Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Dock tror jag inte du kommer så långt eftersom du pratade med en säljare som säger vad som helst. Han behöver inte ens ha koll på vad som gäller, utan säger bara "Visst visst inga problem" för att bli av med dig.

Ehm. Nej.
Verkligen jätte-nej. Visst att säljare är skitglada om de får pracka på en nått och sen lägga på, men de måste faktiskt veta vad de säljer och de får inte lova någonting som inte är sant och inte undanhålla information från köparen. Sånt kallas fulsälj och brukar sluta med att företag får rulla över på rygg och leka död fisk i frågan.

Har man ringt in och ställt en fråga och de svarar på den så gäller det svaret. Speciellt om man ringt in och frågat i stil med "såhär står det i avtalet, fungerar det si eller så då?".

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ehm. Nej.
Verkligen jätte-nej. Visst att säljare är skitglada om de får pracka på en nått och sen lägga på, men de måste faktiskt veta vad de säljer och de får inte lova någonting som inte är sant och inte undanhålla information från köparen. Sånt kallas fulsälj och brukar sluta med att företag får rulla över på rygg och leka död fisk i frågan.

Har man ringt in och ställt en fråga och de svarar på den så gäller det svaret. Speciellt om man ringt in och frågat i stil med "såhär står det i avtalet, fungerar det si eller så då?".

Ptja, men det är väl ändå kunden som står utan täckning så att säga om det blir en ord-mot-ord-situation
och man varken har muntligt eller skriftligt bevis för vad som egentligen sagts.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Ptja, men det är väl ändå kunden som står utan täckning så att säga om det blir en ord-mot-ord-situation
och man varken har muntligt eller skriftligt bevis för vad som egentligen sagts.

Precis vad jag ville ha fram i mitt förra inlägg.
TIll slut står man där med röven i vädret och väntar...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Jadu, lovar man som supportperson något sådant ska man bannemig logga det i företagets system också. Om inte varenda samtal spelas in av företaget (vissa gör nog det- får man varning om det när man ringer?) kan en sådan logg vara enda spåret för medarbetare / chefer. Det är inte så kul om någon kund argsomtusenbin ringer och undrar vadfan tidigare supportperson sade som den sade för och det står 'provided info' eller dylikt i loggen. (Folk med skrift- eller intelligensproblem borde inte jobba som support, men eftersom jobbets natur gör människor till tunna livlösa skal konsumerar väl företagen den fångst de kommer över)

Mitt tips är att inte ge dig - kräv att tala med chef och ge inte upp.
Ser de att du kommunicerat med dem det datumet borde de kunna se vem du kommunicerat med också(och själva tala med den personen). I min erfarenhet har man inte så mycket för att kunna säga 'Den 18:E juni talade jag med Jonna-'villintegeutsittefternamn' och hon sa såhär' om det inte finns nåt bevis för att det sagts i företagens system. (Kanske om man representerar stor köpkraft) Vet inte hur många företag som accepterar att man (som kund) spelar in samtal heller.

Är det dock en säljare du talat med kan jag inte råda dig något. Säljare är Djävulen och lyssnar man på en sådan gör man det med fara för sin egen själ.

Vadå "säljare"?.

Jag pratade ju förfan med själva kundtjänsten själv på företaget jag har abbonemang hos. Dom klargjorde klart och tydligt att jag kunde använda internet hur mycket jag ville utan att oroa mig.

Då är det ju inkompetensen hos deras support som svikit och glömt och slagit på denna spärr.

Det är ju ingen "säljare" vi snackar om, utan det är ju själva företaget i sig jag snackat med.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Vadå "säljare"?.

Jag pratade ju förfan med själva kundtjänsten själv på företaget jag har abbonemang hos. Dom klargjorde klart och tydligt att jag kunde använda internet hur mycket jag ville utan att oroa mig.

Då är det ju inkompetensen hos deras support som svikit och glömt och slagit på denna spärr.

Det är ju ingen "säljare" vi snackar om, utan det är ju själva företaget i sig jag snackat med.

Flera operatörers "support" är minst lika mycket säljare som personerna i dom fysiska butikerna.
Så det är visst säljare vi snackar om!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Flera operatörers "support" är minst lika mycket säljare som personerna i dom fysiska butikerna.
Så det är visst säljare vi snackar om!

Ok, men om dom nu har en "support" som kan göra muntliga avtal är det väl inte jag som gjort fel nu eller hur?

"The bottom line" är ju endå att jag kontaktat min telefonoperatörs egna kundtjänst som sagt att det är lugnt att jag kan surfa hur mycket jag vill, utan att oroa mig för dom har satt dit en spärr vid 1GB:

Då ligger väl felet hos dom nu när jag fått en räkning på 20 000:-, är inte det ganska logiskt? Det fattar väl vem som helst? eller är jag dum i huvet?

Jag tycker detta är ett stort jävla skämt rakt av om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Om vi antar för enkelhetens skull att 20 000 kr bara var den extra trafiken, då skulle det ge 20 000/15 = ~1,33 GB. Det betyder att han surfat 1.33 GB mer än de 1 GB som var inkluderade. Skulle du helt ärligt kunna säga att du vet om du surfat för 1 GB eller 2.3 GB på en månad? Jag skulle säga att det är väldigt svårt att hålla koll på det.

Ett muntligt avtal gäller lika mycket som ett skriftligt. Jag skulle bli mycket förvånad om en domstol tolkade i företagets fördel. Det är ju uppenbart att företaget skapat missförståndet i "avtalet" och då borde det ju tolkas i trådskaparens fördel.

Jag skulle inte veta om jag hade surfat för 1GB eller 2.3GB på en månad. Däremot skulle jag hålla koll på det om jag hade bett om en sån här tjänst för att vara hundra på att det är installerat, speciellt om man gjort beställningen via en chatt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Ok, men om dom nu har en "support" som kan göra muntliga avtal är det väl inte jag som gjort fel nu eller hur?

"The bottom line" är ju endå att jag kontaktat min telefonoperatörs egna kundtjänst som sagt att det är lugnt att jag kan surfa hur mycket jag vill, utan att oroa mig för dom har satt dit en spärr vid 1GB:

Då ligger väl felet hos dom nu när jag fått en räkning på 20 000:-, är inte det ganska logiskt? Det fattar väl vem som helst? eller är jag dum i huvet?

Jag tycker detta är ett stort jävla skämt rakt av om jag ska vara ärlig.

Du har onekligen lagen på din sida. Du har ringt in och beställt en tjänst och fått detta bekräftat av tjänsteleverantören. Att tjänsteleverantören sedan misslyckas med någon inställning eller motsvarande skall inte drabba dig.

Det enda som kan få detta att bli till ditt ansvar är om du har handlat i ond tro. Men i ett läge som detta så går det knappast att hävda detta då det kan anses vara orimligt att hålla koll på den exakta mängd data som överförs vid surfning.

Kort sagt: Pacta sunt servanda, dvs avtal skall hållas.

Mitt tips på lösning av problemet är att du:
1. Ringer upp företaget och talar om varför du ej vill betala denna faktura. Inser dom inte sitt fel så förklarar du sakligt(och vänligt, dont shoot the messenger) att du nu kommer bli tvungen att anmäla detta till konsumentverket.
2. I detta läge borde du få kontakt med någon form av kundombud på företaget ifråga som löser detta åt dig. Återigen vill jag betona vikten av att vara saklig(även om det kan vara effektfullt att använda "besviken" och "lurad")
3. Om 2. inte fungerar så kontakta KO och luta dig sakta tillbaka, drick en kopp kaffe, gråt en skvätt, se en film eller motsvarande och vänta på samtalet från din tjänsteleverantör där dom vill lösa detta utan mer inblandning från KO.

Ang fakturan så bör du kontakta företagets fakturaavdelning och begära att ett anstånd läggs då det råder tvist om dess giltighet.

