Permalänk
Medlem

Macbook Pro 13,3" är prisvärd.

Jag måste skaffa en ny knädator och går och funderar på den billigaste versionen a Macbook Pro för 12495:- eventuellt utöka minnet till 4GB.

Hur jag än vrider och vänder på det har jag svårt att hitta någon som är mer prisvärd.
Jag vill ha en 13,3" dator och det viktigt med känslan. Alltså storlek, byggkvallite osv samt att det ska vara vettig och relativt ny hårdvara.

Jag har aldrig haft en Mac tidigare så jag är ingen Mac fan, men ser inget problem i att byta.

Kom gärna med förslag på andra datorer som är mer prisvärda.

Permalänk
Medlem

http://www.engadget.com/2009/07/16/updated-dell-inspiron-13-a...

Tycker att kommande Dell Inspiron 1320 ser ut som en riktigt vass 13" om du är ute efter ett billigare alternativ. Vi får se om den kommer hit till Sverige och vad den kommer kosta här.

Permalänk
Medlem

Har en MBP 13", den är perfekt för mina behov. Hade sökt massor på laptops och kom tillslut fram till att den va ensam i sin klass, det närmsta alternativet var studio xps 13. Blev dock mbp 13 ^^

Det är inga problem alls att köra med windows, har installerat en version av XP och fungerar fint! Det som är lite störigt är att man inte kan köra med extern skärm som primär i windows XP vid utökat läge. Har inte forskat efter en lösning än då jag framförallt använder os X

Datorn är princip knäpptyst med standard konfigurationen (HDD160, 2gB). Hade beställt hem en 500GB hdd (WD scorpio blue) men den hade lustiga ljud för sig. I idle så så hoppade skrivhuvudet var 20 sec och varvade oregelbundet. så nu är planen att vänta på billigare SSD. Internminnet väntar jag med att uppgradera är inte säker på att jag behöver mer än

Permalänk
Medlem

Kör du windows som ett eget OS eller med paralells eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aneben
Kör du windows som ett eget OS eller med paralells eller liknande?

Går att köra med dualboot om man vill det. Fördelen med MBP 13" som jag ser det är batteritiden, en PC med samma prestanda kommer inte ge i närheten av samma batteritid.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aneben
Kör du windows som ett eget OS eller med paralells eller liknande?

Jag använder boot camp, fungerar bra och är lätt att använda. Det är det som följer med os X. Touchpaden fungerar nästan lika bra som i os X, upplever den liiiiite överkänslig i XP när man har "tapp"-tryck aktiverat.

Permalänk

Sony vaio datorn är ganska lik en MacBook, sitter ett ganska vasst grafikkort i den men lite sämre processor och batteritiden är lite sämre än MacBook. Det beror ju på vad man prioriterar.

HP ProBook:en vet jag inte så mycket om, men den marknadsförs som att det ska vara bra känsla i den m.m. Sämre prestanda, men lägre pris också.

Sony Vaio SR41M
HP ProBook 4310s

Men visst verkar MBP ett bra val för dig.

Jag försöker hitta en liknande dator som dig, fast jag vill egentligen helst ha den lite lättare och kan dra ner lite på prestandan. Men jag vill inte ha en Apple dator för jag kommer inte köra OS X, jag är lite av en anti-apple person (jag har en ipod så börja inte skrika på mig nu) då jag ogillar många av deras konstiga ideer. Så det känns så skumt att gå runt och skylta med en Apple dator då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ikandi
http://www.engadget.com/2009/07/16/updated-dell-inspiron-13-a...

Tycker att kommande Dell Inspiron 1320 ser ut som en riktigt vass 13" om du är ute efter ett billigare alternativ. Vi får se om den kommer hit till Sverige och vad den kommer kosta här.

Den såg riktigt fin ut. Hoppas den kommer hit till ett rimligt pris - snart!!:.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ikandi:

Updated Dell Inspiron 13 appears on Dell Singapore site -- and it looks kinda hot -- Engadget

Tycker att kommande Dell Inspiron 1320 ser ut som en riktigt vass 13" om du är ute efter ett billigare alternativ. Vi får se om den kommer hit till Sverige och vad den kommer kosta här.

Njae jag vet inte det: tangentbordet ser inte alls skrivvänligt ut.:( Musplattan ser liten och trång ut, en plastsak man kan vika ut åt 2 håll imo.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Bra bump sådär 10 månader efter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eik:

Bra bump sådär 10 månader efter.

Tack!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!