Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
ELDA UPP HONOM OCKSÅ!!

undra vad han har rökt O.o

Permalänk
Medlem

Monterat i lådan nu...

Har tyvärr inte tillräckligt med slang för att byta ut de gamla från elementet, så det får se skabbigt ut där ett tag.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ett par som fortfarande är vakna...trevligt

Permalänk
Medlem

In med pumpen

Permalänk
Medlem

Nice, man blir bra sugen på vattenkylning nu...

Men ack så dyrt det blir :/

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Monterat i lådan nu...

http://lh3.ggpht.com/_XZfcSOFML0w/Sl-xSutBQ_I/AAAAAAAABcg/ui3...
Har tyvärr inte tillräckligt med slang för att byta ut de gamla från elementet, så det får skabbigt ut ett tag där.

Ujujuj, den gamla slangen såg riktigt läskig ut, kör du tillräckligt länge med den så kommer den nya slangen/blocken bli lika läskiga.

En sak till måste jag fråga, de smutsiga blocken du rengjorde, körde du med dem i ditt gamla system? Den vita geggan ser nämligen ut som korrosion från radiatorn.

Insidan av din aluminiumradiator kanske inte ser så bra ut nu, så var inte alltför blyg med antikorrosions vätska

Permalänk
Medlem

Japp. det är korrosion sen tidigare. Pallar inte kolla hur radiatorn ser ut inuti just nu, men jag har antikorrosionvätska som jag ska använda...

Det börjar närma sig... (gäsp)

Permalänk
Medlem

Sweet

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Ska bli skoj att höra vad du får för temps med den radiatorn

Permalänk
Medlem

Fixade till kopplingen mellan gfx och pumpen, blev en riktigt bra lösning tycker jag

Nu ska bara vattnet fyllas på vilket är asjobbigt eftersom jag inte kan ta av locket till pumpen..gah Får se om jag pallar göra det nu eller imorrn....

Permalänk
Medlem

NU NU NU!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
NU NU NU!!!!!!!!

Aight...fyller på med vatten...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blir en film den här gången...haha

Permalänk
Medlem

go for it!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

oh yeah... har jag nått att titta på imorgon...

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk

haha va i hela bill gates mattelärare skön blogg ! längtar till att få filmen

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Varsågoda http://www.youtube.com/watch?v=yydgjQjrJUQ

Där är en hel del luft i systemet som jag ska fixa annars ser det ut att fungera bra, inga läckor mm

Permalänk
Medlem

Fint bygge måste ja säga.

Blir de något mer ikväll eller ska du sova?

Permalänk

finfint

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Haha så du ser också på Macgyver

Ser riktigt fint ut!

Permalänk
Medlem

Aja, det där får räcka för idag(ehm inatt), återkommer efter några timmars sömn.

Är lite oroad för en luftbubbla vid ena blocket men det får jag lösa imorrn...

Permalänk
Medlem

fan va nice, ser ju svinbra ut!!!!

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert

Nu blir jag ordentligt ( som många andra skrivit i tråden ) sugen på att själv fixa med vattenkylning

Tack för lektionen

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

blev ju super! ska bli kul att se fortsättningen sen. ska själv mecka med datorn lite idag. hämta ut lite new shit on the post efter jobbet

nä nu e det slut på frukost rasten. brb jobb!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Sjukt nice! Synd att man somnade 23 igår så man inte kunde följa under natten "/

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Då var man vaken igen...

Saker som ska fixas idag:
- Antikorrisionsvätska ska hällas i (vilket jag naturligtvis glömde igår )
- Få bort sista luften ur systemet.
- Vibrationsdämpa pumpen.
- Kolla efter läckor och dra åt kopplingarna.
- Se så att datorn startar igen

Permalänk
Medlem

Lite temps före och efter vore nice också. Och om det går bra att klocka med lite bättre kylning.

Jo förresten, har du tänkt att sätta dit någon fläkt som pustar lite på övriga moderkortet nu när du inte har något drag där alls? Är ju några komponenter som faktiskt blir lite varma. Så har jag gjort i alla fall. Värt att tänka på.

Nice bygge hur som helst. Jag blir sugen på nytt graffe och gpublock nu

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Lite temps före och efter vore nice också. Och om det går bra att klocka med lite bättre kylning.

Jo förresten, har du tänkt att sätta dit någon fläkt som pustar lite på övriga moderkortet nu när du inte har något drag där alls? Är ju några komponenter som faktiskt blir lite varma. Så har jag gjort i alla fall. Värt att tänka på.

Nice bygge hur som helst. Jag blir sugen på nytt graffe och gpublock nu

Japp tempen ska naturligtvis också kollas. Det blir ingen överklockning den här gången tyvärr...men så småningom kanske i framtiden. Där är plats för extra fläkt men slipper den gärna om den inte behövs...får se vad tempen hamnar på helt enkelt.

EDIT: Kommer ge en ny uppdatering med nya bilder om några minuter...

Permalänk
Medlem

Mofsetsen (tror dom heter så) runt cpun kan bli varm också när det inte finns något som pustar bort den varma luften som blir runt dom. Känn på dom också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.