Permalänk
Medlem

Resident Evil 5 (PC)

God kväll gott folk, vill passa på att uppmärksamma den nyligen släppta benchmark-demon för Resident Evil 5 till PC!

Själv har jag varit skeptisk till denna PC-port, och med tanke på hur den, inte minst grafiskt sett, undermåliga föregångaren tedde sig till PC var jag nog inte ensam om att känna oro inför den femte delen i CAPCOMs zombieserie.

Det verkar dock inte som att vi behöver oroa oss, mycket god prestanda har uppmätts såväl på min PC som ett flertal andras. Ge benchmarken ett försök, detaljer och nedladdningslänkar hittas på länken nedan:

http://www.shacknews.com/onearticle.x/59563

Är nyfiken på edra resultat.

Permalänk
Medlem

Detta kan bli intressant att se! Dock var 4:ans portning till PC inget vidare, med jobbiga kontroller och diverse problem.

Men vi får se vad som händer, man kan ju alltid hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

RE5, stooor besvikelse..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
RE5, stooor besvikelse..

Japp det kan man väl säga. De har ju tagit bort all skräck och det har en av de sämsta kontrollerna i den moderna spelhistorien.

Permalänk
Medlem

AMD 5000+ X2, ATI 4850, 2GB DR2 6400

1920*1280 allt high ingen AA
DX9 46.6 avg B rank
DX10 44.6 avg B rank

Körde variabla scentestet.

Måste säga att för att vara ingame så flöt det hyfsat bra men jag får hålla med om att det finns ingen känsla.
Syntes att de använt konsoll, plus att AI:n var horribel.
De springer fort mot dig för att stanna upp och bara vänta på att bli slaktade.....eh jaha?

Tack men nejtack...blir inget köp för min del.

Permalänk
Medlem

Re: Resident Evil 5 (PC)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
God kväll gott folk, vill passa på att uppmärksamma den nyligen släppta benchmark-demon för Resident Evil 5 till PC!

Själv har jag varit skeptisk till denna PC-port, och med tanke på hur den, inte minst grafiskt sett, undermåliga föregångaren tedde sig till PC var jag nog inte ensam om att känna oro inför den femte delen i CAPCOMs zombieserie.

Det verkar dock inte som att vi behöver oroa oss, mycket god prestanda har uppmätts såväl på min PC som ett flertal andras. Ge benchmarken ett försök, detaljer och nedladdningslänkar hittas på länken nedan:

http://www.shacknews.com/onearticle.x/59563

Är nyfiken på edra resultat.

Alla Capcom's PC spel sen DMC 4 har fungerat perfekt på PC, nästan så att dom har varit programmerad för PC från början.

Alla Capcom's portningar görs inhouse nu förtiden och inte av en tredje part dom har också har dom gått med PC gaming alliance.

Jag hoppas att folk köper Capcoms spel så att dom fortsätter släppa spel till PC och lägger ner tid på portningarna (om det är ens är en portning)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Resident Evil 5 (PC)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Alla Capcom's PC spel sen DMC 4 har fungerat perfekt på PC, nästan så att dom har varit programmerad för PC från början.

Alla Capcom's portningar görs inhouse nu förtiden och inte av en tredje part dom har också har dom gått med PC gaming alliance.

Jag hoppas att folk köper Capcoms spel så att dom fortsätter släppa spel till PC och lägger ner tid på portningarna (om det är ens är en portning)

Jag är medveten om detta. De har verkligen lyckats med MT Framework, men jag har varit lite tveksam till huruvida de skulle använda sig av motorn i fråga även i detta spel.

Permalänk

Försökte köra benchmarken, men det verkar som om min skärm inte stöder upplösningen skiten startas i. vilket gör att jag inte får någon bild över huvud taget. Någon som vet ett sätt att ändra upplösningen innan man startar programmet?

Permalänk
Medlem

Man förväntade sig för mycket av Resident Evil 5. Den är fortfarande bra men dem gamla serien är mycket bättre och "läskigare". 5:an är red action och var bara för lätt.

Permalänk
Medlem

Kör spelet på 360 och bara nu börjat på Veteran, AI:n är lite si och så.
Ibland springer dom fort mot en och slår till direkt, andra gånger stannar dom upp och tittar dumt på en.
Får se hur det är på Pro när jag låst upp det. Men ja, RE5 är ett rent action spel.
4:an tyckte jag hade en bra mix av action och skräck, tyckte om 2:an och 3:an men dom var för söliga för min smak.

Kan tänka mig att PC spelarna kommer gnälla över att man inte kan springa o skjuta samtidigt, men är väl ett av dom få skräckmomenten som är kvar då man kan få lite panik när man blir jagad av att behöva stanna upp innan man kan skjuta.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

1680*1050

Max på allt även på AA
pII 940
gtx 260 sli

dx10: avg 61,8 klass A

Verkar nice, har det i xbox360 men inte spelat igenom det..
Blir nog ett köp för mig, för det såg bättre ut på datorn..

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

1680 x 1050 Allt på max

Variable Test

DX9: Avg 82.8fps

DX10: Avg 45.2fps

Jag tror att det finns bugg i detta programmet. När man når Area3 i DX10 läge så är fps näst låst mellan 17-19. Jag låg ju på 18fps oftast sen gick det lite upp och ner och jag vet inte vad det kan beror på men är rätt säker på att det är programmet det är fel på. Funkar ju annars hur bra som helst i DX9.

Här är två screenshots:

DX9

DX10

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
[B]1680 x 1050 Allt på max

Variable Test

DX9: Avg 82.8fps

DX10: Avg 45.2fps

Jag tror att det finns bugg i detta programmet. När man når Area3 i DX10 läge så är fps näst låst mellan 17-19. Jag låg ju på 18fps oftast sen gick det lite upp och ner och jag vet inte vad det kan beror på men är rätt säker på att det är programmet det är fel på. Funkar ju annars hur bra som helst i DX9.

Skumt, jag fick 54,? på area3

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

fick också mycket sämre prestanda på area 3 i dx10 utan till synes smaskigare specialeffekter.

håller med tidigare om att capcoms senare spel portats så bra till pc så att man undrar om de är portat eller gjort för pc från början.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
håller med tidigare om att capcoms senare spel portats så bra till pc så att man undrar om de är portat eller gjort för pc från början.

Vettekatten om vi lever i samma universum, har bara sett kalkonreleaser från Capcom i princip... :\

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Försökte köra benchmarken, men det verkar som om min skärm inte stöder upplösningen skiten startas i. vilket gör att jag inte får någon bild över huvud taget. Någon som vet ett sätt att ändra upplösningen innan man startar programmet?

windowed?

Går det att ändra upplösningen inne i benchmarken över huvud taget, för den delen? I så fall, skulle någon kunna skriva hur jag ska trycka på tangentbordet för att lyckas ändra upplösningen, till vad som helst utom standardvalet.

exempelvis ner, ner, enter, höger, enter. Woola bild!

Någon?

Permalänk
Medlem

Konfiguration; se signatur.
1920x1080 - 2xAntiAliasing - High

Benchmark - Fixed
DX9: 63.1fps
DX10: 51.6fps

Benchmark - Variabel
DX9/DX10

Area 1: 64.9/66.5
Area 2: 68.5/49.7
Area 3: 57.1/27.9
Area 4: 65.6/47.8

Tyckte DirectX9 såg mycket bättre ut då modellerna inte kändes lika inmålade. Antagligen för de varit slöa nog att bara flasha på med Post-Processingfilter i DX10 utan något egentlig tanke bakom.

Permalänk
Medlem

1680x1050. Allt på max.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk

Såg att de lagt till "riktigt" nvidia 3D vision stöd - ett måste att testa för mig alltså. *laddar ner nu*

/Calle

Permalänk
Medlem

Allt på max 1680x1050 8x AA

Resultat: 44 FPS... Minns inte den exakta decimalen

Visa signatur

| Coolermaster HAF Miditower | KFA2 GTX 570 800/2000 | Intel i5 2500k @4GHz | 8GB DDR3 1600MHz | Windows 7 64-bit |

3DMARK11 Score: 6270

Permalänk
Avstängd

Låter bra att spelet är på väg till PC... men det är inte resident evil spel, finns 1, 2, 3, Zero, bla bla(har alla men kommer inte på namnen just nu) men inte 4 eller 5:a

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

När jag försöker installera fanstyget säger det att jag inte har tillräckligt med utrymme på vald hårddisk även fast jag har mer än tillräckligt på alla hårddiskar. Någon som vet vad detta kan bero på? Sitter på Vista 32 bit

När jag fick ner filen var jag tvungen att själv sätta dit .exe filändelsen för att starta installen, om det nu spelar någon roll.

Permalänk
Medlem

Funkar fint här i 1680x1050 med 2xAA motionblur samt resten på high!

Dock har även jag problem med den 3 delen som pendlar mellan 25-28fps på dx10 där dx9 ger 55-60fps :S

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Japp det kan man väl säga. De har ju tagit bort all skräck och det har en av de sämsta kontrollerna i den moderna spelhistorien.

Kontrollerna är den samma som alltid i resident evil!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Kontrollerna är den samma som alltid i resident evil!

Nja, ändrades i 4:an (knapp kombo och skit)

Dom tidigare (riktiga RE) spelen hade en mycket bättre styrning.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

min var helt på högsta med 8x AA.

men det gick aldrig upp mer ään till 59.9 fps. och låg däromkring hela testet. förutom area 3 som var typ 56fps.

btw, var sparas screenshotsen?

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Låter bra att spelet är på väg till PC... men det är inte resident evil spel, finns 1, 2, 3, Zero, bla bla(har alla men kommer inte på namnen just nu) men inte 4 eller 5:a

Resident Evil 2 och Outbreak tycker jag är de bästa ur serien

RE4 var en besvikelse, RE5 var roligt för att vara ett co-op action spel men för resident evil var även det en besvikelse (speciellt wesker och jill(?))

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
AMD 5000+ X2, ATI 4850, 2GB DR2 6400

1920*1280 allt high ingen AA
DX9 46.6 avg B rank
DX10 44.6 avg B rank

Körde variabla scentestet.

Måste säga att för att vara ingame så flöt det hyfsat bra men jag får hålla med om att det finns ingen känsla.
Syntes att de använt konsoll, plus att AI:n var horribel.
De springer fort mot dig för att stanna upp och bara vänta på att bli slaktade.....eh jaha?

Tack men nejtack...blir inget köp för min del.

Snälla det kommer inte vara sådär när du spelar. Har det på 360 redan, Det är bara för prestanda testa, det är ju inte ens så där många fiender samtidigt på xbox 360 versionen. Så var lugn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzir
1680x1050. Allt på max.

http://img23.imageshack.us/img23/829/re5e.jpg

Fasiken vad lågt du fick.

verkar iaf som att det är nvidia anpassat:
1650x1050 AA C16XQ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, ändrades i 4:an (knapp kombo och skit)

Dom tidigare (riktiga RE) spelen hade en mycket bättre styrning.

Okej tänkte inte på combos!

Litet test! men jag har ju spelet till ps3:an så jag ser ingen anledning att köpa det till pc!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Tyckte att spelet rullade på rätt så bra på min oklockade åldrande rigg (se sign).

Körde allt på max i 1280x1024 i DX10 å fick en average FPS på 38.1, tyckte spelet rullade på riktigt fint å hack fritt!

Tur så har man detta spel på PS3 så man inte behöver bry sig om det nu!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510