Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Avstängd

oj såg nu att jag skrev nord korea menade nord amerika xD haha undrar hur jag kunde skriva fel på de>.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Du får ändra i såna fall, själv fick jag avbryta o tanka från rätt efter det så det blev Europa. Hann prova lite idag och ser ganska lovande ut, dock lite negativt med questerna, att man bara kan märka ut 1 sak och den är kvar tills man märker ut någonting annat. Hade hellre sett som i AoC att allting är utmärkt, så man ser vart man ska direkt o har pilar vart man ska dumpa saker osv.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Amerikanska och Europeiska klienten är exakt samma sak i betan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Amerikanska och Europeiska klienten är exakt samma sak i betan.

Ja, men om man väljer Europe i settings så laddar man ner det snabbare. Det var det vi pratade om, inte att han laddade ner fel client

Permalänk
Avstängd

men jag tog spelet på tpb gick på 15 min:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

vad i helsike sitter du på för lina pojk? 15 min är ju galet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Dödsdom för spelet isåfall. Är det asiatiskt innebär det att det kommer vara en rak kopia av Lineage 2, som ALLA andra asiatiska mmorpg's som släppts de senaste 3 åren??
Dom flesta av dom har tillochmed exakt samma animationer och grafikmotor och interface osv.
Men man kan ju hoppas att man har fel. lol

Ja du har fel somfan jag har spelat 5 betor och det är itne alls som lineage2.riktigt kul faktiskt. känns lite mer åt gw hållet,fast en öppen värld och skillsen rechargar lite som i gw också.Dock tror jag GW2 kommer bli mycket bättre;) Det jag siktar mot just nu.

Permalänk
Medlem

Mitt intryck av Aion so far:

Lite väl likt det mesta som finns ute faktiskt när det kommer till karaktärsutveckling och val av sagda karaktärer.

Spelet i sig är väl underhållande, man questar (ie huntar x antal av y mob och lämnar in till quest giver i vanlig ordning), levlar osv. Bara spelat upp till lvl 25 så kan tyvärr inte säga så mycket om PVPn eftersom det lilla jag upplevde mest var hordning av flera spelare mot 1-2 stycken, det jag upplevde iaf.

Jag har köpt spelet och kommer således spela vid release och tror att det säkert kommer ge mig många roliga timmar framför skärmen, men något revolutionerande är det verkligen inte.

Försöker inte vara partisk i min bedömning utan försöker endast säga hur jag upplevde det vilket naturligtvis aldrig blir helt objektivt.

Har spelat mmorpgs sen Ultima Online dagarna och säkert prövat på 50 talet olika så anse rmig ha lite erfarenhet i frågan, Aion placerar sig (baserat på betan) inte top 10 ännu.

AoC som alla klagade så friskt på upplevde jag som väldigt underhållande ända tills jag nådde cap lvl med ett par karaktärer, känner inte samma spelglädje i Aion men däremot kanske det har väldigt bra endgame content istället vilket såklart är väldigt viktigt i det långa loppet, så jag hoppas på det.

Skulle klassa Aion som en amerikaniserad version av vad Lineage 3 skulle vara, mindre grind, mindre itemization och i allmänhet lite mer publikfriande i sin enkelhet.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk

mmorpg är så gott som likadana allihopa i nuläget, bara detaljer som skiljer. Men sk. next-gen mmos är ju på gång, det ena är blade and soul som blivit uppskjutet till 2011 pga att det ska vara så komplicerat, sen utvecklar blizzard något också.

Jag tippar på att vi inte får se något "nytt" innan något av dessa kommer.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jag har spelat spelet i 4/5 betor nu och måste säga att det är underhållande. Lättare att sätta sig in i än Wow som jag aldrig riktigt fastnade för. Det finns dock några saker jag stör mig på, i varje fall lite granna:

  • Som fd. Lineage spelare så stör jag mig mycket på bind on equip/pickup; varför kan ingen annan hålla i en sköld eller ett svärd som jag har använt? Borde finnas bättre sätt att skapa moneysinks än "magiska begränsningar"

  • Rangers borde vara en klass som skjuter pilar, men det gör dom inte. Deras normal dmg med pilar är riktigt dålig så det enda dom gör är att spamma skills 24/7 vilket gör deras klass väldigt lik en sorc.

  • Ibland onödigt stora städer så att man måste springa 2 min innan man kommer till rätt NPC.

  • No flying zones. Varför implementera vingar i spelet om man inte får flyga med dom? MYCKET tid spenderas med att springa fram och tillbaka mellan små byar och städer. Varför får jag inte flyga istället?

  • Ganska tråkig market, eftersom att man inte kan köpa allt på auction, och inte heller sätta upp en buy shop för saker man behöver.

  • Känns stundvis som ett singel player spel, kan vara 40 pers i stan men ingen säger ett ord i normal chat. Nästan alla spelar solo.

  • Många extragrejer man måste göra hela tiden; extracta aether, blommor, fisk, iron, silver etc. Laga mat, sy kläder, bygga armor, vapen m.m. och allt det tar lätt lika lång tid som att levla upp.

Det jag skrivit kanske låter som väldigt mycket negativt, fast det är faktiskt skoj och det är ganska få punkter för ett så stort spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet så ska det finnas en "general" chatt i spelet, men den är borttagen i betan, varför vet jag icke.
Det fanns i kina betan iaf.

Permalänk
Medlem

Funderar på om man ska starta upp en Sweclocker baserad guild, finns det intresse? Om fler än 10 pers nappar kan jag skapa en nästa CB period,m fixa hemsida, forum etc.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Så vitt jag vet så ska det finnas en "general" chatt i spelet, men den är borttagen i betan, varför vet jag icke.
Det fanns i kina betan iaf.

Korrekt. Sen skriver inga för att det är just en beta, folk vill testa allting. Annars gå med i en Legion så kan du snacka med dom istället.

Permalänk
Medlem

Hittade en private server om någon skulle ville testa. Vet inte om man får lägga upp sånt här..
Men det är ju ett bra sätt att prova spelet om man inte vill förbeställa och spela betan.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Hello everyone,

I have been asked to bring you a notice regarding changing your Aion game password some time before release. We have made adjustments to our password system and anyone who has an outdated password once release/headstart arrives, will be unable to log in to the game.

This message applies only to those of you who created your Aion account before 07/29/2009. If you changed your password or created your Aion game account after this date, you are fine and will not need to make any adjustments.

Our password system update will not affect beta access, but the password you are currently using in beta for any Aion accounts created on or before this date will no longer work once the game goes live for the Head Start event/official launch.

The fix is simple! Please go through the process of changing your Aion game account password at your earliest convenience. You can even change it to the same password you are currently using.

Europe: http://eu.ncsoft.com/en-gb/

Thank you!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk
Hittade en private server om någon skulle ville testa. Vet inte om man får lägga upp sånt här..
Men det är ju ett bra sätt att prova spelet om man inte vill förbeställa och spela betan.

Inte om det bryter mot NCsoft's EULA så lägg inte upp någon länk.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Inte om det bryter mot NCsoft's EULA så lägg inte upp någon länk.

Jo, privata servers av Aion bryter mot NCsoft's EULA.

Citat:

You will not attempt to play Aion on any server that is not controlled or authorized by NC Interactive or its designees.

http://www.curse.com/articles/aion-en-news/476497.aspx

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimonk
Hittade en private server om någon skulle ville testa. Vet inte om man får lägga upp sånt här..
Men det är ju ett bra sätt att prova spelet om man inte vill förbeställa och spela betan.

Vem vill inte spela beta?
lätt bättre än privat server.. mer folk.. bättre connection etc..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
men jag tog spelet på tpb gick på 15 min:P

gjorde samma, 20 seedare o nere på 15-20 min... as nice.

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r1cke
Funderar på om man ska starta upp en Sweclocker baserad guild, finns det intresse? Om fler än 10 pers nappar kan jag skapa en nästa CB period,m fixa hemsida, forum etc.

Blir nog ett köp kan jag lova men inte riktigt säker om det blir på release dagen. brukar oftast vara massa buggar och ospelbart. får se annars är jag intresserad.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Blir nog ett köp kan jag lova men inte riktigt säker om det blir på release dagen. brukar oftast vara massa buggar och ospelbart. får se annars är jag intresserad.