Permalänk
Medlem

Har jag missat eller undviker du att säga vilken operatör det är?

Permalänk
Musikälskare

Fattar inte varför, hade hängt ut dom direkt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Har jag missat eller undviker du att säga vilken operatör det är?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Fattar inte varför, hade hängt ut dom direkt

Om man läser lite i tråden så hittar man:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Mig veterligen är det dock bara Tele2/Comviq som erbjuder ett datapaket på 1 GB ...

Så min chansning är att de är Tele2.

Hoppas du vinner över dom!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Om man läser lite i tråden så hittar man:

Så min chansning är att de är Tele2.

Hoppas du vinner över dom!

Men det kostar 89 kr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Muntliga avtal suger.
Jag fick ett skitbra avtal med telia om ett presentkort på 600kr och 6 månaders gratis abonnemang ifall jag band mig i 2 år.
Fick även gå igenom inspelningen och allt sånt.
4 månader senare ringer telia igen och vill erbjuda mig ett abonnemang.
Förklarar då att jag redan ingått ett avtal med dem och berättar vad jag skulle få och den personen säger att den första som ringde upp mig inte hade befogenhet att ge mig sakerna.

Så trots genomgånget avtal, inspelat så fick jag det inte pga deras call center personal inte hade den befogenheten...

Föga troligt att TELIA har kontaktat dig. TELIA ringer inte upp någon. Utan det är säljare som ringer FÖR telia.

Och om du band dig på 2 år så har du förlorat på den dealen... ganska hårt ärligt talat

Till TS: Skulle vara väldigt intressant att veta vilket företag det är.

Jag tycker du ska bestrida fakturan in i det sista. Jag tycker du ska ringa och bli riktigt förbannad. Hota gärna med all möjlig mediarapportering. Det är iofs synd att du inte har nånting skriftligt. Något som man alltid ska be om att få.

Permalänk
Medlem

Aja, hur som helst kan jag säga att om det är Tele2 det gäller så finns det registrerat vem som skrev loggen om att du ringt in och blivit informerad om paketet.

Jag har väldigt svårt att tro att det finns någon operatör som inte använder inloggning till sina system. Dvs. det bör gå att få fram vem du pratat med. Antagligen vill de bara inte erkänna det över tele.

Det du ska göra är att ringa in till företaget i fråga och KRÄVA att få prata med chef. Acceptera INTE ett nej. Du SKA prata med chef.
Oavsett vad killen/tjejen i luren säger så ska du fortsätta tjata tills han/hon ger med sig eller lägger på. Då ringer du igen och pratar med en ny person och tjatar på denne.

Om du står på dig kommer du få prata med en chef. Och då kommer du antagligen få en snabbare lösning på problemet.

Du ska absolut INTE betala denna faktura! Bestrid in i döden.

Permalänk
Medlem

Inget jag lade märke till innan, men avtalades detta med deras chat-support så är det ju lugnt. Allt loggas. Har jag inte fel för mig så har du även rätt att kräva loggarna.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Föga troligt att TELIA har kontaktat dig. TELIA ringer inte upp någon. Utan det är säljare som ringer FÖR telia.

Och om du band dig på 2 år så har du förlorat på den dealen... ganska hårt ärligt talat

Till TS: Skulle vara väldigt intressant att veta vilket företag det är.

Jag tycker du ska bestrida fakturan in i det sista. Jag tycker du ska ringa och bli riktigt förbannad. Hota gärna med all möjlig mediarapportering. Det är iofs synd att du inte har nånting skriftligt. Något som man alltid ska be om att få.

Det du menar med andra ord är att det är alltid återförsäljare som kontaktar privat/företags personer.

Men det stämmer inte, har haft många jobb som varit inblandade i återförsäljning för TELIA och dom har ett eget säljteam OCKSÅ.

Däremot av egen erfarenhet som kommunikationsmäklare så vet jag att det är VÄLDIGT lätt att få kundens förtroende genom att slänga om orden lite lätt så att det låter som att man verkligen ringer FRÅN TELIA. Även om man nämner att man är en återförsäljare.

