Permalänk
Medlem

Saknar skiva XP home

Hejsan!

Hittade min gamla OEM licens till XP home idag (bara själva klistermärket med koden). Detta tänkte jag installera på min minidator. Dum som jag är hämtar jag en extern cd-läsare, installerar med min XP Pro sp2 skiva, allt går fint tills jag ska skriva in koden, den funkar inte såklart.

Nu tog jag även bort den gamla partitionen och behöver få klarhet i det här så snabbt som möjligt.

Kan jag ringa MS och tigga om en ny skiva? det är ju trots allt mitt eget fel att jag inte har den efter 5 år.

tack på förhand
Oskar

Permalänk
Medlem

Kan du inte bevisa att du ägt en sådan skiva så tror jag inte att de bara ger dej en ny.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
MS kan skicka dig en ny skiva för en mindre summa, men bara skivan.

Okej, då vet jag. Ska kolla runt med lite polare osv i första hand.

Permalänk
Hedersmedlem

OEM-licenser är för övrigt inte avsedda att flyttas mellan datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
OEM-licenser är för övrigt inte avsedda att flyttas mellan datorer.

Går ju alltid med lite krångel, bara att ringa MS.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Går ju alltid med lite krångel, bara att ringa MS.

Det är frågan. Givetvis hjälper de till om man till exempel har tvingats byta moderkort, men får man hjälp även om man förklarar att man tänker installera det på en helt ny dator?

Permalänk
Vila i frid

Eftersom det du frågar om inte är tillåtet enligt licensavtalet kan vi stänga den här tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Eftersom det du frågar om inte är tillåtet enligt licensavtalet kan vi stänga den här tråden.

Visst kan VI det, men det räcker att DU rapporterar regelbrott utan att påpeka det i tråden.

Till TS: Den OEM-kod du har är endast giltig för den dator den ursprungligen levererades till och all annan användning snackar vi inte om i detta forum.

* Tråd låst enl. §7 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.