Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Medlem

Nej de har verkligen gjort en massa tabbar när de utvecklat detta spelet, det är ju iofs bara namnet som följt med från det tidigare spelet ingenting annat.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

Wow! Har du ändrat din uppfattning om spelet nu? Man får gratulera *klappar händerna*

Jag har inte trott att det ska bli något dåligt spel i den genren den ska hamna i, däremot har jag alltid sagt att det inte kommer bli någon soldatsimulator. Men som FPS med fler taktiska inslag än vanligt och betydligt mer öppna banor kommer det göra sig bra, även om det fortfarande är den värsta namnvåldtäkten i spelhistorien.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Finns det nåt demo ute?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Finns det nåt demo ute?

Nej

Permalänk
Medlem
Permalänk

Lät inte särskillt verkligt med vapnen, som vanligt. Det är jävligt få spel som verkligen får till det där rätt. Orginal-ljuden i ArmA2 var inte heller särskillt imponerande, men det finns redan moddar ute som fixar det

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ha! Man kan lägga sig ner på marken o kravla sig fram! Jag visste att man kunde göra detta ända sedan spelet utannonserades, men ni trodde inte på't! Skäms!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Vad pratar du om?

Permalänk
Medlem

Ja, om det inte hade gått att krypa hade ju spelet varit ett fullkomligt skämt?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Nån av er sa att man inte kunde lägga sig ner o kravla runt. Därför sa jag det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
realism som Ofp: DR aldrig ens kommer komma i närheten av

. . .

Tycker hans sista mening säger ganska mycket: "Om det passar den allra kräsnaste krigsspelpuristen

En krigsspelspurist hade nog haft synpunkter på ett spel där man slänger på ett generiskt kikarsikte på en rakettub, ger vapnet nån slags flummig halvballistisk bana och förväntar sig att spelaren skall associera det med ett visst högteknologiskt AT-system för x hundra tusen dollar
Arma2 har även det en del brister i sin realism, så för mig känns mest som en smaksak vilken sort man tycker stör spelupplevelsen mest.

Eller varför inte se det så här: Arma2's singleplayer är i princip ospelbart, OfpDR's multiplayer är kraftigt begränsat. Alltså kompletterar de varandra ganska bra.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Eller varför inte se det så här: Arma2's singleplayer är i princip ospelbart, OfpDR's multiplayer är kraftigt begränsat. Alltså kompletterar de varandra ganska bra.

Där satte du spiken i hålet xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Inte sätter man väl spik i hål?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Undrar om det blir blodigt!?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Inte sätter man väl spik i hål?

I trä'et då? :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Undrar om det blir blodigt!?

Well, man såg blodet klart och tydligt från långt håll när de spelade CO-OP eller nått sånt. Man kan även skjuta av kroppsdelar o sånt. Tror det blir i stil med Wolfenstein, fast kroppsdelarna kommer ju såklart inte flyga av som i det spelet ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
En krigsspelspurist hade nog haft synpunkter på ett spel där man slänger på ett generiskt kikarsikte på en rakettub, ger vapnet nån slags flummig halvballistisk bana och förväntar sig att spelaren skall associera det med ett visst högteknologiskt AT-system för x hundra tusen dollar
Arma2 har även det en del brister i sin realism, så för mig känns mest som en smaksak vilken sort man tycker stör spelupplevelsen mest.

Jo visst kanske ArmA2 inte får full poäng i alla områden. Men på just detta så är inte DR något mer avancerat, visst så kanske det har rätt sikte för Javelin:en men det gör det inte mer realistiskt då det det bara är att ta upp vapnet, sikta(låsa på målet) och sen trycka av (på mindre än en sekund). Detta går att se i den senaste coop videon, från ca 0:55 in.

Edit:
Verkar inte bli någon JIP(Join In Progress) för DR, iaf inte på standarduppdragen som följer med spelet.

Citat:

° After disconnect in MP, the free slot will be filled out by AI. Then you have to wait until the mission end to rejoin
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=37658...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jo visst kanske ArmA2 inte får full poäng i alla områden. Men på just detta så är inte DR något mer avancerat, visst så kanske det har rätt sikte för Javelin:en men det gör det inte mer realistiskt då det det bara är att ta upp vapnet, sikta(låsa på målet) och sen trycka av (på mindre än en sekund). Detta går att se i den senaste coop videon, från ca 0:55 in.

