Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk

Att skaffa större backpack och göra vapen kraftigare känns lite som att det går emot vad man ska ha när man spelar första gången. Likaså mer blod.. är det något spelet har gått om så är det ju sjukt mycket flygande kroppsdelar... är så man blir trött på det..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

För mig funkar spelet mycket dåligt...får vänta till jag installerat win7 på spelburken

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
För mig funkar spelet mycket dåligt...får vänta till jag installerat win7 på spelburken

Köpt spelet och lagt in de senaste patcharna? Vad är det som funkar dåligt?

Permalänk
Medlem

spelet totalfryser och jag måste trycka reset på datorn. det fryser direkt när jag laddar ett save

köpt spel, senaste drivare och patchar (typ 1 månad sedan jag testade)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen om modarna, har lirat en del nu och påbörjade precis "Take it back", var inne och läste lite i en walkthrough där jag noterade att utan Brokensteel så är tydligen spelet slut efter det här. Senaste save innan questet påbörjades är 4-5h tillbaka och frågan är om det är för sent att nu installera Broken Steel?

Permalänk
Medlem

har ett 3 tips som kan fixa fallout 3. har du överklockat grafik kort/cpu testa original gamebryo engine är väldigt känslig mot sånt.
stäng av vsync.

gå till c:dokument\my games\ fallout 3 öppna .ini filen leta upp
bUseThreadedAI=0
byt till bUseThreadedAI=1
på raden under lägg till
iNumHWThreads=2

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera CASM - Cipscis' Automatic Save Manager till er som upplever mycket crasher eller bara vill ha en hel hög med backup saves ifall något går snett.

Mer info - http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=3729

Behöver dock FOSE - The Fallout Script Extender för att fungera.

Den finns här - http://fose.silverlock.org/

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk

vet någon om de kommer släppa en typ "game of the year edition" eller liknande med fallout 3 och dess DLC-expansioner i ett paketpris?
Har fortfarande inte provat fallout 3 så jag är sugen.

Permalänk
Medlem

Det är sagt att en sådan version släpps i oktober.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

whoho ska köpa broken steel och point lookout imorgon

Permalänk

Köpte spel + the pitt i veckan. när jag bara har fallout 3 installerat funkar den perfekt installerade sen The Pitt och nu hänger sig spelet efter ca 2 min. Jag har kollat det mesta av tråden efter tips men inget har funkat.

Tacksam för svar, för jag älskar spelet och vill fortsätta med det.

Permalänk
Medlem

Point Lookout är riktigt ballt!
Att kuta runt i träskmarker och bli jagad av inavlade eslövsbor har aldrig varit roligare

De övriga verkar inge vidare imo, men har inte spelat dem så man vet ju inte.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Fixade just mothership zeta! första gången jag köper nåt över gfwl

För dom som inte tänker köra expansionen, här i början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Fixade just mothership zeta! första gången jag köper nåt över gfwl

För dom som inte tänker köra expansionen, här i början.

SjP0O8TjbW0

verkar ju vara riktigt najs . får nog bli att köpa alla dlc packs snart så man har ngt att spela

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Alltså..jag är ledsen om jag skriver i fel tråd eller forum eller på fel sätt men jag är ny och har ledsnat på mitt nyinköpta förbannade jäkla fallout 3...

Jag har försökt söka OCH leta i massa olika forum men INGEN verkar ha samma problem som mig. *Suck*

Det är nämligen så att spelet fryser på EXAKT samma ställe om och om och om och om igen...fläktarna rusar...tangentbordet lyser men jag kan inte göra ett skit förutom att slå av nätagget på baksidan....och sedan starta om datorn.

Allt är uppdaterat...inga som helst problem med vad som krävs....jag HAR testat att avinst/installerat om det 3 ggr MINST...Jag har följt vissa rekommendationer som t ex ändrat till detta: gå till c:dokument\my games\ fallout 3 öppna .ini filen leta upp
bUseThreadedAI=0
byt till bUseThreadedAI=1
på raden under lägg till
iNumHWThreads=2

Men INGET har hjälpt och jag fastnar fortfarande på EXAKT samma ställe och det är när jag har fötts...valt kön.....namn....och JUST när jag ska få se hur jag ska se ut och mitt ansikte kommer upp så blir allt nattsvart och som jag skrev längre upp...fläktarna rusar...kan intectrl+del eller något annat än att slå av strömknappen på nätagget.....

Så att FINNS det NÅGON där ute som kan hjälpa mig med mitt problem så kommer du eller ni att vara min hjälte för en lång tid framöver.....

//Cas

Permalänk
Medlem

Det låter onekligen som att din dator spökar, kan du kanske ha ett grafikkort som inte har stöd för någon funktion spelet stöder?

Men det första du bör göra är att avinstallera Alla eventuella video/audiocodecs du har installerat. Och kolla över dina drivrutiner att du har stabila sådana. Dem två sakerna är det som spökar för mig när jag har oförklarliiga beteenden.

Och ja uppdatera till patch 1.6 (fallout3)

Permalänk
Medlem

ja dessvärre så har jag 2 st nVidia GeForce GTS 250 512Mb som jag kör SLI med och jag har testat att köra med SLI och utan SLI, drivrutiner har jag också testat med dom senaste och minst 1 ver. äldre...och video/audiocodecs är också som det skall.

Det sjukaste är att det är ALLTID på samma ställe som den flippar ur...

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascrew
Alltså..jag är ledsen om jag skriver i fel tråd eller forum eller på fel sätt men jag är ny och har ledsnat på mitt nyinköpta förbannade jäkla fallout 3...

