Permalänk

Letar efter IKEA skåp/dörrar

Tja.

Tänkte överraska föräldrarna med att köpa lite skåp på IKEA.
Dessa har vi i tvättstugan och det är ju snyggt och stilrent för en hyfsad penning och väldigt praktiskt. Nu är det så att jag tänkt köpa mig några till och ha i fd pannrummet. och bla förvara datorprylar som ligger och skräpar mm

Vill ha 60 Djupt, Höjd 70 och Totala längden får vara mellan 140-160cm. Så antagligen blir det allt från 2-3skåp beroende vad det är för mått man väljer.

Jag vill gärna ha samma sorts dörrar och jag vill ju givetvis inte fråga vad det är för skåp och skåpsdörrar de har köpt men jag gissar på att det är Faktum/Rationell och det bör vara Bänkskåp.

Helhet. Handtagen vet jag vilka det är.

Dörrarna är svagt rundade runt om

Gångjärnen.

Så vet ni vad det är för modell och saker som jag behöver?
Har kollat webbsidan och katalogen men hittar olika modeller som känns som att de stämmer in men ändå inte.
jag har funderat allt från
2 st 50skåp och 1st 60skåp
3 st 50skåp
2 st 80skåp (dubbeldörrar) Det känns som att det blir billigare då jag inte behöver ett extra skåps stomme men att det kan bli dyrare med hyllplan och det kanske är mer men sämre plats i skåpen? (förstora skåp till för lite prylar etc)
Vad tror ni blir snyggast att ha och mest praktiskt?

Jag ska ha
skåp
Gångjärn
Dörrar
handtag (vet jag vilka 19kr 2 st)
+ hyllor (hyllhållare medföljer?)
Ben har jag över sen tidigare.
Bänkskiva har jag hemma som passar utmärkt.

Behöver bara 3st i ytterkant och en listborrar jag upp på väggen som stödjer alla skåp hela vägen -5cm ifrån ena kanten så man inte ser listen. (så är det gjort i tvättstugan).

//martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Tror jag fått det rätt nu iaf

Det känns som att det borde vara rätt?
Hittar inte gångjärnen på Hemsidan men men..

6st gångjärn blir det isf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Beställde Luckor för några dagar sedan, gånjärnen heter "integral" och kostar 40kr per par. men av någon anledning finns dom inte längre på Ikea.se, väldigt många varor försvan under gårdagen ifrån hemsidan, om dom utgått vet jag inte, men det vore väldigt konstigt

Permalänk

Tack för tipset

Då vet jag vad man bör leta efter. jag som tänkt åka dit imon men så ser jag att allting finns i bra lagerhistorik förutom just 60skåpsdörren. vill inte åka dit och komma hem utan den så man får vänta någon dag surt nog..

Fast får väl ta en eftermiddag ledig från jobbet och köra någr amil extra till ett annat varuhus och köpa grejorn om de finns där så kan man slå två flugor i en smäll och köpa på sig en backspegel som någon tattare körde sönder o smetifrån.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan även vara APPLÅD skåpsluckor

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem

Du behöver ben också, ta dem kromade om du inte ska ha sockel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trizz
Kan även vara APPLÅD skåpsluckor

mm fick det tipset fast de är ca 3 gånger dyrare och det är inte värt det i ett hobbyrum

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Du behöver ben också, ta dem kromade om du inte ska ha sockel.

Om man läser så har jag ben över sen tidigare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Bara som intressant kuriosa, det är inte alls säkert att gångjärnen passar i befintliga hål på skåpet, även om det ser relativt snarlikt ut. Är ju inte så svårt att borra lite kanske, men det blir mer jobb än vad man tror.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."