Vart skickas Mac ifrån?

Permalänk

Vart skickas Mac ifrån?

beställde en Macbook pro i veckan med tillhörande Ipod touch, står att den skickades i fredags 4 september, men kommer levereras till kund 14 september? Så vart skickas burken ifrån, går den från USA till Sverige därav den "långa" leveranstiden?

Permalänk

läste någonstans på forumet att de kanske skickades från holland, elr via kina/korea

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solskenet
läste någonstans på forumet att de kanske skickades från holland, elr via kina/korea

aha det kan ju isåfall förklara saken :S

Permalänk
Medlem

Om man önskar den i julklapp kommer den såklart från Nordpolen med tomten. Annars är det Holland eller Kina med stor sannolikhet.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Vad för MBP beställde du? Jag lade en beställning på en Macbook Pro 13" 2.26 natten till fredag. Någon gång i natt ändrades statusen till skickad, och beräknat leveransdatum är den 11 sep.

Lite irriterad dock, då det först stod att den skulle komma 7-9 sep. Men några dagar får man väl stå ut

Även om UPS inte levererar på helger, räknar jag med att de kör iallafall?

Permalänk
Medlem

Min imac skickades från kina då första anhalt var shanghai. Sedan dök den upp i tyskland, holland och danmark innan UPS knackade på min dörr.

Visserligen fick jag vänta en månad eftersom grafikkorten inte var tillgängliga.
Men när den väl var skickad tog det 4-5 dagar.

UPS jobbar inte under helg. Så nej de knackar dörr måndag till fredag mellan 8.00 till 19.30 om jag inte minns fel.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
Vad för MBP beställde du? Jag lade en beställning på en Macbook Pro 13" 2.26 natten till fredag. Någon gång i natt ändrades statusen till skickad, och beräknat leveransdatum är den 11 sep.

Lite irriterad dock, då det först stod att den skulle komma 7-9 sep. Men några dagar får man väl stå ut

Även om UPS inte levererar på helger, räknar jag med att de kör iallafall?

jag beställde likadan som dig och ändra till 4gb samt 250gb disk. Använde mig av Mecenat erbjudandet som man fick en ipod touch med också.
Kollade leveransstatusen idag och den säger att den är hos slutlig budfirma och ska levereras till kund enligt schema, vilket då fortfarande står 14 september :/

Permalänk
Medlem

Min ar i Tyskland tydligen. Och nu ser det ut sahar for mig:

Status: På väg - I tid
Planerat leveransdatum: 09/09/2009

HERNE-BOERNIG, DE 08/09/2009 3:29 AVGÅNGSSKANNING
HERNE-BOERNIG, DE 07/09/2009 22:50 ANKOMSTSKANNING
EINDHOVEN, BEST, NL 07/09/2009 20:45 AVGÅNGSSKANNING
07/09/2009 16:58 URSPRUNGSSKANNING
NL 07/09/2009 1:49 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Permalänk

Om du beställer en Mac med standardkonfiguration så skickas den antingen ifrån Holland (de flesta) eller Irland (min Mac Pro skickades därifrån). Beställer du en Mac med annan spec än standard så kommer den ifrån fabrik i Kina.

Visa signatur

Permalänk

Skickat till *****, SE: 07 sep 2009
Beräknat leveransdatum: 09 sep 2009 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus: På väg till mållandet - nästa uppdatering förväntas inom 4-5 arbetsdagar

Signerat av och där står det inget?

Beställde den 4 sep skickade 7 sep, bara för jag villa ha 4gb ram

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK 08/09/2009 18:00

Då bör den ju komma i morn. Köpenhamn är ju inte såå långt borta (bor i uppsala).
Då blir det till att hänga hemma hela dagen i morn då
Ringer UPS?

EDIT;

Svar på min egen fråga, UPS ringde i morse för att dubbelkolla adress och så. Sen knackade de på dörren för en halvtimme sen. Sitter nu och väntar på installationen av SL ska bli klar, så jag kan börja leka

Ångrar inte detta köp en sekund!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK 08/09/2009 18:00

Då bör den ju komma i morn. Köpenhamn är ju inte såå långt borta (bor i uppsala).
Då blir det till att hänga hemma hela dagen i morn då
Ringer UPS?

EDIT;

Svar på min egen fråga, UPS ringde i morse för att dubbelkolla adress och så. Sen knackade de på dörren för en halvtimme sen. Sitter nu och väntar på installationen av SL ska bli klar, så jag kan börja leka

Ångrar inte detta köp en sekund!

Väntar på installationen av Snow Leopard? Jag fick mig MBP 13" idag med Snow Leopard klart i datorn?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Så cirka 2 arbetsdagar rör det sig om efter Macen har skickats iväg, och detta tar då 3 arbetsdagar? Beräknad leverans under orderstatus på min order är 21-22 september :S
Jag beställde min på tisdag förmiddag 8/9, den bör då skickas nu idag, torsdag eller fredag = leverans tisdag-onsdag nästa vecka? Faaaan vad jag längtar nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Väntar på installationen av Snow Leopard? Jag fick mig MBP 13" idag med Snow Leopard klart i datorn?

Not me. Fick min idag med som sagt, men med Leopard installerat, och SL på skiva. Störde mig iofs inte mycket då jag ändå skulle slänga i en ny disk. Antar att din är några dagar nyare än min då

Permalänk

Oskönt, fick den idag nu!
Problemet är att jag bor i utlandet och flickvännen kommer över hit idag, så de missade varandra exakt nåja man kan inte vara nöjd jämt. det tog totalt 8 dagar att få den skickad tillsammans med Ipod med gravering.

Permalänk
Medlem

Fiasko: Är det 8 arbetsdagar eller vanliga dagar ink helg?

Permalänk
Medlem

Min gick från shanghai om jag inte minns galet. Beställde på en Fredag och fick den på Tisdagen om jag inte minns fel. Då beställde jag med 4gb ram istället för 2gb också. MBP 13".

Permalänk
Medlem

Då jag beställt Ipods från Apple (graverade) har det varit levererade från Irland i alla fall. Och kommit på under veckan.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Börjar klia i fingararna nu, ännu har inte min Macbook skickats iväg med Ipod Touchen (graverad). Beställde förmiddag 8/9, tisdagen och jag börjar bli lite otålig..

Var en 2.26 med ssd så ingen standardkonfi. men att det ska ta 3+ arbetsdagar för att bygga en liten dator är över mitt förstånd?!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garpen0
Börjar klia i fingararna nu, ännu har inte min Macbook skickats iväg med Ipod Touchen (graverad). Beställde förmiddag 8/9, tisdagen och jag börjar bli lite otålig..

Var en 2.26 med ssd så ingen standardkonfi. men att det ska ta 3+ arbetsdagar för att bygga en liten dator är över mitt förstånd?!?!

har du kollat din order genom Apple.se beställningsstatus eller vad det heter, för min order som jag beställde den 8/9 har inte heller skickats. och när jag ringde till Apple och frågade varför det tog sådan tid så var det pga. den nya Touchen, att de ersatt den gamla med den nya, och jag fick den nya utan extra kostnad.

värt att kolla upp iaf.

Permalänk
Medlem

Jo det har jag sett nu innan idag, vilket är jävligt najs att få den nya 8gb för 500 kronor haha. Tog du också den för 8gb eller större? Ångrar lite nu att man inte valde 16gb fast den finns inte längre som ny.. så då hade det blivit den på 32gb istället men då hade det inte blivit lika billigt längre..