Tror inte man ska dra för många slutsatser från en trailer, vi vet ju inte om man klippt ner vissa moment för att spara tid tex.. har redan vart en skitstorm i ofp:dr-forumet över att folk trodde AI:n skulle vara för lätt, bara för att utvecklarna använde godmode i trailern för att få bra actionbilder utan att behöva spela om hundra gånger.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara är jag, men enligt mig går realism inte bara ut på taktik utan även på den psykiska effekten. Ska inte säga att Arma 2 inte är så (iofs inte spelat så jättemycket, avskyr faktiskt den där gloweffekten hela tiden). När jag ser på dessa olika gameplay-filmerna så känns det som att de har lyckats fånga det. AI:ns röster låter inte gjorda och miljöerna runtomkring verkar också grymma. Sen vet jag inte riktigt om jag vill ha realistiskt. Vill inte ha som Cod 4, utan samtidigt realistiskt och roligt. Operation Flashpoint kanske är det.. vet inte.

Permalänk
Medlem

Jag spelade sönder OFP när det kom till PC, men jag tänker inte uppgradera min gamla AMD Athlon XP 2000 MHz dator för en massa tusen kronor, då nöjer jag mig helt klart med OFP 2 till Xbox 360 (kostar mig inget förutom spelet i sig), ARMA 2 må vara mer realistiskt, men inget säger att OFP 2 inte kan bli det efter några mods släppts.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Jag spelade sönder OFP när det kom till PC, men jag tänker inte uppgradera min gamla AMD Athlon XP 2000 MHz dator för en massa tusen kronor, då nöjer jag mig helt klart med OFP 2 till Xbox 360 (kostar mig inget förutom spelet i sig), ARMA 2 må vara mer realistiskt, men inget säger att OFP 2 inte kan bli det efter några mods släppts.

Mods till xbox?
Det går rykten om att man inte ens kommer kunna modda PC versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Mods till xbox?
Det går rykten om att man inte ens kommer kunna modda PC versionen.

Nej inte till xbox 360 kanske, men till PC kan det ju hända jag tänkte främst på personerna som klagade på OFP 2 inte skulle vara realistiskt, om det nu släpps mods till PC versionen så blir dessa personer i alla fall nöjda.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Nej inte till xbox 360 kanske, men till PC kan det ju hända jag tänkte främst på personerna som klagade på OFP 2 inte skulle vara realistiskt, om det nu släpps mods till PC versionen så blir dessa personer i alla fall nöjda.

Även om det skulle gå att modda till spelet så kommer man troligtvis inte runt de löjliga begränsningarna som finns i multiplayer. Det förstör verkligen allt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har kollat på lite videos o läst en hel del om OFP 2 nu, o kan bara säga att för min del så verkar detta mycket bättre än Arma 2. (personligt tycke)

Blir till och förboka, är jättenöjd med hur det ser ut för tillfället.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

OFP2 ser ut lite som åt COD hållet imo, hoppas de behåller en aning realism så man slipper bunnyhopping/run n' gunners och att det tar lite tid att skjuta iväg handhållna raket/missil gevär. Annars ser det ut som att det kan bli ett riktigt kul coop lir med polarna, arma2 singleplayer var inte särskilt imponerande imo.

Permalänk

Operatin Flashpoint leker med ARMA, detta är originalet

Skall inhandlas lagom till uppgraderingen av datorn framöver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Operatin Flashpoint leker med ARMA, detta är originalet

Skall inhandlas lagom till uppgraderingen av datorn framöver.

Läs på din spelhistoria min vän...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

nya patchen gjorde underverk för mouse laget samt känns som att det e lite bättre prestanda förbättringar men lik förbaskat flyter det inte på bra :/ är spelet såpass krävande eller har man en keff burk och dags att uppgradera?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
nya patchen gjorde underverk för mouse laget samt känns som att det e lite bättre prestanda förbättringar men lik förbaskat flyter det inte på bra :/ är spelet såpass krävande eller har man en keff burk och dags att uppgradera?

Prova posta i ArmA2-tråden istället... Men för att svara på din fråga, ja, det är sjukt krävande. Det krävs i princip fyra kärnor för att det ska flyta riktigt bra. Två stycken, oavsett hur snabba, verkar inte riktigt räcka till. AI:n suger väldigt mycket beräkningskraft.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Nytt klipp från spelet! Denna gång visar de multiplayer-delen. Många säger att är alldeles för likt Battlefield 2. So? Battlefield 2 blev ett mästerverk och fruktansvärt populärt.

*klick*

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara så... Men det skadar ju inte, en ersättare till BF2 behövs, den scenen har börjat dö lite för mycket för att det ska vara roligt längre... Men ja, det blir nog en kul action-shooter i öppna miljöer det här, du har inte hört något om demosläpp..?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD