Vilka netbooks med ssd finns nu? (ca 10tums skärm)

Permalänk
Medlem

Vilka netbooks med ssd finns nu? (ca 10tums skärm)

Hej allihop undrade om folk kunde tipsa om vilka netbooks med ssd och ca 10 tums skärm som finns nu.

Enda jag känner till är s101.

E900 är för liten för att skriva på, vilket är anledningen att jag letar efter en med 10 tums skärm (egentligen menar jag bara ett tagentbord som inte är för litet, men den förklaringen blir krångligare).

Ssd:n behöver inte vara ett fartmonster men vore trevligt om den inte är allt för seg.

Ju billigare desto bättre men gissar att de som finns inte är så billiga.

Permalänk
Inaktiv

Köp en billig kampanj netbook och släng in en OCZ vertex?

Permalänk
Avstängd

Eee Pc 1008HA har både SSD och vanlig mekanisk hårddisk, 10" skärm.

Kanske kan vara något?

Operativsystemet samt program ligger på SSD:n samt lagring av filer sköts av den stora disken.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

SSD eller inte är inte viktigt.

Det är viktigt om SSD'n har dålig hastighet eller inte.

Så om jag vore du skulle jag googla efter prestanda tester på netboken du vill köpa.

Permalänk
Medlem

varför vill man sätta i en SSD i en notebook ? det enda ja kan komma på är att det sparar på strömen. för med värdelös hårdvara hjälper inte en ssd mycket

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
SSD eller inte är inte viktigt.

Det är viktigt om SSD'n har dålig hastighet eller inte.

Så om jag vore du skulle jag googla efter prestanda tester på netboken du vill köpa.

Lite fel där, min 701 har 30/20 och upplevs mycket snabbare än min dell 1520 med ca 60/50 som har c2d.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
varför vill man sätta i en SSD i en notebook ? det enda ja kan komma på är att det sparar på strömen. för med värdelös hårdvara hjälper inte en ssd mycket

Svaret på den frågan är att om man bär runt på en bärbar dator med vanlig hårddisk så kan den skadas av stötarna som uppstår när man handskas med den på ett oförsiktigt sätt, t.ex. vända upp och ner på den medans den går, eller ställa ner den på ett bord med en stöt.
Om man har SSD så finns ju inga rörliga delar och då kan man göra vad man vill med datorn (utom utöva våld på den såklart) utan att skada hårddisken.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Eee Pc 1008HA har både SSD och vanlig mekanisk hårddisk, 10" skärm.

Kanske kan vara något?

Operativsystemet samt program ligger på SSD:n samt lagring av filer sköts av den stora disken.

1008HA har inte SSD