganska bra med det vad fick du betala för vattenkylningen ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Proffsmoddare

Cirkus 1500kr, men nytt gick det på 3k

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Den här va kul

Citat:

Grafikkortet är i mint kondition, verkligen glimmar om det.

Ett vackert yttre säger ju ingenting om skicket på insidan Min gamla Toyota Corolla var glimmrande fin i lacken men soppslut i övrigt

Men de lät kul

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Proffsmoddare

Ah.. Det är klart. Men den är i väldigt fint skick på insidan också, skulle jag tro.. Man kan ju få en uppfattning genom att se hur den ser ut på utsidan. Dessutom fungerar den ypperligt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Najs

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk

nedklockade minnen? PC8500=1066Mhz...

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem

Snygga bilder, shysst dator. Riktigt trevligt helt enkelt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
nedklockade minnen? PC8500=1066Mhz...

Yes, de är nedklockade, för annars blir de överclockade. Kör som sagt 4.0ghz på prollen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Snygga bilder, shysst dator. Riktigt trevligt helt enkelt!

Tackar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Trevligt system / MorreX

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Proffsmoddare

MorreX! o/

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Yes, de är nedklockade, för annars blir de överclockade. Kör som sagt 4.0ghz på prollen.

ok:)

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem

Riktigt fint