söker antivirus verktyg

Permalänk
Medlem

söker antivirus verktyg

Hej

Har för mej att det finns nån sida med olika "verktyg" för att kunna avinstallera olika antivirusprogram ordentligt så att verkligen alla spår försvinner,men kommer inte ihåg va sidan heter.
så är det någon som kan säga vad sidan heter vore jag mycket tacksam.

sunfire

Permalänk
Medlem

Vad för antivirus-program har du just nu? Norton?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Vad för antivirus-program har du just nu? Norton?

Nej jag har kaspersky int.sec. men jag skulle vilja testa ett annat för jag tycker att K. laggar min dator.Det tar tex evigheter att starta FF och andra prog.
Jag försökte med ashampoo uninst. som både gör en loggfil innan inst. och en efter men får ändå inte bort allt.....

Permalänk
Medlem

Hej sunfire!

Tror nog att det är nedanstående sida du letar efter.
Välj det avinstallationsverktyg som passar för ditt Antisvirusprogram:
http://www.raymond.cc/blog/archives/2009/05/05/comprehensive-...

//Malou

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunfire
Nej jag har kaspersky int.sec. men jag skulle vilja testa ett annat för jag tycker att K. laggar min dator.Det tar tex evigheter att starta FF och andra prog.
Jag försökte med ashampoo uninst. som både gör en loggfil innan inst. och en efter men får ändå inte bort allt.....

Då har du antagligen inte så värst kraftfull dator, för här segar inte Kaspersky Internet Security 2010 ner något efter första gången programmet/spelet startades, tack vare det interaktiva skyddet.

Kaspersky's egna avinstallationsprogram (den som man använder när man tar bort programmet genom "Lägg till/ta bort program" i Windows XP och äldre, eller "Avinstallera ett program" i Windows Vista och Windows 7) tar bort alla register-nycklar och andra filer som tillhör programmet. Man behöver därför ingen tredje-partsprogram för att rensa kvarlevande filer från programmet, så jag anser det där mycket konstigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malou
Hej sunfire!

Tror nog att det är nedanstående sida du letar efter.
Välj det avinstallationsverktyg som passar för ditt Antisvirusprogram:
http://www.raymond.cc/blog/archives/2009/05/05/comprehensive-...

//Malou

Har en bättre länk än den du hittade "Removal tool for Kaspersky Lab's products" heter sidan och är en fin liten guide om hur man avinstallerar Kaspersky med ett tredje-partsprogram. Om tredje-partsprogrammet klagar på att den inte kunde hitta Kaspersky Anti-Virus, gå då hit för mer information om hur du ska gå till väga.

Goo-ood luck, mate ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Då har du antagligen inte så värst kraftfull dator, för här segar inte Kaspersky Internet Security 2010 ner något efter första gången programmet/spelet startades, tack vare det interaktiva skyddet.

Kaspersky's egna avinstallationsprogram (den som man använder när man tar bort programmet genom "Lägg till/ta bort program" i Windows XP och äldre, eller "Avinstallera ett program" i Windows Vista och Windows 7) tar bort alla register-nycklar och andra filer som tillhör programmet. Man behöver därför ingen tredje-partsprogram för att rensa kvarlevande filer från programmet, så jag anser det där mycket konstigt.

Har en bättre länk än den du hittade "Removal tool for Kaspersky Lab's products" heter sidan och är en fin liten guide om hur man avinstallerar Kaspersky med ett tredje-partsprogram. Om tredje-partsprogrammet klagar på att den inte kunde hitta Kaspersky Anti-Virus, gå då hit för mer information om hur du ska gå till väga.

Goo-ood luck, mate ^^

Nej den är inte av senaste snitt men det kanske inte är K.som segar heller de e jag tänkte testa

tack för svaren mates

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunfire
Nej den är inte av senaste snitt men det kanske inte är K.som segar heller de e jag tänkte testa

tack för svaren mates

Om du testade en äldre version av Kaspersky Internet Security, rekommenderar jag dig att testa 2010-utgåvan (såvida du inte har en Ultra-Portable dvs. Då är det 2009-utgåvan som gäller).

KIS 2009 kräver mindre än vad version 7 gjorde. KIS 2010 kräver mindre än vad 2009-utgåvan gjorde. Kaspersky gör alltså programmen betydligt snabbare, säkrare, mindre, mer portabla och främst av allt; bättre, ju längre in de kommer i utvecklingen. Vilket kanske du redan har förstått xD Ville dock bara poängtera det.

Nej för tusan! Nu blir det läggdax för mig. Känner att jag bara svamlar nu ändå, så Natti på er!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.