Permalänk

Dax för en ny dator

Tja alla, tänkte det var dax för en ny dator och och undrade om jag gjort ngt fel i köpandet. kommer allt att fungera och även andra val jag kan göra?
Tänkte om man hellre ska köra på i5 och ett Nvidia GTX 275 869mb istället?
Även förbättringar jag kan göra för samma prisklass?

tack!

sen även denna då:

+ i5 750 2.66Ghz processor i5, skulle även vilja ha hjälp med att välja ut RAM minne till denna.

Permalänk
Medlem

Jag hade läst lite här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Kolla testet som länkas i första posten mellan amd/intel

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Om du orkar vänta några veckor till så Core i5 hinner komma ut, så man får lite vettiga pris uppgifter på dom så..

Annars ser det bra ut, GTX 275 och HD4890 är ganska likvärdiga så det handlar mer om smak.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Om du orkar vänta några veckor till så Core i5 hinner komma ut, så man får lite vettiga pris uppgifter på dom så..

Annars ser det bra ut, GTX 275 och HD4890 är ganska likvärdiga så det handlar mer om smak.

Core i5 kommer om en vecka bara om allt går enligt planerna;)

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

byt ut minnena till 2x2gb eller 4x2 gb för de är för tri channel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wally
byt ut minnena till 2x2gb eller 4x2 gb för de är för tri channel

Okej tack.

Tänkte även byta ut chassit till ett CM HAF 922 mini miditower.

Kommer det vara så stor skillnad mellan i5 750 2.66 Ghz och AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz, AM3 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattiaslien
Kommer det vara så stor skillnad mellan i5 750 2.66 Ghz och AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz, AM3 ?

Ja.

Prismässigt bör du komma undan rätt lika men med bättre prestanda. Frågan är väl mer om du behöver den extra prestandan - det beror ju på vad du använder burken till.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Ja.

Prismässigt bör du komma undan rätt lika men med bättre prestanda. Frågan är väl mer om du behöver den extra prestandan - det beror ju på vad du använder burken till.

Det är mest till spelandet, inget photoshop o video editing osv.

Permalänk

La även upp den nya bilden, ändra på chassi och Internminnen. det är så ni menar med internminnen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattiaslien
La även upp den nya bilden, ändra på chassi och Internminnen. det är så ni menar med internminnen ?

Ja. Dock vet jag inte vilken volt AM3 vill ha på sina minnen. DOm du har valt nu är 1,5V det kan va så att AM3 använder 1,8-1,9V.

Visa signatur

HTPC

Permalänk

Jag tror jag kommer att vänta på i5, då någon kunde hjälpa mig med ett moderkort samt ram till det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wally
byt ut minnena till 2x2gb eller 4x2 gb för de är för tri channel

funkar lika bra att köra 3x2 eftersom du fortfarande kör dual channel, enda skillnaden är att du har 2 sticker i ena kanalen och 1 en den andra.

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dutte89
funkar lika bra att köra 3x2 eftersom du fortfarande kör dual channel, enda skillnaden är att du har 2 sticker i ena kanalen och 1 en den andra.

Men då tappar han ju prestandan man får genom att köra DDR (Dual Data Rate) om man bara använder en sticka. Jag skulle säga att det ger mer prestanda och ha 2x2GB än att ha 3x2GB i ett moderkort som bara använder 2 minnesmoduler i en kanal.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dutte89
funkar lika bra att köra 3x2 eftersom du fortfarande kör dual channel, enda skillnaden är att du har 2 sticker i ena kanalen och 1 en den andra.

hur menar du?
man kan inte köra dc på ena kanalen och sc på andra
dc fungerar endast med 2 eller 4 stickor