Tvivlar på att det blir problem med buggar eftersom spelet varit ute i ett år i korea. Det möjliga är isåfall fel på grammatik/röster men det påverkar inte spelet

Jag är helt klart på en swec guild om en sådan skulle startas. Ska bli så skönt att kunna dumpa satans wow, sitter här och kör nya bgt med 2k ms, enormt klåparaktigt av blizzard.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r1cke
Funderar på om man ska starta upp en Sweclocker baserad guild, finns det intresse? Om fler än 10 pers nappar kan jag skapa en nästa CB period,m fixa hemsida, forum etc.

Jag är helt klart på en swec guild.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hey everyone, just a small update on the next closed beta.

1) There will NOT be another level cap increase. 30 will remain the max level.

2) This is the last closed beta and there WILL be a wipe before open beta, so have fun and screenshot anything you want to save.

3) CBT6 will remain version 1.0

Så CBT6 är samma sak som CBT5.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kan ju fråga oxå er som lirat betan. kommer det bli ett Grind spel? hur är playstyle etc för er som testat? hört från folk som lirar betan att det är stelt. tänkte om ni andra har några åsikter.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

hittils så har det inte varit så mycket grind. Tar man alla quests utan att missa många av dem så flyter det på ganska bra. Tror inte levlandet till 50 blir det stora problemet.

Visa signatur
Permalänk

Hejsan, är ny till sweclockers men verkar som en stadig svensk sida för pc fantaster:).

Har ett par frågor angående mitt grafikkkort å lite andra grejer.

För de första. Jag har spelat på 2 betas so far å det är underhållande. Men som sagt vi spelar på 1.0 versionen och jag längtar tills 1.5 för de kommer många förändringar. Men anyways vad jag hade tänkt fråga är:Vad behöver jag byta ut för att få en stadig fps i aion? Jag har just nu:

Geforce 9800 GTX+ (detta tänker jag dock inte byta ut än)
AMD athlon 64 x2 dual core processor 4800+ 2,5 ghz.
2 gig ram

Jag tänker köpa till 1 gig ram iallafall. Mitt OS är windows x32 btw. Så kan bara köpa till ett till. Jag ska också rensa datan lite å defragmentera å tror mina drivrutiner måste uppdateras. Men många folk skriver att spelet är väldigt "process" krävande. Så kanske en ny processor är något som behövs? jag vet inte. Men iallafall jag väntar tills CBT6 me å bestämma mig.

Min fps i aion i alla huvudstäder har varit ganska ruttna. Jag har lagt på 5-20 fps å de suger verkligen. Antingen så har jag för lite ram (som många säger) eller så ere för att jag har en dålig processor lr så har de med att jag inte har uppdaterat mina drivrutiner. Men lite feedback hade varit nice:)

Tackar för att ni läste min wall of little text som crittade kanske på er:D

Permalänk
Medlem

Din dator klarar dom rekommenderade system kraven alla fall men du kanske inte kan köra på högsta.

Sen är det en bra ide att skaffa mer minne.

http://www.aionglobal.com/system-requirements.html

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Tänkte hoppa ner i MMO-träsket igen när detta släpps.

Har dock ingen dator till det förnärvarande, bara en laptop. Så tänkte slänga iväg en beställning i september på nån idé.

Försökte hålla de på en relativt billig nivå.
Kollade på,
Intel Core™ 2 Duo E7400 2,8GHz,
Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4GB CL4
Gainward GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA

Vad tror ni om detta, utöver de så är de pretty much standard komponenter.

Hamnar på 6000 kr för detta, vilket för mig är helt OK

Har iaf beställt spelet vilket känns som jag måste fixa en dator nu också, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Med den dator kommre du nog kunna maxa Aion :).

Har någon en beta key som de ej planerar att nyttja nu under sista beta perioden så vore jag tacksam om ni PMade den till mig. har en kompis som vägrar förboka men kan tänka sig testa spelet om han får tag på en betakey utan förbokning.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]