Jag har försökt söka OCH leta i massa olika forum men INGEN verkar ha samma problem som mig. *Suck*

Det är nämligen så att spelet fryser på EXAKT samma ställe om och om och om och om igen...fläktarna rusar...tangentbordet lyser men jag kan inte göra ett skit förutom att slå av nätagget på baksidan....och sedan starta om datorn.

Allt är uppdaterat...inga som helst problem med vad som krävs....jag HAR testat att avinst/installerat om det 3 ggr MINST...Jag har följt vissa rekommendationer som t ex ändrat till detta: gå till c:dokument\my games\ fallout 3 öppna .ini filen leta upp
bUseThreadedAI=0
byt till bUseThreadedAI=1
på raden under lägg till
iNumHWThreads=2

Men INGET har hjälpt och jag fastnar fortfarande på EXAKT samma ställe och det är när jag har fötts...valt kön.....namn....och JUST när jag ska få se hur jag ska se ut och mitt ansikte kommer upp så blir allt nattsvart och som jag skrev längre upp...fläktarna rusar...kan intectrl+del eller något annat än att slå av strömknappen på nätagget.....

Så att FINNS det NÅGON där ute som kan hjälpa mig med mitt problem så kommer du eller ni att vara min hjälte för en lång tid framöver.....

//Cas

Om du kör med ffdshow sätt Fallout till dom program som inte skall använda sig av det, finns en inställning under ffdshow för detta.
Jag misstänker att det har med videouppspelaren att göra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jäkligt sant....jag ska faktiskt ta och testa det.....tack för the tip...

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
codecs kallas dem...

Ja, det gör dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Ja, det gör dom.

Syftade mer på att jag nämde codecs i mitt första svar, sitter och funderar på hur man bör skriva för att få folk att tänka till och inte blint skumläsa igenom allt.

Aja ska bli kul att installera lite mer DLC's , hopas det inte att mina nuvarande mods krockar med dem bara, alien abduction etc. btw finns det någon som orkar länka till alla textur-replacements? Jag tror att jag har lagt in alla som finns med högsta kvalitet so far.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Syftade mer på att jag nämde codecs i mitt första svar, sitter och funderar på hur man bör skriva för att få folk att tänka till och inte blint skumläsa igenom allt.

Aja ska bli kul att installera lite mer DLC's , hopas det inte att mina nuvarande mods krockar med dem bara, alien abduction etc. btw finns det någon som orkar länka till alla textur-replacements? Jag tror att jag har lagt in alla som finns med högsta kvalitet so far.

Aha! jag har för mig att jag har läst att det felet ofta uppstår just via codecpaketet för ffdshow, så vi är i alla fall inne på samma linje.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Syftade mer på att jag nämde codecs i mitt första svar, sitter och funderar på hur man bör skriva för att få folk att tänka till och inte blint skumläsa igenom allt.

Aja ska bli kul att installera lite mer DLC's , hopas det inte att mina nuvarande mods krockar med dem bara, alien abduction etc. btw finns det någon som orkar länka till alla textur-replacements? Jag tror att jag har lagt in alla som finns med högsta kvalitet so far.

Först och främst tycker jag du ska börja fundera på att skriva på ordentlig svenska, innan du ställer några dylika krav på andra. Din/a åhörare får det betydligt lättare att ta in den information du delger dem om du har ett strukturerat och begripligt stycke text, i synnerhet om du inte värvar svenska ord med engelska titt som tätt.

För att bidra med något och inte bara sitta och klaga på dig och din grammatiska oförmåga kan jag väl dra till med en vågad gissning i stil med att dessa texturer du letar efter finns här. Om inte, så är jag ledsen att jag inte kunde vara till någon större hjälp.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag varit borta en stund från min Falluot3.. vilka moddar/DLC finns det nu?

Har anc, pitt, och brokensteel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nu har jag varit borta en stund från min Falluot3.. vilka moddar/DLC finns det nu?

Har anc, pitt, och brokensteel

Ptja, då saknar du således Point Lookout och nyligen släppta Mothership Zeta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
Ptja, då saknar du således Point Lookout och nyligen släppta Mothership Zeta.

Ah, tackar.. får ta och banka skiten ur grannen så jag får min skiva tillbaka, sen blir det spela av.. just jäklar, grannen är en tjej ingen våld.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ah, tackar.. får ta och banka skiten ur grannen så jag får min skiva tillbaka, sen blir det spela av.. just jäklar, grannen är en tjej ingen våld.

Vadå? Tänk på jämnställdheten!

Någon som kan ge ett omdöme om moderskeppet Zäta än?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem

Har nyss kört igång med en ny karaktär sen ett långt uppehål med liret. Nu kan jag knappt spela när det är natt. Det är så mörkt så när jag rör mig utanför Megaton så ser jag knappt någonting, ska det vara så? Har testat höjt brightness men lyckas inte. Någon som har haft samma prob ?

mvh

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
Har nyss kört igång med en ny karaktär sen ett långt uppehål med liret. Nu kan jag knappt spela när det är natt. Det är så mörkt så när jag rör mig utanför Megaton så ser jag knappt någonting, ska det vara så? Har testat höjt brightness men lyckas inte. Någon som har haft samma prob ?

mvh

Själv la jag in en mod för att göra det mörkare, håll ned TAB, du har en slags ficklampa i din pipboy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascrew
wall of text

du kan ju prova att ladda in en save som är sparad just efter där det dör för dig.

http://fallout3nexus.com/downloads/cat.php?id=61
en del saves
och om du inte gillar stats å hur gubbarna ser ut så ska det finnas console commands för det

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"