ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk

Men jag förstår inte hur piratskyddet kan ha triggats igång..

Permalänk
Medlem

Var tusan går spelet att köpa? Finns det något ställe där det går att köpa en nerladdningsversion som fungerar?

Permalänk

Blackbird: Det är det svårare att lista ut för en ovetande, men jag ser ingen annan möjlighet.

coopdeo: Steam den 30e. Själv köpte jag från webhallen, men vad jag förstått har de inte spelet i lager just nu.

Permalänk
Medlem

Lord Moses: Gamersgate släpper spelet den 29:e.
Men jag undrar om det går att få tag på nu. Som i nu.

Permalänk
Medlem

Mr. Bravo väldigt nice M90 fältmössa!
Dock så borde modellen fixas till lite, man bar den ju inte direkt så där i lumpen hehe, men antar att det är för jobbigt?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Angående mina problem med att träffa.. jag verkar inte ha samma problem med andra vapen, det verkar bara vara coopers default automatkarbin som suger apröv ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Angående mina problem med att träffa.. jag verkar inte ha samma problem med andra vapen, det verkar bara vara coopers default automatkarbin som suger apröv ..

Hur är det du skjuter?
Om du skjuter väldigt snabbt eller använder full auto så kommer självklart inte alla kulor hamna där du vill.

Om du skjuter en kula i taget så vapnet hinner komma tillbaks i sitt ursprungsläge så ska du träffa ungefär där du vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Hur är det du skjuter?
Om du skjuter väldigt snabbt eller använder full auto så kommer självklart inte alla kulor hamna där du vill.

Om du skjuter en kula i taget så vapnet hinner komma tillbaks i sitt ursprungsläge så ska du träffa ungefär där du vill.

Knästående, ett skott i taget i semi läge, och i lugnt tempo.
Med scope och hålla andan (men inte för länge)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Mr. Bravo väldigt nice M90 fältmössa!
Dock så borde modellen fixas till lite, man bar den ju inte direkt så där i lumpen hehe, men antar att det är för jobbigt?

Skärmen måste ju formas till ett upp-och-ner-vänt V

Grattis till din första Arma2 modding Mr. Bravo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
cdwow har fortfarande inte skickat mitt som jag beställde 17 juni men det gör inte så mkt, bara jag får det typ lagom till 1.04 så är det. Idag har de rea dessutom, 10% på allt så arma2 kostar bara 278 spänn

vänta med ett par veckor i leveranstid, beställde chrono trigger till ds därifrån i maj (som de inte hade i lager) och de skicka det för 4 dagar sedan lol

själv hade jag köpt det härifrån: http://www.play.com/Games/PC/4-/9004913/ARMA-II-Armed-Assault...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Man märker om piratskyddet triggats igång. spelaren har svårt att träffa med bössorna och i multi dör han helt plötsligt (spawnar som en fågel direkt) följt av ett kryptiskt medelande typ "real players stay with the game, you only got yourself to blame"

Fade är creppy

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Mr. Bravo väldigt nice M90 fältmössa!
Dock så borde modellen fixas till lite, man bar den ju inte direkt så där i lumpen hehe, men antar att det är för jobbigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Skärmen måste ju formas till ett upp-och-ner-vänt V

Grattis till din första Arma2 modding Mr. Bravo!

Hehe jo, modellen är ju tyvärr inte särskillt lik den riktiga varianten, men jag kan inget om 3d-modellering, så det kommer bara bli lite nya texturer till existerande modeller. Det är som sagt bara en personlig mod för vårat lilla team, så man kan urskilja oss från jänkarna, och varandra så man inte behöver använda namn-tags

Då är det ju najs också att man kan skapa en "grupp" i spelet, som man enkelt kan placera ut i editorn och som har förvalda inställningar för varje mans utrustning och klass

En fråga angående granat-tillsatsen på m4/m16. Hur byter man typen av granater i den? Jag skulle vela ha både ett gäng spräng och några rök, men när jag väl zappar fram till granat-tillsatsen så vet jag inte hur man väljer ammunition. Kanske har misssat någon knapp?

Och går det att rapportera fiende-positioner själv till sina gruppmedlemmar? Som default så är det ju någon sorts auto-spotting system igång, men det tycker jag bara är irriterande då man sällan ser målen man plötsligt gapar ut över huvud taget, så det blir liksom lite av en spoiler. Tycker det borde finnas någon "spotted"-funktion som i bf2, då man bara siktar på fienden och anmäler dom över radion till polarna, och möjligtvis kan peka ut dom på kartan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut Mr Bravo! Jag tycker att det ser ut som en riktigt fin modell.

Jag och en polare har beställt spelet och är säkert gärna med och spelar lite om ett tag, ifall ni vill ha en extra grupp som är med. Dock verkar CDWOW vara förvånansvärt sega och det står "Ship in 7-10 days" om man beställer nu. Kommer tyvärr inte ha några större möjligheter att spela förän om en två veckor (stationära datorn är nedpackad inför flytt, och så jobbar jag i två veckor till). Vore mycket trevligt att köra ett Swec-gäng.

Är lite orolig inför inlärningskurvan, och hoppas att jag inte hinner ledsna innan jag lär mig hur man spelar. Ifall jag gillar ett spel eller inte handlar ofta om ifall jag orkar ta mig igenom första timmarna. Sen är det ofta kört.

Något som vore kul för oss som väntar på spelet, och som kommer att testa spelet/demot närmaste veckorna är om ni som spelat en del ger lite tips på saker man bör tänka på när man spelar ARMA2. Med det menar jag t.ex. sådana tips som precis givits här i tråden - om att man siktar kasst efter att man blivit skadad, man bör sakta ned ett tag efter löpning när man förväntar sig att man snart ska delta ie n eldstrid. Kanske låter idiotiskt, men det är faktiska bra att påpeka sådana skillnader (för oss som inte är gamla OPF spelare, de allra flesta liknande spel som många av oss spelat är ju mer arkadiga).

Ser gärna också tips exempel på privat ordnade alternativt mer seriösa servrar om man vill undvika det nämnda public-kaoset!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Ser riktigt bra ut Mr Bravo! Jag tycker att det ser ut som en riktigt fin modell.

Jag och en polare har beställt spelet och är säkert gärna med och spelar lite om ett tag, ifall ni vill ha en extra grupp som är med. Dock verkar CDWOW vara förvånansvärt sega och det står "Ship in 7-10 days" om man beställer nu. Kommer tyvärr inte ha några större möjligheter att spela förän om en två veckor (stationära datorn är nedpackad inför flytt, och så jobbar jag i två veckor till). Vore mycket trevligt att köra ett Swec-gäng.

Är lite orolig inför inlärningskurvan, och hoppas att jag inte hinner ledsna innan jag lär mig hur man spelar. Ifall jag gillar ett spel eller inte handlar ofta om ifall jag orkar ta mig igenom första timmarna. Sen är det ofta kört.

Något som vore kul för oss som väntar på spelet, och som kommer att testa spelet/demot närmaste veckorna är om ni som spelat en del ger lite tips på saker man bör tänka på när man spelar ARMA2. Med det menar jag t.ex. sådana tips som precis givits här i tråden - om att man siktar kasst efter att man blivit skadad, man bör sakta ned ett tag efter löpning när man förväntar sig att man snart ska delta ie n eldstrid. Kanske låter idiotiskt, men det är faktiska bra att påpeka sådana skillnader (för oss som inte är gamla OPF spelare, de allra flesta liknande spel som många av oss spelat är ju mer arkadiga).

Ser gärna också tips exempel på privat ordnade alternativt mer seriösa servrar om man vill undvika det nämnda public-kaoset!

Jadu jag kan direkt säga att det kommer ta mer än "dom" första timmarna för att komma in i ArmA och bli bra på det. MYCKET MER!

Hmm några tips. Jag märker att de flesta nya spelar står upp hela tiden i princip. Så fort du har möjligheten ska du ligga ner eller alternativt vara knästående för att göra dig själv till en mindre måltavla.
Om fienden rör på sig, sikta lite framför honom.
Du kommer dö väldigt ofta. Något som jag tycker hjälper är att tänka att mitt egna liv står på spel. Du får liksom inga andra chanser i ArmA. Är du död så är du död. Så det blir automatiskt att man blir mer passiv och tänker innan man går till attack.

Hoppas det hjälper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
....

En fråga angående granat-tillsatsen på m4/m16. Hur byter man typen av granater i den? Jag skulle vela ha både ett gäng spräng och några rök, men när jag väl zappar fram till granat-tillsatsen så vet jag inte hur man väljer ammunition. Kanske har misssat någon knapp?

Och går det att rapportera fiende-positioner själv till sina gruppmedlemmar? Som default så är det ju någon sorts auto-spotting system igång, men det tycker jag bara är irriterande då man sällan ser målen man plötsligt gapar ut över huvud taget, så det blir liksom lite av en spoiler. Tycker det borde finnas någon "spotted"-funktion som i bf2, då man bara siktar på fienden och anmäler dom över radion till polarna, och möjligtvis kan peka ut dom på kartan.

Man får se till att ha båda varianterna i inventoryn och när du har granatkastaren aktiverad kan du rulla på mushjulet så kommer det fram "reload flare / smoke"

brukar rapportera positioner genom att högerklicka när man tittar med kikaren, då dyker dom upp på kartan. är man group leader / commander så brukar jag tagga genom att sätta targets åt dom andra spelarna.

Letar efter seriösa spelare, som på gamla swec-tider när vi spelade OFP tillsammans på låst server och teamspeak. jävligt skoj hade vi

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Det är just det folk inte inser. ArmA serien har kommit upp i den grad där spelet är ruskigt snyggt och det öppnar ju självklart ögonen på alla grafikbögar. Serien har alltid varit ämnat åt en speciell publik, en äldre och mognare publik och där ingår självklart inte alla små CS, BF2 spelare.

Absolut, visst är det så!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Efter att ha testat demot så måste jag ha det här.

Någon som lyckats mata in serialn i Steam och fått ner den? Gjorde så med FM2009 och jag är väl mer intresserad av att ha en digital version av det här spelet.
Någon?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Någon som har lust att lira lite ikväll?

Lägg ett PM så kan jag fixa vent

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vill spela COOP demo nu?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Spelet går nu att köpa och ladda hem på Gamersgate. Bra nerladdningshastigheter också. Tankar i 5mbyte i sekunden nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Är det pga att frame raten är låg eller skiftar mycket? Slå av både AA och AF i ATIs kontrollpanel om du inte gjort det och sätt dessa inställningar innefrån spelet istället.

Där rädda du mig. Skulle precis kasta smuts på spelet då jag nästan fick köra med medium settings för att lira, men kom på att jag hade AA och allt vad det heter maxat i CCC just på grund av att jag sällan spelar speciellt krävande spel för tillfället (: Blir till att testa lite till nu då.

Edit. Stor skillnad nu, fast fortfarande ej 100% spelbart (när det händer mycket på en gång) på inställningen "high" och upplösningen 1280x1024 på min rigg, vilket är under all kritik faktist. Annars ett underhållande spel, och coop är ju något man ser fram emot!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Hehe, satt och spelade coop tidigare.. Tog en av BLUFOR's vagnar.. Vet inte vad den heter, men den har kulspruta och helautomatisk granatkastare... Dödade 28st på fem minuter ^^

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Där rädda du mig. Skulle precis kasta smuts på spelet då jag nästan fick köra med medium settings för att lira, men kom på att jag hade AA och allt vad det heter maxat i CCC just på grund av att jag sällan spelar speciellt krävande spel för tillfället (: Blir till att testa lite till nu då.

Edit. Stor skillnad nu, fast fortfarande ej 100% spelbart (när det händer mycket på en gång) på inställningen "high" och upplösningen 1280x1024 på min rigg, vilket är under all kritik faktist. Annars ett underhållande spel, och coop är ju något man ser fram emot!

Jag kan köra med allt på Very High nästan och med AA = off utan några problem med Phenom II @ 3.7ghz och med 4870 X2 kort(upplösning 1680x1050)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Woho m90 keps! :

Den där kepsen får du allt dela med dig av =D

EDIT:
Glömde, skulle fråga. Hur stor skillnad är det mellan demot och det riktiga spelet egentligen, rent prestandamessigt då?

På demot kör jag allt på högsta (med 2100(0*) Viewdistance - *kommer inte ihåg om det räknade tusental eller tiotusental - ) med min rigg och får väl 35-40 FPS (Otroligt spelbart med andra ord) Skulle vara intressant att veta hur mycket det skiljer sig innan man införskaffar sig en full version.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Den där kepsen får du allt dela med dig av =D

EDIT:
Glömde, skulle fråga. Hur stor skillnad är det mellan demot och det riktiga spelet egentligen, rent prestandamessigt då?

På demot kör jag allt på högsta (med 2100(0*) Viewdistance - *kommer inte ihåg om det räknade tusental eller tiotusental - ) med min rigg och får väl 35-40 FPS (Otroligt spelbart med andra ord) Skulle vara intressant att veta hur mycket det skiljer sig innan man införskaffar sig en full version.

Jo men du har ju en fyrkärning processor, vi som sitter på duos (klockfrekvens spelar ingen roll) får rätt dåligt flyt ändå

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Jag kan köra med allt på Very High nästan och med AA = off utan några problem med Phenom II @ 3.7ghz och med 4870 X2 kort(upplösning 1680x1050)

Antar att det är din processor som äter alla beräkningar i ett nafs, och att du kör utan AA. Får testa de, fast jag har mycket lägre upplösning så AA är lite crucial ^^, Har du testat köra death valley? När man är nere vid byn och det är tanks lite överallt så är det ganska låg fps, speciellt om man kör med sniper och scope. I träningsuppdragen osv flyter det dock på finfint.

Blir att införskaffa en Phenom II snart (;

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

Om man kan leva med o spela på en 19 tummare så fungkar duo bra.....har high - veryhigh i 1280*1024 med min core2duo 6850@3,8 ghz , 4gig ram , 2x 8800GTS 512 sli....730,1830 1000 mhz med 30-34 fps....så visst går de ....

Permalänk

Vad är PW till coop-servern som ligger uppe? (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr-magoo63
Om man kan leva med o spela på en 19 tummare så fungkar duo bra.....har high - veryhigh i 1280*1024 med min core2duo 6850@3,8 ghz , 4gig ram , 2x 8800GTS 512 sli....730,1830 1000 mhz med 30-34 fps....så visst går de ....

Storleken på skärmen spelar ingen roll hur mycket processorn belastas.
En 1x1 cm stor skärm belastar processorn lika mycket som en 10x10 m stor skärm.

Permalänk
Medlem

Då vi har våra Sweclockers servrar uppe (demo) så är oftast passet swec, mick välkommnas, vi brukar även prata via skype

Visa signatur

robinsjodin.se