Aktivistbloggare stoppar AMD Congo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Det var som när folk bloggade om "Big Bang 2" drivrutinerna som nvidia släppte, det passade minst sant inte säger creationisterna.

Bwahahaha!

Kreationister klagar på allt som inte passar in i deras lilla bubbla.
Finns ett antal kreationister på YT som inte borde släppas ut bland folk utan att först ha blivit bedövade och försedda med koppel och munkorg.

Permalänk
Medlem

Förbannade aktivister....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Congo
Förbannade aktivister....

Bra namn. Synd bara att jag måste anmäla det

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Oj oj o j oj vad upprörd man kan bli vojne vojne.
Nu får ni grabbar äta lite kylpasta

Men jag tycker AMD kan använda hiroshima och nagasaki nästa gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Congo
Förbannade aktivister....

Var hälsad!

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk

Jag tror AMD hade helt rätt i att kalla chippet för Congo. Varför? Det är förmodligen hänsynslöst effektivt och tvingade resten av datorn att jobba sönder sig.

Permalänk
Medlem

Pinsamt, AMD skulle inte gett vika för paranoida/psykiskt instabila personer. Det är inte normalt att reagera på det sättet som kritikerna gjort.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Haha, hade sett lite lustigt ut om dom sedan släppt en "AMD Congo - Black Edition"

Haha, dock så skulle de ändå inte heta Congo i butiken, det är endast ett kodnamn.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Congo
Förbannade aktivister....

Coolt en medlem sedan 2003 med namnet Congo, kan du se in i framtiden?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jaha ja, känsliga människor finns alltid.

Den dagen AMD kommer gå om Intel igen rent prestandamässigt, så tycker då jag att deras nya kommande kodnamn ska heta "Tachyon".

"A tachyon (pronounced /ˈtækiˌɒn/; Greek: ταχύς, takhus, "swift" + ιων, iōn, "that which goes") is a hypothetical sub atomic particle that travels faster than the speed of light."

"Today, in the framework of quantum field theory, tachyons are best understood as signifying an instability of the system"

Vet inte de =/ Det känns inte riktigt rätt om AMDs nya slogan skulle vara :
"signifying an instability of the system" :D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lite som bilen fitta döptes väl om till jazz senare om jag inte minns fel?

- ja hej, du har kommit till Bilprovningen, vad kan jag hjälpa dig med?
- Ja, jo hej! Jsg skulle vilja boka tid för att besiktiga min lilla Fitta, Honda Fitta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Haha, dock så skulle de ändå inte heta Congo i butiken, det är endast ett kodnamn.

Jo jag vet Men ändå xD

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Apple namnproblem

Apple hade också problem med Carl Sagan.

länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc._litigation (Libel dispute with Carl Sagan)

Eller texten:

In 1994, Apple code-named the Power Macintosh 7100 "Carl Sagan" after the astronomer and science popularizer. Though his name was only used internally as a homage to his work, the code-name might not have caused any problems if Apple hadn't also released models codenamed "Cold Fusion" and "Piltdown Man" at the same time — implying that Carl Sagan was a hoaxer. The astronomer was upset at being compared to what he considered pseudoscience and sued. Although Apple won the suit, they changed the internal codename to "BHA." When Sagan learned that this meant "Butt-Head Astronomer," he instigated a libel suit. Apple claimed the right to free speech under the First Amendment and again won. This prompted Apple to change the codename for the 7100 again to "LAW," known internally as meaning "Lawyers Are Wimps."

Permalänk
Medlem

Men herregud vad ligger det kränkande i namnet?

Dessa bloggare måste skaffa sig ett liv och när det kommer från en PC-nörd då vet du att du sitter jävligt illa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naaium
Men herregud vad ligger det kränkande i namnet?

Dessa bloggare måste skaffa sig ett liv och när det kommer från en PC-nörd då vet du att du sitter jävligt illa...

Hahaha!

Ser en likhet med "negerbolls-debatten". Jag gillar negerbollar och tycker de marknadsför mörkhyade på ett bra sätt (en gnutta humor här ska tilläggas).
De enda som möjligtvis skulle se ner på AMD Congo är ju Intel-fanboys. Men även där skulle det krävas en del engagemang.

Dessa bloggare måste ju verkligen ha ansträngt sig för att ens få tanken att skriva om det.

Edit: Bra att varken redaktionen eller The Inquirer länkar till bloggen btw, kan tänka mig att han får en massa icke förtjänad publicitet pga. detta.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz