Sortera/ändra namn på lösa låtar på ett USB-minne, hur?

Permalänk
Medlem

Sortera/ändra namn på lösa låtar på ett USB-minne, hur?

Flummig topic och flummig tråd, vet inte ens om den borde ligga här men behöver lite idèer hur jag ska göra.

Har satt in en sån här i bilen, då jag vill ha kvar orginalstereon. Men efter att ha läst runt överallt och alla säger att den funkar bra så visar det sig att den inte kan läsa mappar.

Alltså måste jag lägga låtarna lösa på minnet. Och eftersom så gott som alla är döpta på liknande sätt, t.ex "01-Metallica-one "och sen "02-Håkan Hellström-Känns ingen sorg för mig Göteborg" typ så hamnar dom ju i en enda röra. Och att döpa om 4Gb låtar har jag ingen lust med, och sen göra det varje gång jag ska lägga in nåt nytt album.

Nån som har en idè hur jag kan göra? Tänker mig nåt program som kan sortera/ändra namn på alla låtar beroende på taggar t.ex eller kanske ännu bättre på "Senast ändrad datum"? Någon som kan komma på nåt?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Orkar inte scripta en fil åt dig, men här kommer en länk på ett program som du kanske kan använda...

http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/File_Maintenance...

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.