Permalänk
Medlem

Magpul PRS kolven har jag sittandes på min airsoft sniper:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=9280715...

Helt okej i mitt tycke

Att få skjuta med en äkta 1911 vore sjukt roligt, kör med denna i airsoft likaså ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Pistol är förvisso kul men det går inte att jämföra med gevär på 300-400m håll utan kikarsikte.

Ska man plinka så är ju 11mm rätt mycket roligare än 6,5

Hogue tillverkar ett grepp för 1911 som gör att man kan montera 11mm dovetail eller 22mm Picatinny kikare / lasersikten. Samt även en uttfällbar stock...

Jag testade att montera harisbipoden och mitt 4-16x55mm kikare på den.. Var rätt kul att skjuta på 200+ meter med en pistol.. hehe..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Magpul PRS kolven har jag sittandes på min airsoft sniper:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=9280715...

Helt okej i mitt tycke

Att få skjuta med en äkta 1911 vore sjukt roligt, kör med denna i airsoft likaså ^^

//Gorian

Snygg! Min kommer bli rätt lik, fast jag kommer inte kamomåla den...
Fast den där går inte långt va? Jag har inte skjutit med riktiga softairguns utan bara hobbexskit, men jag antar att vikten på plastkulan har rätt stor inverkan även på finare vapen...

edit: har du en äkta magpul eller kines?
edit2: den där pipvikten är den av laglig typ? (Ellef det kanske inte är licensbelagt att dämpa airsoft?)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Snygg! Min kommer bli rätt lik, fast jag kommer inte kamomåla den...
Fast den där går inte långt va? Jag har inte skjutit med riktiga softairguns utan bara hobbexskit, men jag antar att vikten på plastkulan har rätt stor inverkan även på finare vapen...

edit: har du en äkta magpul eller kines?
edit2: den där pipvikten är den av laglig typ? (Ellef det kanske inte är licensbelagt att dämpa airsoft?)

Beror på vad man mäter som långt, jag har haft mycket problem med precisionen på den där bössan. Men mitt mål är en aktiv räckvidd på >50m.
Bolt snipers (dvs. snipers där du mantlar själv mellan varje skott) kan ha ~100m räckvidd, om de är bra trimmade och uppbyggda.
Jag kör med 0,43g kulor i den, att jämnföra med 0,25g kulor som jag har i min karbin, samt 0,20g som är den lägsta tyngd man spelar med.

Det är en äkta magpul.

Ljuddämparen är ingen äkta, utan en som är gjord för airsoft (dvs. ett rör med skumgummi i, mer eller mindre), och är således inte licensbelagd på något sätt.

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Tack för infon Gorian, på ett PCP luftgevär (Precharged Pneumatic) så kan man faktiskt få ner ljudvolymen från att låta som en .22 tävlingspistol (Eldvapen) till att låta fjutt, fjutt. Men då är det licensbelagt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mooki
Enbart fjäderpangare för min del, fast i ärlighetens namn är det själva skruvandet & tunandet som är en stor del av charmen...

Med en PCP finns det oändligt med saker du kan tuna.

Öka vikten på hammaren är en vanlig mod för att öka luftmängden och därmed öka processionen pga att du får mer exakt tryck mellan skotten. Dock ska man vara noga med att provskjuta vapnet i en kronograf efteråt för denna mod kan göra vapnet licenspliktigt. Sedan kan man även borra upp transferporten så mer luft släpps igenom, detta kommer dock garanterat göra vapnet licensbelagt. Jag vet om folk som skrämt upp samma system som jag har till 380ms per sekund, det är 110 m/s mer än vad min Colt gör! Dock har ju en .45 lite högre anslagskraft pga vikten på kulan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får man fråga vad ditt gevär har för utgångshastighet nu, samt med vilken typ av kula (tyngd?)?

Vore kul att jämföra mot airsoft

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Jag kör kaliber .177 (4.5mm), lite tristare för plinkning, men bättre för tavelskytte.

Jag har testat en jävla massa ammunition, jäkla skillnad på träffbild med olika ammo vill jag lova. Den som ger bäst träffbild (Hål på hål på 50 meter liggandes med pibod) är

Premier Field Target Crosman 4.5mm den har en vikt på 7.9gr vilket motsvarar 0.52 gram.

En otrimmad FX T12 ligger på 10 joul det motsvarar allså 200 m/s med ammon ovan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En polare har ett FX Ultimate (licenspliktigt) med rödpunktsikte från Aimpoint.
Herrejävlar vad det skjuter!

Dock utan benstöden.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Avstängd

Den där är fin, gillar stockar med pistolgrepp!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
I OS och andra tävlingar skjuter man på 10 meter med en så kallad diopter som riktmedel, denna är anpassad för en viss typ av tavla på 10 meter

http://valboskg.se/images/ImageArchive/Diopter_BackWH460536.g...

Sådan bössa har jag!
Håller på med luftgevär och korthåll på relativt hög nivå.

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem

tävlade i luftgevär för ca 10 år sen (fast höll bara på i 1 år)

fast det var ingen seriös satsning så jag tröttnade annars hade jag nog hållit på än...

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Brukade skjuta mycket med luftgevär när jag var mindre, aldrig seriöst dock, var mest på hemmabyggda tavlor och diverse skrot.
Har tyvärr alltid varit för snål för sådana där extrema luft/kolsyre bössor.
Nu på senare tid har jag dock haft funderingar på att skaffa en pistol, men det skjuts på framtiden.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Har ett Gamo Shadow (heter det så?) som jag skjuter med ca 2-3 gånger per år. Rätt så skoj när man väl håller på med det, men det är ju inte roligt en längre tid.

Inget seriöst, tar fram det ibland då man har tråkigt eller vill avreagera sig. Skjuter hellre med min softairgun eftersom det är roligare eftersom man slipper ladda om efter varje skott. Bara peppra på

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Brukade skjuta mycket med luftgevär när jag var mindre, aldrig seriöst dock, var mest på hemmabyggda tavlor och diverse skrot.
Har tyvärr alltid varit för snål för sådana där extrema luft/kolsyre bössor.
Nu på senare tid har jag dock haft funderingar på att skaffa en pistol, men det skjuts på framtiden.

Ska du köpa pistol så har FX en hyffsat billig PCP (Andra märken tar dubbelt så mycket)

http://www.fxairguns.com/product.asp?id=ranchero

Visa signatur
Permalänk
Medlem

luftgevär är riktigt kul Själv äger jag en Diana 35, Grannen har lite flera luftvapen än mig. Vi brukar ställa upp lite olika föremål och skjuta på Önskar att jag hade mer pengar, då hade jag nog köpt en ny pipa till min

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Oo vad jag saknar luftgevär, tävlade på rätt hög nivå förr i luft och korthåll. Vansinnigt skoj och jag saknar att skjuta 6,5:D
Ingen som har tips på en bra klubb i Sthlm- Järfällaområdet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Magpul PRS kolven har jag sittandes på min airsoft sniper:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=9280715...

Helt okej i mitt tycke

Att få skjuta med en äkta 1911 vore sjukt roligt, kör med denna i airsoft likaså ^^

//Gorian

Du Gorian. Var köpte du din PRS ifrån?
Nu har min customgjorda AR-15 adapter kommit på posten så det är dax att beställa.
Jag vill ha en svart PRS samt buffertub (Inte airsoft utan riktig)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ett klassiskt Diana 25 som är rätt slitet, köptes för 150 kr till en glad då 12 år gammal cl3mens. Pangade mycket på vårt landställe, sen dess har det inte blivit så mycket.

http://www.fyndhornan.com/Luftvapen/Diana%20m-25%20008.jpg Ett sådant.

När jag gick i nian körde jag dock skytte på 10 meter, men det var mest övningspass. Slutade när jag började i gymnasiet.

Sen så har jag också den klassiska luftpistolen "The GAT", köptes av en kompis för 20 spänn.

En väldigt rogivande hobby, är lite småsugen på att börja med pistolskytte nu.

Permalänk
Medlem

Var länge sen jag "plinka" men då var det med en BSA magnum 240.. Ganska tung sak med hyffsat tryck.

(obs inte min bild)

Permalänk
Avstängd

Sådär. nu Har grejerna kommit. på bilden är det min polares FX och hans stockar.
Jag kommer köra kikarn och FX-bössan från mitt första inlägg och sedan en magpul prs med monopod, måste bara hitta nån i USA som grejerna kan mellanlanda hos då inga vapenhandlare i USA är villiga att frakta till EU.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Gick visst inte så bra med bilden i förra inlägget

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Dax att uppliva en gammaltråd.

Bössan är äntligen klar.

Sjukt nöjd med resultatet. Prs:en plus picatinny railen är som gjorda för varandra.

Perspektiv-shot

Railen i närbild

Magpul kan sina grejer.

Hogue-greppet sitter fint i handflatan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan ni PMa mig era nummer så hör jag av mig när skator, måsar, kråkor, katter, småbarn, glassbilar och annat vedervärdigt stör?

Mmm' kay, thanks.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Skrivet av Llywellyne:

Sådan bössa har jag!
Håller på med luftgevär och korthåll på relativt hög nivå.

Många luftgevärsskyttar som gömde sig på detta forum
Sportskytt sedan 1992 och använder P700:an jag med.

Fina bilder:
Feinwerkbau - Westinger & Altenburger GmbH | Modell 700 Alu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Technique:

Många luftgevärsskyttar som gömde sig på detta forum
Sportskytt sedan 1992 och använder P700:an jag med.

Fina bilder:
Feinwerkbau - Westinger & Altenburger GmbH | Modell 700 Alu

Det där är vad jag kallar en fin PCP
Jag håller mig till lekmanna vapen som FX...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har köpt ny leksak.
En revolver som man laddar med hylsor fyllda av luft.. Känns precis som att panga på riktigt (Bara lite mindre rekyl)!

Visa signatur
Permalänk

kan man döda folk med ett skott med sånadär grejer?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MIFFo_BEast:

kan man döda folk med ett skott med sånadär grejer?

Om man träffar på fel ställe, eller rätt om man har uppsåt att döda så kan den det. Du måste träffa en mjukdel, mellan revbenen tex.

Om du laddar hylsan med mer luft än specen (230 bar), så är det en annan femma, men då håller ventilen på hylsan kortare, samt att vapnet blir licenspliktigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

kan man döda folk med ett skott med sånadär grejer?

Klart det går. Men man går ju inte runt och skjuter på varandra med luftgevär. Till sådant har man airsoft och paintball

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Skytte är en kul och stimulerande hobby, sköt mkt luftgevär förr, nu blir det mest mängdträning med 22lr och en del skytte med 30.06 (7,62x63), ska börja handladda nu så det ska bli billigare att öva mer med 30.06.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.