Tänk efter hur noga man lyssnar när en säljare ringer upp en. Man hör redan första sekunden att det är en försäljare och slår av hjärnan direkt.
Det resulterar oftast i att man bara hör vilken operatör det >HANDLAR< om och inte varifrån dom ringer eller vad dom heter. Sedan hör man hur "bra" erbjudandet är och råttfällan slår igen.

Citera: Någon som sa att sådana företag som kör med fulsälj oftast går under o.s.v...

Skitsnack, dom slingrar sig ur på de alla 1000 sätt som finns. Lita på mig, inga telecom bolag är ärliga med allt. Har jobbat på flertal bolag som kör med fulsälj och dom finns kvar fortfarande efter flertal år. Att det här bolaget någon gång kommer gå under hjälper inte att han fått en räkning på tjugo tusen kronor.

För övrigt till dig som hamnat i knipan. För mig låter det mer som att du har missat något mer än att dom har gjort ett misstag.

Jag kan säga direkt att samtalet du hade med kundtjänsten via chat/telefon (spelar ingen roll) är inget avtal. Det verkar inte som att ni har kommit överens om något utan att du blev informerad om ditt abonnemang mer eller mindre och bad om ett tillägg. I en sådan situation som kund är det viktigt att DU ber om bekräftelse när den aktiveras. Precis som en annan skrev lite längre upp, det är visst försäljare vi pratar om. Och ja, dom är Djävulen.

Det du måste göra är att läsa igenom ditt avtal noggrant innan du börjar surfa hur mycket du vill bara för att någon i kundtjänst sa att det var okay.
Faktum är att det finns hur många olika abonnemang som helst, och det kan lätt bli ett missförstånd om vilket abonnemang du har.

Hursom, mitt tips till dig är att inte lita på någon alls över telefon. Svart på vitt är det som gäller, och hundratals konfirmeringar på att det som står verkligen gäller. Fråga alltid efter namn/efternamn samt direktnummer. Spelar ingen roll hur fel det var av dom, utan bevis lär du inte komma någonstans. Dom är kåta på pengar och dom kommer utnyttja alla hål i systemet för att få tag på mer, därför måste kunden ha huvudet på skaft!

Överklaga tills du dör, lycka till!

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
Inget jag lade märke till innan, men avtalades detta med deras chat-support så är det ju lugnt. Allt loggas. Har jag inte fel för mig så har du även rätt att kräva loggarna.

Hela samtalets loggas ju inte. Det är som han skrev innan:

"Informerad om Data-paket"

Vilket kan betyda femmiljoner olika saker.
Jag skulle verkligen inte tro att dom skriver:

"Hej, mitt namn är..."

o.s.v...

Det kundtjänsten gjorde var att informera honom/henne om Data-paket. Och det är precis vad han/hon skrev ner. Sen om kundtjänsten gav fel information, lär bli jävligt svårt att bevisa samt. att få reda på vem det var. Dom byter ju försäljare säkert mer än 100ggr per år. Väldigt sällan folk tar jobbet seriöst och jobbar kvar väldigt länge. Så det är ju en risk också.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gugel
Hela samtalets loggas ju inte. Det är som han skrev innan:

"Informerad om Data-paket"

Vilket kan betyda femmiljoner olika saker.
Jag skulle verkligen inte tro att dom skriver:

"Hej, mitt namn är..."

o.s.v...

Det kundtjänsten gjorde var att informera honom/henne om Data-paket. Och det är precis vad han/hon skrev ner. Sen om kundtjänsten gav fel information, lär bli jävligt svårt att bevisa samt. att få reda på vem det var. Dom byter ju försäljare säkert mer än 100ggr per år. Väldigt sällan folk tar jobbet seriöst och jobbar kvar väldigt länge. Så det är ju en risk också.

Jag tror inte de sitter och skriver loggarna för hand

Det måste ju finnas en logg på chatten, och då är hela koversationen med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Jag tror inte de sitter och skriver loggarna för hand

Det måste ju finnas en logg på chatten, och då är hela koversationen med.

