Mobiltelefonladdare på väg att standardiseras

Permalänk
Medlem

Jag vill också minnas att detta har varit på gång länge, men att det nu faktiskt verkar ske ganska snart är en oerhört god nyhet! Bara de nu ser till att alla bygger in dataöverföringen i Micro-USB-kontakten, så man slipper extra sladdar för det, annars är ju detta beslut ganska värdelöst. 3,5mm för ljud vore ju också trevligt att se, även om jag nästan bara använder A2DP.

Permalänk
Medlem

Mycket mycket bra.... det var fan på tiden. Äntligen har EU gjort något vettigt.

Permalänk
Medlem

Man får väl hoppas att dom enas för en (öppen) standard för överföring av telefonbok, kalender mm, så man inte blir tvingad att köra deras egna program.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
TACK GODE GUD!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Gud har inget med detta att göra...

Han får la skriva så om han vill.

Skönt om man ska bort och då behöver man inte ha med sig egen laddare då man vet att dit man kommer finns laddare som fungerar

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Härligt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt, slippa oroa sig för att hitta en laddare hos släktingar/vänner osv Min HTC Magic laddar jag via mini-usb, men den ska enligt uppgifter även gå att ladda med micro-usb

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

på tiden! riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att de går efter HTC's standard.

Permalänk
Hedersmedlem

Skönt, då slipper man troligen böka med sig laddaren i tid och otid.

Permalänk
Medlem

Ingen nyhet direkt, läste om det för väldigt länge sen. Men hursom, sjukt bra!
Enda jag stör mig på är att de valde micro- och inte mini-usb som hade varit mycket bättre.
Hade man kunnat använda samma kabel till externa hårddiskar, mp3-spelare och playstation 3 kontrollerna. Dessutom har min Motorola telefon mini-usb

http://www.liquidware.com/system/0000/0016/USBmini_thumb.jpg

Permalänk

Det är ett bra steg hoppas verkligen mindre aktörer följer efter så man slipper har 43 olika laddare etc. bör ju bli billigare och man slipper har 3-4st olika till de olika telefonerna. grymt.. Sen så är det bara Bärbaradatorer och liknande som det bör bli en standad på.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Hoppas verkligen att de går efter HTC's standard.

Gör dom ju inte om det blir Micro-usb...HTC kör mini-usb

Men sålänge det blir usb så är det lugnt, micro som mini, kvittar ju...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Huawei-stajl... USB och vanlig 3,5mm plugg tack!

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

härligt, Både Nokia och Sony Ericssons mobilladare går lätt sönder men med en ny standard kan man lätt få tag på laddare om man blir av med sin och en hög kvalitet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xore
härligt, Både Nokia och Sony Ericssons mobilladare går lätt sönder men med en ny standard kan man lätt få tag på laddare om man blir av med sin och en hög kvalitet!

Håller med dig

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Ahh alltså.. skritbra idé men jag tänkte. Ska man ha headset i den också lr? De kommer ju bli in åt helvete glappigt? Dyrt också för att man ska ha någon micro D/A omvandlare.

Jag tycker att Sony Ericssons påhitt med jacket för laddare och headset är jävligt smart. Räccker med ett hål i telefonen.

Gör en rejäl standard, ta sonys påhitt!

Standardisera allt!

Permalänk

BRA! det var faen det bästa på länge. Nu kan man ju ladda telefonen överallt snart utan att behöva böka med olika laddare osv. Finns hur mycket som helst som skulle kunna standardiseras.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att Mini-USB och 3.5mm plugg är det optimala, men jag antar att Micro-USB har sina fördelar över mini, bland annat ska kontakten vara tåligare.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OliT
Jag tycker att Mini-USB och 3.5mm plugg är det optimala, men jag antar att Micro-USB har sina fördelar över mini, bland annat ska kontakten vara tåligare.

N95;an<3 :). Visst kommer det telefoner med mer megapixel och skit men just att den har micro-usb och 3,5 för lurar gör den så oslagbar! Kommer ha kvar den i ett år till i alla fall. 3,5-plugg åt folket!

Permalänk
Medlem

Trevligt, frågan är hur lång tid det kommer ta innan dessa lanseras/blir standard i praktiken. Fem år?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnrealPerfection
N95;an<3 :). Visst kommer det telefoner med mer megapixel och skit men just att den har micro-usb och 3,5 för lurar gör den så oslagbar! Kommer ha kvar den i ett år till i alla fall. 3,5-plugg åt folket!

Helt rätt! Den telefonen kommer att hålla ett par år till. Tyvärr dog min av lite för mycket vatten Sörjer den fortfarande.

Sputte:
Telefoner ska börja komma ut 2010 med denna standard läste jag på en annan nyhetssida.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Gillar att tillverkarna kallar det "miljövänligt" om de säljer en telefon utan laddare. Av en slump så lär de också tjäna lite extra kosing på att slippa ta fram en laddare samt billigare frakt med mindre och lättare kartong mm. Men telefonerna blir nog billigare!

/R

Kommer garanterat kosta lika mycket för oss konsumenter, medans företagen sparar en kosing. men, men. ändå förbannat skönt att slippa alla dessa laddare!

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Avstängd

gött att dom enas, men det var väll förbannat onödigt att ta USB istället för att göra en ny standard. Intel kan väll kassera in från detta med sina patent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
gött att dom enas, men det var väll förbannat onödigt att ta USB istället för att göra en ny standard. Intel kan väll kassera in från detta med sina patent.

Varför ännu en ny standard som inte passar med nåt annat, när det redan finns USB som många enheter redan använder?