Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem

Ok , har inte spelat något PC spel på typ 5-6 år , men nu har jag kört TDU några veckor offline.
Nu vill jag testa online , men hittar inget i boxen som visar hur?
online account, var fixar jag det ?

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diesel
Ok , har inte spelat något PC spel på typ 5-6 år , men nu har jag kört TDU några veckor offline.
Nu vill jag testa online , men hittar inget i boxen som visar hur?
online account, var fixar jag det ?

Det verkar som om man måste köra online från början, går inte aktivera i efterhand.

Permalänk

Diesel,
Registrera ett konto hos GameSpy (GameSpy ID) och ange det när du startar spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu fick jag det att funka!

freddan@swec nickar jag, bara ut och köra nu!

Permalänk
Medlem

kom igen nu, ingen som vill köra lite?

Permalänk
Medlem

jag kanske kan köra. hur fick du det att fungera?

Permalänk
Medlem

jag har gjort en TS server. IP är 192.168.0.64

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, testade att installera om det en sista gång, då funkade det.

Vadå TS server?
Hur joinar man den?

Edit:
Btw så ser det där ut som en intern-ip?

Permalänk
Hedersmedlem

TS är teamspeak.. mic-kommunikation. Du har gett fel ip.. det är som sagt din "interna" och inte den som syns utåt och till den behövs även en port.

Permalänk
Medlem

Vad krävs för att man ska bli en "champion" ?

Vill komma in på banan...

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska samla poäng.. Om du går till ditt hus och sen på info och stats eller vad det kan vara så kan du se dina poäng

Permalänk
Medlem

hmm..... jag kom in Kollade på en youtube film hur man gör. Ska kolla upp det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
hmm..... jag kom in Kollade på en youtube film hur man gör. Ska kolla upp det.

Man kan hoppa på buskarna som är bredvid ingången

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har hört något om TDU2? Bör väl vara dags snart?

Finns det något annat likande bilspel med en snygg öppen värld? Har totalt kört slut på TDU nu.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

fraggel & jag är ute och kör lite nu.

joina?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hej!
Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att lägga in addon bilar till spelet?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
hej!
Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att lägga in addon bilar till spelet?

Vad är problemet?

Permalänk
Medlem

att TDU krashar när jag kommer i närheten där bilen ska vara. Jag har kopierat RIMS i RIMS men vad jag ska göra med dom andra filerna kommer jag inte ihåg hur jag ska göra. Jag vågar inte börja testa då hela Career gick i graven.
Jag visste förut men kommer inte ihåg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
att TDU krashar när jag kommer i närheten där bilen ska vara. Jag har kopierat RIMS i RIMS men vad jag ska göra med dom andra filerna kommer jag inte ihåg hur jag ska göra. Jag vågar inte börja testa då hela Career gick i graven.
Jag visste förut men kommer inte ihåg

Installera om spelet och megapack? Rensa bort de där filerna som skapas som kan orsaka att spelet kraschar? Minns tyvärr inte vad de heter men har garanterat nämnts tidigare i tråden. Den som vet, fyll gärna in. Radial något.

Permalänk
Medlem

det är inte megapack jag snackar om utan freeware bilar

Permalänk

palla 60.22 på millionare racet flög över motorvägen och fick köra tillbaka till avfarten Får ta det i morgon sedan blir det Mclaren F1 GTR :D:D:D

Permalänk
Hedersmedlem

är ju jättenkelt att klara med en kawa..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
är ju jättenkelt att klara med en kawa..

och ännu enklare med en steg 3 MV Agusta. Den tar jag alltid när jag behöver pengar. Det är det enda sättet att vara säker på att klara det. Jag använder aldrig bilarna när man behöver cash.

Hoppas att det kommer en uppföljare till detta spel snart.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Hedersmedlem

ja, agustan är väldigt bra

Skulle vara kul med en uppföljare. Det håller jag med om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
och ännu enklare med en steg 3 MV Agusta. Den tar jag alltid när jag behöver pengar. Det är det enda sättet att vara säker på att klara det. Jag använder aldrig bilarna när man behöver cash.

Hoppas att det kommer en uppföljare till detta spel snart.

Nja... motorcyklar är för lätt har även en steg 3 trimmad Mv agusta men det är mycket roligare med min Saleen steg 3 trimmad ligger lite över 250mph~403km/h på motorvägen :):):):)

Permalänk
Medlem

Million-racet är inte värt tiden imo.
Har kört det en gång bara för att. Finns roligare och bättre race för mindre pengar att köra om det bara är pengarna man är ute efter.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Million-racet är inte värt tiden imo.
Har kört det en gång bara för att. Finns roligare och bättre race för mindre pengar att köra om det bara är pengarna man är ute efter.

Precis. Nu när jag senast körde igenom spelet på Xbox 360 så hittade jag ett race som var rätt effektivt tidsmässigt. Jag kommer dessvärre inte på vilken det är men kan ta en titt senare om någon är intresserad. Finns garanterat listat på nätet om inte annat.

Millionare är nog ett av de sämsta loppen man kan kan köra. Vinstpengarna ser bra ut men man måste också se till faktorer som tid och risken för missar och liknande.

Permalänk
Citat:

att TDU krashar när jag kommer i närheten där bilen ska vara. Jag har kopierat RIMS i RIMS men vad jag ska göra med dom andra filerna kommer jag inte ihåg hur jag ska göra. Jag vågar inte börja testa då hela Career gick i graven.
Jag visste förut men kommer inte ihåg

Du har väll inte glömt att byta ut map:en? Denna ligger ensam utanför alla mappar i bnk foldern... Hoppas att du fattar vad jag menar och så hoppas jag inte att detta svar kommit för sent, kunde inte se när medelandet postades

Permalänk
Medlem

Vet någon vad jag har för fel på mitt spel.
Har inhandlat en Driving force gt ratt för ett tag sedan.
Fungerar bra i spelet. Men jag kan inte tävla eller något?:S
Skit skumt. Har fungerat hur bra som helst innan jag hade ratt :/.
När jag ska ta singleplayer så händer inget. Måste starta om spelet.
Nu talar vi om det allra första racet.
Så jag kan som inte komma igång alls om man säger så :(.
Har testat installera om spelet men likadant fel...

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::