Permalänk
Medlem

ip problem

Har ett ip-problem så tänkte om nån kan ha en lösning.

Är så att jag varken kan hitta servrar eller starta ett eget spel i HoN (heroes of Newerth. Går inte heller att joina från buddylistan.

Läst runt och de flesta säger att det är nåt med brandväggen lr routern vilket jag kan garantera att det inte är.Har även senaste versionen av mitt nätverkskort och alla updates till windows.

Just ja,, Kan inte connecta till en server i Garena (fastnar i "ip looking up")så antar att det här hänger ihop. Formaterade datorn och efter det så har det varit såhär.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Har du någon mjukvarubrandvägg igång? Avaktivera isf dessa och försök igen. Om det är ett kompabilitetsproblem så brukar det inte räcka att lägga in en exception eller liknande, utan du måste stänga av den helt. Kolla noga så att inte windows-brandväggen ligger igång, denna kan vara en riktig luring ibland...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

I min ruter så har jag 2 saker som måste göras för att IP-adressen ska bli publik.
Firewall-brandväggen behöver öppnas för alla eller specefika IP-adresser utåt och vilka service som det gäller, normalt TCP-IP.
NAT-brandväggen destinerar en viss port till ett visst IP-nr i det lokala nätverket.
Den dator som ska ta ha kontakten utåt ska då också ha samma IP-adress som är angivet i NAT-brandväggen. (Ej dynamisk)
Har en Zyxel 660H-61

Permalänk
Medlem

löst det. Var drivrutinerna till nätverkskortet.

Ett jäkla gorm att leta upp ännu nya drivrutiner än dom jag hade men dom fanns. Kaos med versionnumret också (stod som äldre nr än det jag hade fast det var utgivet 2009 motför de jag har 2008)

nåja tack

Visa signatur

sad panda