Asus släpper moderkort baserat på Marine Cool

Permalänk
Medlem

Många vill ju ha det allra bästa. Så har man råd att lägga 3K gör man ju det.

Detta kortet är ju skapat för, just det, den som vill ha det allra bästa. Finns ju 9 andra kort som säkerligen är billigare.

Fattar inte vad problemet är? Som att gnälla på Volvo för att de tar mer betalt för sin bästa bil och inte har samma pris som en sämre modell.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Avstängd

Marine Cool blir nog bra det.
Jag gillar att det är MIL-STD, det låter pålitligt.

9.1 ljud, wow. Först 2.0, sen 2.1, sen 4, then 5.1, sen 7.1, nu 9.1. När tar det slut...

Permalänk
Proffsmoddare

lite ot. men när kommer intel med sina 32nm processorer?! De kommer väl både i i5 och i7 serien om jag fattat rätt?

Sen en annan lite snabb fråga om någon orkar svara annars googlar jag det sen (trött just nu...).

Vad är det som skiljer en i7 plattform mot en i5?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Marine Cool blir nog bra det.
Jag gillar att det är MIL-STD, det låter pålitligt.

9.1 ljud, wow. Först 2.0, sen 2.1, sen 4, then 5.1, sen 7.1, nu 9.1. När tar det slut...

Haha reagerade också på det.
Snart växer alla ljudkanaler ihop så är vi tillbaka på ruta 1.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg! Betydligt snyggare än min r2e.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
9.1 ljud, wow. Först 2.0, sen 2.1, sen 4, then 5.1, sen 7.1, nu 9.1. När tar det slut...

Sjuka är ju att vi har bara 2 öron....

Smartaste vore att skanna av öronen, mata in skanningsdatat så det motsvarar en ljud-kompensationsalgoritm. Sen lyssnar man på "bio ljud" genom hörlurar eller in-ear lurar. Då sitter man alltid i "sweet spot".

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weestman
Många vill ju ha det allra bästa. Så har man råd att lägga 3K gör man ju det.

Vill man ha det bästa köper man X58 moderkort och en i7 processor.

Själva meningen med i5 är ju att det ska vara ett mellansegment och inget annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erixon
10år sedan det var väll typ P2 233Mhz. Så en sådan dator är inte speciellt användbar idag.

Så att lägga till 2kkr för moderkort för att "ska" hålla i 10år... jo men visst det låter som en god idé.

Tycker verkar som intel försöker mjölka pengar efter som de har ensam rätt på att tillverka styrkretsen till i5 och uppåt (om inte minnet sviktar men man kan hoppas att det gör )

Japp, sen har vi det faktum att evolutionen liksom accelererar också, så om tio år skiljer det nog ännu mera.

Titta bara på Intel, wow, det börjar gå fort nu!
Visst följer dom sitt tick tock väl, men det händer ju verkligen saker där emellan.