Permalänk
Medlem

Uppdatera BIOS

Hej.

Nu är det så att jag har hållt på med överklockning ett litet tag och undrar om jag skulle tjäna något på att uppdatera BIOS? Jag har ett Gigabyte GA-P35-DS3 med biosversion F5 och har läst att det finns F14.

Jag har sett att en del ökar nb voltage, sb voltage etc etc med decimaler och mer avancerade grejjer, men jag kan bara öka med +0,1 +0,2 osv.

Skulle det bli lättare att överklocka om jag flashar om till nyare version och vad finns det för för/nackdelar med att göra det?
Och sista frågan av allt, kan allt gå åt he*vete om man gör det?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Ja det kan gå åt helvete om du inte tar rätt version av bios.

Läs vad den nya biosversionen har jämfört med din egen. Står klart och tydligt på deras hemsida. Kan ej svara på om det kommer att påverka din överklockning speciellt mycket

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Ja det kan gå åt helvete om du inte tar rätt version av bios.

Läs vad den nya biosversionen har jämfört med din egen. Står klart och tydligt på deras hemsida. Kan ej svara på om det kommer att påverka din överklockning speciellt mycket

Jag kan välja mer "Detaljer" på nyare BIOS versioner. Jag vet att jag har rätt version men inte hur man flashar om ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordh
Jag kan välja mer "Detaljer" på nyare BIOS versioner. Jag vet att jag har rätt version men inte hur man flashar om ;).

Du kan använda Gigabytes egna programvara

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/HowToReflashBI...

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Du kan använda Gigabytes egna programvara

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/HowToReflashBI...

Tack ska prova