XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seri
Hoppar in och ninjar den här tråden eftersom jag har en likadan fråga. Fick hem ett XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5 från komplett idag men sitter bara på ett 420 watt nätagg. Även fast jag har både 6 och 8 pin att sätta i kortet så startar datorn inte över huvud taget när jag försöker. Från övriga svaren i den här tråden verkar det ju safe att anta att jag lär köpa ett lite kraftigare nättagg?

Inte heller en susning vad du kör på för agg nu?
Eller datorconfig i stort?

Permalänk
Medlem

Jag har ett Seasonic 420 watt nätagg just nu.

AMD Athlon 64 X2 6400+ processor
GeForce 8800 GT grafik
Nvidia nForce E590 SLI crosshair moderkort
6gig ram
En velociraptor hårddisk, och två vanliga.

Som nämnt så har ju mitt nätaggregat både 6 och 8 pin kontakt som passar till nya grafikkortet men verkar inte palla med ändå, provade även att koppla ur alla extra hårddiskar och cd-rom för att se om det skulle spara någon ström men burken gick inte igång ändå.

(för att förtydliga problemet; När jag pluggar i radeon hd 4890 kortet händer ingenting alls när jag trycker på datorns powerknapp)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Ingen aning vad du har för agg idag?
Annars räcker Corsair 520 till 1st 4890. 2st 4890 kan bli på gränsen. Iaf nära gränsen i load.

Jag har en windmill 385, tyckte det var oviktigt då jag visste att det var PSUN som inte räckte till.

Har beställt en corsair 550 nu så allt är kung och ska fungera när den kommer

stort tack i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seri
Jag har ett Seasonic 420 watt nätagg just nu.

AMD Athlon 64 X2 6400+ processor
GeForce 8800 GT grafik
Nvidia nForce E590 SLI crosshair moderkort
6gig ram
En velociraptor hårddisk, och två vanliga.

Som nämnt så har ju mitt nätaggregat både 6 och 8 pin kontakt som passar till nya grafikkortet men verkar inte palla med ändå, provade även att koppla ur alla extra hårddiskar och cd-rom för att se om det skulle spara någon ström men burken gick inte igång ändå.

(för att förtydliga problemet; När jag pluggar i radeon hd 4890 kortet händer ingenting alls när jag trycker på datorns powerknapp)

Om du stoppar tillbaka ditt gamla 8800 gt kort vaknar datorn då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Om du stoppar tillbaka ditt gamla 8800 gt kort vaknar datorn då?

Japp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seri
Japp

Försöker googla ditt moderkort, inte det lättaste
Gammalt gissar jag? Intressant med nForce som stödjer både CF och Sli som namnet antyder...

Ok Agget är det också äldre modell? Dammigt invändigt? Isf kan ett nytt behövas
Om agget är relativt nytt, friskt BÖR det klara gfxkortet, såvida du inte sitter på en massa andra strömtörstiga komponenter i övrigt? En uppstart kräver dock mer power än vad ett startat system gör i idle...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Okies. lycka till när kabeln anlänt!

Tackar!

Hela missen fördröjer användandet tills på måndag