När kommer ATI/AMD med nya grafikkort???

Permalänk

När kommer ATI/AMD med nya grafikkort???

Är det vid Windows 7 lanseringen (directx 11 lanseringen för ATI/AMD då antar jag) eller senare?

Nån som vet vad de kommer kosta?

Permalänk
Medlem

10 september om allt går som det ska

EDIT:
och vad jag vet så finns inga kända prisuppgifter

Permalänk

Det kommer väl något i stil med HD5870 och HD5850, jag bara försöker minnas vad HD4850 kostade när den kom ut först.

Och kanske de kommer ha en physics engine ombord så att dom slår på några hundringar till??

Permalänk
Avstängd

Ingen aning om vad priserna blir på grafkkorten. Men troligtvis lär de hamna på samma nivå som dagens generation hade vid lansering.

DX11 kommer nog bli lanserad av AMD först. Sedan kommer Microsoft ut med de till Windows Vista och Windows 7. Och så slutligen NVIDIA någon gång i framtiden.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Avstängd

runt 2000 kr för hd5850 och 3000kr för 5870 om priserna är desamma som vid lanseringen av hd48**

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuddZ
10 september om allt går som det ska

EDIT:
och vad jag vet så finns inga kända prisuppgifter

Om jag har fattat det rätt så kommer ATI/AMD endast presentera de nya grafikkorten då, release kommer senare i höst. Tror jag.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

ATI Existerar inte längre...

Permalänk
Medlem

Kontigt,, det står ATI på mitt grafikkort =P

men jag tror att 90% anv ATI ändå.. trots AMD

som om man skulle börja anv koenigsegg istället för saab när de köpt saab

eller att många säger OBS istället för Coop forum efter alla år,,

Läste om något om att de har tystnadsplikt om allt och de verkligen vill hålla den denna gång.. de anställda har skrivit kontrakt typ....

så de ska bli spännande att se vad som kommer...

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
ATI Existerar inte längre...

Nödvändigt inlägg som tillförde väldigt mycket.
Jag kör en Saab inte en Opel, kompisen kör en Volvo och inte en Ford.
Jag har ett ATI grafikkort, inte ett AMD grafikkort.
Prollen är däremot en AMD.

OT; releasen är 10 September, dom brukar kunna beställas redan första dagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |