Asus M4N72-E, fungerar tillsammans med w7?

Permalänk
Medlem

Asus M4N72-E, fungerar tillsammans med w7?

Snabb fråga. Fungerar Asus M4N72-E tillsammans med w7? Läste på www.inet.se att det inte gör det?
Kan även passa på att fråga om Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 8500C5 fungerar 100%-igt tillsammans med det moderkortet?

Tack på förhand,
Trumman

Permalänk
Medlem

Re: Asus M4N72-E, fungerar tillsammans med w7?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Truman
Snabb fråga. Fungerar Asus M4N72-E tillsammans med w7? Läste på www.inet.se att det inte gör det?
Kan även passa på att fråga om Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 8500C5 fungerar 100%-igt tillsammans med det moderkortet?

Tack på förhand,
Trumman

Det fungerar utmärkt, har det moderkortet i en utav mina datorer och har kört windows 7 RC på den sen dagen det släpptes och har inte stött på problem hittils.
Är du intresserad har jag mitt kort till salu Pga. mATX bygge.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk

Det fungerar dock kanske inte drivrutinerna fungerar som följer med det. Dock finns det att ladda ner från Asus hemsida så allt fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Det fungerar dock kanske inte drivrutinerna fungerar som följer med det. Dock finns det att ladda ner från Asus hemsida så allt fungerar som det ska.

Jag bara satte in kortet, boootade upp utan problem, och la in senaste bios efter det.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Jag bara satte in kortet, boootade upp utan problem, och la in senaste bios efter det.

Mvh,

Onödigt att uppdatera Bios IMO (kan vara riskfyllt). Gjort är gjort, vad jag menade var att drivrutinerna till moderkortet som ligger på den medföljande CD:n, inte alltid fungerar, så då får man ladda ner drivrutinerna från Asus hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Onödigt att uppdatera Bios IMO (kan vara riskfyllt). Gjort är gjort, vad jag menade var att drivrutinerna till moderkortet som ligger på den medföljande CD:n, inte alltid fungerar, så då får man ladda ner drivrutinerna från Asus hemsida.

Dem vet jag inte, brydde mig inte om att installera dem ens.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Dem vet jag inte, brydde mig inte om att installera dem ens.

Mvh,

Då lär det inte vara något bra ljud? Jag rekommenderar att du åtminstone installerar ljudkortets drivrutiner om du inte har gjort det, det blev mycket bättre ljud för mig!

Permalänk
Medlem

jag tankade hem det från deras hemsida sedan, via HD audio deck hette det i believe.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
jag tankade hem det från deras hemsida sedan, via HD audio deck hette det i believe.

Mvh,

Yes box! Nu kommer du kunna använda ljudutgången på framsidan av chassit, antar att det inte fungerade innan?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Yes box! Nu kommer du kunna använda ljudutgången på framsidan av chassit, antar att det inte fungerade innan?:P

Tankade hem det direkt efter jag tryckt in kortet så, och nej uttagen där fram fungerade inte innan nej.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk

Har det berörda kortet ifråga och försöker installera win7. Dock så får jag felmeddelande när jag vill fortsätta från diskhanteringen i inatallationen. Den säger att den inte kan skapa en partition. Har försökt lägga in nya drivrutiner men hittar inga till win 7. Någon som har en idé

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tvrgriffith
Har det berörda kortet ifråga och försöker installera win7. Dock så får jag felmeddelande när jag vill fortsätta från diskhanteringen i inatallationen. Den säger att den inte kan skapa en partition. Har försökt lägga in nya drivrutiner men hittar inga till win 7. Någon som har en idé

Är disken formaterad i NTFS då ?
Annar så strunta i att partionera och gör det när du installerat i stället.

MVh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk

disken är inte formaterad. Hoppades på att det skulle gå ändå. Men måste kanske göra det innan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tvrgriffith
disken är inte formaterad. Hoppades på att det skulle gå ändå. Men måste kanske göra det innan.

Det måste man absolut! Tänk bara på alla gamla drivrutiner osv...

Permalänk

har ni provat med en ren ntfs partition men exakt samma sak händer

Permalänk
Medlem

Starta installationerna av drivrutinerna i kompatiblitetsläge med Windows Vista så funkar det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Re: Asus M4N72-E, fungerar tillsammans med w7?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Truman
Snabb fråga. Fungerar Asus M4N72-E tillsammans med w7? Läste på www.inet.se att det inte gör det?
Kan även passa på att fråga om Corsair 4GB (2x2GB) XMS-2 8500C5 fungerar 100%-igt tillsammans med det moderkortet?

Tack på förhand,
Trumman

jag har samma moderkort och jag kör w7 utan problem, har även samma minnen och dom körs i 800mhz och jag har försökt utan framgång att köra dom i 1066mhz, annars fungerar dom felfritt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Asus M4N72-E, fungerar tillsammans med w7?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pulsar85
jag har samma moderkort och jag kör w7 utan problem, har även samma minnen och dom körs i 800mhz och jag har försökt utan framgång att köra dom i 1066mhz, annars fungerar dom felfritt.

Sätt i minnena brevid varandra i de gula "uttagen" så går de i dubbla kanaler och du kan köra dem i 1066 Mhz. Sitter de i samma kanal fungerar de uselt i 1066 Mhz ... Som jag ser det står det fel i manualen avseende hur minnena ska sättas!

För övrigt kör jag glatt i W7 RC utan problem (åtminston utan problem som är relaterade till W7).

/MM

Visa signatur

Intel i9-9900K 5.2 GHz | Corsair 64GB DDR4 3200 MHz | ASUS Rog Strix Z390-F | ASUS Rog Strix RTX 2080 OC | Samsung 970 EVO Nvme 500 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | Seagate Barracuda 4 TB | Corsair RM650i | Corsair H150i Pro | Fractal Design Define S2 TG |

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan skall man väl inte tro på allt som "vanliga" användare skriver, för det kan vara SBS och SFS det handlar om

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)