Det var väl ingen chat, det var väl ett telefonsamtal. Däremot kanske de skriver ner en kort rad vad telefonsamtalet handlade om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Det var väl ingen chat, det var väl ett telefonsamtal. Däremot kanske de skriver ner en kort rad vad telefonsamtalet handlade om.

Oftast har man knappar där man kan välja vad samtalet handlade om.
T.ex

"Problem med Data-paket"
"Problem med mottagning"

o.s.v... Allt är ju för att spara tid och därför misstänker jag att dom inte skrivit ner noggrant vad samtalet handlade om. Men han kommer i princip få gå igenom ett helvete för att slippa betala räkningen.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Är ju totalt skitsamma om det är en säljare för telia eller telia själva han snackat med. Personen företräder telia = telias fel. Om det nu är telia. Men samma princip gäller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Vadå "säljare"?.

Jag pratade ju förfan med själva kundtjänsten själv på företaget jag har abbonemang hos. Dom klargjorde klart och tydligt att jag kunde använda internet hur mycket jag ville utan att oroa mig.

Då är det ju inkompetensen hos deras support som svikit och glömt och slagit på denna spärr.

Det är ju ingen "säljare" vi snackar om, utan det är ju själva företaget i sig jag snackat med.

Mhm, ja då gäller det första jag skrev, dvs att de förmodligen vet vem som talade med dig men inte har något bevis för att denne person lovat det du säger, och denne person lär blåneka / ej jobba kvar. Men, wie gesagt, ring och kräv att tala med chef ändå.

Citat:

ursprungligen skrivet av Tweak
Du ska absolut INTE betala denna faktura! Bestrid in i döden

Här har vi en mänska som förstår hur support fungerar

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Här har vi en mänska som förstår hur support fungerar

Har som sagt jobbat på support. Och jag vet att man kan driva igenom vilka ärenden som helst sålänge man är envis.

Permalänk

Frågan är om du inte är lite körd.
Men men, får väl hoppas att det löser sig.

Permalänk
Medlem

Vad du än gör så ska du verkligen inte betala 20k.

Försök få tag i nån chef, vägrar han att ta tillbaka fakturan så hotar du med att du ska ringa Aftonbladet, PLUS och KO.
Vägrar han ändå så ringer du dom 3, då är det snart löst.

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

kan säga det tusen gånger: skaffa alltid bevis när du snackar med företag, inspelat eller skriftligt.
personligen föredrar jag ett skriftligt!

litar aldrig på muntliga överenskommelser med företag.

hoppas att du klarar dig endå!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Vad du än gör så ska du verkligen inte betala 20k.

Försök få tag i nån chef, vägrar han att ta tillbaka fakturan så hotar du med att du ska ringa Aftonbladet, PLUS och KO.
Vägrar han ändå så ringer du dom 3, då är det snart löst.

Ifall han inte vill dras med betalningsanmärkningar resten av livet och vill slippa ett besök av fogden så gör han bäst i att betala det och sedan så försöker han att få tillbaka pengarna istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Ifall han inte vill dras med betalningsanmärkningar resten av livet och vill slippa ett besök av fogden så gör han bäst i att betala det och sedan så försöker han att få tillbaka pengarna istället.

Du ska inte kunna få en anmärkning medan man bestrider. Det är sjukt mycket svårare att få tillbaka pengar än att inte betala från första början.

Man ska givetvis inte bara skita i att betala utan bestrida den ordentligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag misstänker ju att det har att göra med det som nämndes i början av tråden nämligen att de data-paket som finns till abonnemang (och kontantkort) bara gäller trafik till mobilen och inte om man använder den som 3g-modem till en dator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Det ska väl inte vara någon skillnad om jag delar ut internet från mobilen till datorn eller om jag använder den inbyggda läsaren i windows mobilen?

Jo det är skillnad och ja de (operatörerna) kan se skillnad på trafiken.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |