Nu j*vlar händer det. DNF Teaser imorgon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Ja, och det var 13(!) år sedan det släpptes. Du fattar väl hur länge det är i spelvärlden. Det är fan som att hylla en grottmänniska för att han "uppfann" elden. Helt meningslöst alltså.

Nu låter det ju nästan på dig som att allt som är gammalt automatiskt är ointressant och dåligt... Jag kanske bara inte förstår vad du menar.

Men ja, det var absolut länge sedan och det har hänt hemskt mycket inom FPS-genren sedan dess.

I mitt tycke är dock Duke3D ett bevis på att det iaf för 13 år sedan fanns talangfullt folk på 3D Realms.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Nu låter det ju nästan på dig som att allt som är gammalt automatiskt är ointressant och dåligt... Jag kanske bara inte förstår vad du menar.

Men ja, det var absolut länge sedan och det har hänt hemskt mycket inom FPS-genren sedan dess.

I mitt tycke är dock Duke3D ett bevis på att det iaf för 13 år sedan fanns talangfullt folk på 3D Realms.

Jag skrev ju att Duke3D var(och är) en riktigt bra shooter..
Så, 1996 var alltså 3D Realms riktigt bra...och sen har det inte hänt ett skit. Vilket är extremt märkligt då Duke uppenbarligen har en väldigt stor och hängiven fanbase som i sig är ganska märkligt då dom gång på gång har svikits med felbeslut efter felbeslut från 3D Realms. Jag kan inte tolka det som något annat än att det är ett gäng inkompetenta personer som har styrt företaget..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Art-teamet har delat med sig lite. Fan, såg fram emot detta!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

http://twitter.com/ApogeeSoftware

Kan ju vara om trilogin dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

INte så värst imponerande renders.. ser ju ut att vara glömda banor från Prey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
INte så värst imponerande renders.. ser ju ut att vara glömda banor från Prey

Jag var alltså inte den enda som drog den paralellen!

För övrigt verkar varken antalet polygoner eller upplösningen på texturerna vara märkbart bättre än Prey, det var förmodligen bra att skräpet aldrig släpptes.

Notera också äggen, verkar de bekanta på något sätt?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Här har ni lite!

Duke Nukem Forever gameplay Leaked
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html?pla...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Här har ni lite!

Duke Nukem Forever gameplay Leaked
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html?pla...

såg jäkligt kul ut.. knappast vaporware som alla vill få det till

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Gameplayet verkade riktigt nice, att grafiken inte är i klass med Crysis har ingen betydelse. Spelkänslan är 10ggr viktigare.

Vi får hoppas att något annat spelhus ser möjligheten att färdigställa detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Gameplayet verkade riktigt nice, att grafiken inte är i klass med Crysis har ingen betydelse. Spelkänslan är 10ggr viktigare.

Vi får hoppas att något annat spelhus ser möjligheten att färdigställa detta.

Varenda 20+ kommer ju att ha ett ex hemma.

edit: 20+ med barnasinnet kvar

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Varenda 20+ kommer ju att ha ett ex hemma.

edit: 20+ med barnasinnet kvar

Menar det Vill inte ens tänka på hur många timmar man nötte Duke Nukem 3D på 486an. Körde "LAN-party" med nollmodemkabel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Sen var ju inte spelet under utveckling i 12-13 år bara för att det inte släppts. Är rätt säker på att dom inte jobbat speciellt flitigt under något år. Speciellt mot slutet då dom till och med kanske inte ens gjort något alls.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Sen var ju inte spelet under utveckling i 12-13 år bara för att det inte släppts. Är rätt säker på att dom inte jobbat speciellt flitigt under något år. Speciellt mot slutet då dom till och med kanske inte ens gjort något alls.

Dom ska ha jobbat rätt hårt med det bara att dom har börjat om typ fem gånger under tiden, sen verkade kraven och förväntningarna från ledningen vara enorma, en stackars level designer satt med samma del i nitton månader och harvade.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Ni som bara klankar ner på 3D Realms kan ta och göra färdigt det här spelet nu tycker jag.

Kunde iallafall kanske komma med lite KONSTRUKTIV kritik istället? Meningslöst gnäll o klagande leder ingenstans.

Permalänk

Alla duke-fanatiker kan ju samlas och göra klart det gratis, släppa det gratis = win + win + win

bara en idé alltså ;P

Permalänk
Medlem

Längtat efter spelet i 12 år och hoppas fortfarande några kan göra klart det, 3D Realms är gudar förövrigt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Recensionen är här! XD
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Det roligaste är om du kollar på Mr.Zero punctuations video som gjordes efter denna.. han har ett fint fan-mail efter sluttexterna, höll på att skratta sönder mig

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
Jag undrar om det gått så långt att de yngre medlemmarna på sweclockers inte har någon aning vad duke nukem är för spel
kan det vara så?

Jag är 12 år och vet vd duke nukem är för något spel!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Jag ger mig inte!

Tysk sida med lite film och text, översatt till rostig svenska.

Här!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

innerst inne så tror jag nog att alla fortfarande längtar efter dnf

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Hedersmedlem

Att vi inte fått det ännu... Fan minns att man som ung gick och väntade, sedan väntade man lite till och sedan lite till och sedan satt man där skäggig med fästmö, universitetsstudier på avancerad nivå och fortfarande väntade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Att vi inte fått det ännu... Fan minns att man som ung gick och väntade, sedan väntade man lite till och sedan lite till och sedan satt man där skäggig med fästmö, universitetsstudier på avancerad nivå och fortfarande väntade...

wörd, minns hur de gick rykten om att visa hade spelet fast alla visste att det var myter.. eller? aah good times...

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

YES! Äntligen!

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Jag ger mig inte!

Tysk sida med lite film och text, översatt till rostig svenska.

Här!

Hmm ja trailern på den sidan kan jag inte påstå imponerade så mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Hmm ja trailern på den sidan kan jag inte påstå imponerade så mycket.

Jag vet inte riktigt vad det är som ska imponera oss. =/ Det finns inget som gör att DNF skulle vara speciellt. Bara att vi vill ha det för vi tyckte så mycket om dess föregångare, som var mycket bra för sin tid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett spel som man fått vänta på så länge kan iofs inte annat än floppa om dom inte kommer med något riktigt nytt..
Det där såg mest ut som ett FPS-spel i mängden.. Tycker synd om alla som suttit och väntat på det i flera år.
Tycker spelet ger Doom 3 vibbar, dvs man hade världens förhoppningar för att dom gjorde ett nytt spel i en bra serie och sen visade det sig vara stelt, enformigt och inte ha något annat än bra grafik..

Sen kan man ju undra hur klart spelet är i filmen där, kolla bara på dom sista scenerna i trailern (dom ända man ser vad som händer på för att det inte är jättemörkt) explosioner man ser genom väggar, blodstänk som ser likadana ut när han skjuter ihjäl någon som när han spränger någon och blodet fortsätter genom backen istället för att lägga sig som en pöl osv osv

Permalänk

props till folket som iaf tar upp projectet igen och är villiga att göra nått

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag vet inte riktigt vad det är som ska imponera oss. =/ Det finns inget som gör att DNF skulle vara speciellt. Bara att vi vill ha det för vi tyckte så mycket om dess föregångare, som var mycket bra för sin tid.

Jag minns inte att tekniken var särskilt mycket före sin tid ens hos föregångearen. Det enda jag minns var att det var högre maxupplösning än andra spel vilket iofs inte var illa.

fast jag kan minnas fel..

Däremot var den ju unik genom det som inte var teknik.. all mjukporr och rock och fet attityd.. känslan i spelet helt enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whippoorwill
Däremot var den ju unik genom det som inte var teknik.. all mjukporr och rock och fet attityd.. känslan i spelet helt enkelt

Något som genomsyrar allt fler spel i dagsläget. Kanske blir hårdporr i DNF?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower