Permalänk
Medlem

Sätta gammal p4 som filserver/htpc

Tjena, vi ska köpa nya datororer snart och då tänkte jag sätta min gamla p4 som filserver?/htpc.
Tänkte då göra så att man delar ut hela den datorn och lägger alla filmer/musik på denna och då borde man väl komma åt dom från de andra datorerna i nätverket och kunna spela upp filmer via p4:an?
rätta mej gärna om jag har fel, är inte altför high på detta men tycker att de borde funka

Permalänk
Medlem

Javisst kan man göra så.

Permalänk
Medlem

okej, låter ju finfint, blir och göra så då, tack för svaret

Permalänk
Medlem

Suck. Ännu en tråd.

Denna fråga har besvarats tusentals gånger i andra trådar som skapas gång på gång på gång.

Hur svårt är det att göra en sökning i forumet innan man postar något helt onödigt ???

Suck... vi har nog med dubbelposter.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Re: Sätta gammal p4 som filserver/htpc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bzkit
Tjena, vi ska köpa nya datororer snart och då tänkte jag sätta min gamla p4 som filserver?/htpc.
Tänkte då göra så att man delar ut hela den datorn och lägger alla filmer/musik på denna och då borde man väl komma åt dom från de andra datorerna i nätverket och kunna spela upp filmer via p4:an?
rätta mej gärna om jag har fel, är inte altför high på detta men tycker att de borde funka

Här kommer en guide. Hur du får din dator att bli en filserver.

http://www.idg.se/2.1085/1.233581/ge-din-gamla-dator-nytt-liv...

BlueEyes, varför inte hänvisa till de trådar som finns istället för att visa ditt missnöje.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Här har du också en länk till Sweclockers egna guide hur man gör en nas server

Lycka till

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|