Permalänk
Medlem

ja herregud. dock om dx11 blir ett måste om nåt år kanske fler trådar blir ett tvång. tills dess överlever du spelmässigt helt utan problem.

Visa signatur

asd

Permalänk

Jag tycker detta är en av de viktigaste CPU-trådarna just nu. De flesta av oss ligger ju i denna prisklassen och det är inte mycket som skiljer dessa processorer. I alla fall prismässigt.

Jag tänker i samma banor - ska köpa dator inom 1-2 månader och det blir antingen en av de medeldyra core i5, en Q9550 eller en AMD Phenom II X4 955 (alla kostar 2000 kronor på prisjakt)

Enligt BÅDE toms hardware cpu charts och cpubenchmarks.net så är Phenom II X4 955 och Core 2 Quad Q9550 exakt lika snabba, möjligtvis Phenom II X4 955 liiiite snabbare. Core i5 finns inte med. Frågan är vilken som drar mer ström vid load. Man vill ju inte att nätagg-fläkten ska bli galen bara för att datorn ANVÄNDS.

Sen har jag hört att Core 2 Quad serien var bara typ två ganska separata dualcore-processorer: alltså inte en äkta quadcore. Detta kan väl ha konsekvenser för nya spel som typ alla stödjer flerkärniga, flertrådiga processorer. Annars är ju Core 2 Quad serien mycket framgångsrik, och klockvänlig.

Nån som vill länka till lite mer prestandajämförelser med core i5??

Permalänk
Medlem

Alltså ska du köpa en helt ny dator så är inte Q9550 nått ja skulle rekommendera.. ska du bara uppdatera din befintliga rigg (775) så är de bästa o smartaste lösning en Q9550.. Ska du köpa en helt ny rigg så kör på I5:an ..

Motiveringen för de är ju så enkel att I5 är framtidssäker o du kan uppdatera den längre än Q9550, då 775 försvinner.. Så helt ny rigg = I5/I7 .. har du redan en rigg som bygger på 775 och vill inte slösa massa onödiga pengar o få samma eller närliggande prestandar då är de Q9550 som gäller.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

aa alltså det ja menade var att nästan alltid så märker man inte av de extra kärnorna

jag hade en single core och byttee till en dual core i samma serie,, jag känade ingen prestanda eftersom det inte fanns ett enda spel eller program som stödde 2 kärnor,,

Trådskaparen har en lite äldre prolle och kanske skulle vinna prestanda på att köpa en Q9550 men vinner mer på att byta plattform helt men han ska inte göra det nu,, vänta istället så länge du bara kan,,

Samma är det idag,

om jag går från 2kärnig prolle i s775 till en 4 kärnig så lär du knappast märka nån prestandaboost i sånt som inte stödjer det,,

Fattar inte varför man tittar på Pc-mark eller sånn program för det visar inte verkligheten speciellt mycke.. orka jag fps liksom,, bara det inte laggar i spel så är jag nöjd

Kan slå vad om att Min Prolle (klockad) spöar alla (oklockade) CPU i s775 oavsett om det är Quad eller duo,, i de flesta spel och program, förutom benchmarks och dylikt..

Så varågod att uppgradera bara för att ha 2-3 extra cores som inte jobbar..

om ni fattar ?

den skidnaden som finns på listan där så kommer din på 154 plats och Q9550 på 30:e.. det är inte så stor egentligen

det är ju inte som att du kommer att känna av det även om du byter till nr 1 på listan, värre för plånboken =P

som ja sa tidigare, klocka din prolle och i spel och program som anv 1 core så ligger din inom topp 20 på listan (med oklockade)

Nån som håller med eller är jag helt ute å cyklar ??

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Q9550 FTW

Jag bytte min E2220@3.3GHz mot en Q9550@Stock och det är en enorm skillnad!
Den ~500MHz klockfrekvensen på E2:an spelar ingen som helst roll, den har inte en suck.
Allt svarar snabbare och den enormt mkt större cachen gör sitt i spel

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Hur är det med E8400 oklockad vs Q9550 oklockad i BF:BC2?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur stor är skillnaden egentligen i spel mellan q9550 och e7400?

Jag spelar l4d2 och mw2 med 2st hd4870

Är det värt att uppgradera?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk

jag bytte från en e5200@3.8ghz till en q9550, windows blev något snabare
men det gick att göra betydligt fler grejer samtidigt utan att det märktes när man spelade

gjorde inget riktigt test, men i princip alla spel flöt bättre, framföralt gta
men jag har ganska mkt grejer igång samtidigt som jag spelar, har ibland även 2-3 spel igång samtidigt och kan växla snabt mellan dom

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Hur är det med E8400 oklockad vs Q9550 oklockad i BF:BC2?

Förmodligen grymt stor skillnad, eftersom BC2 har multi-threding.

Visa signatur
Permalänk

Tror ni Asus P5W DH Deluxe som klarar max 1066MHz FSB gör Q9550:an (1333Mhz FSB) till ett dåligt alternativ?

Funderar nämligen också på att byta upp mig från min gamla E6600

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calleking
Tror ni Asus P5W DH Deluxe som klarar max 1066MHz FSB gör Q9550:an (1333Mhz FSB) till ett dåligt alternativ?

Funderar nämligen också på att byta upp mig från min gamla E6600

Enligt ASUS så skall P5W DH Deluxe med senaste BIOS klara alla Socket 775 processorer utan problem. Med andra ord. Uppdatera BIOS på ditt moderkort så kan du köpa en Q9550.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Sweet! Tack för snabbt och smärtfritt svar.

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calleking
Sweet! Tack för snabbt och smärtfritt svar.

Varsågod. Du hittar BIOS här: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u... De är bara att söka efter ditt moderkort. Version 3001 är de senaste.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Tänk på att kolla upp ifall P5W DH Deluxe klarar E0 stepping versionen utav Q9550, då P5W 64 Pro inte gör detta, den fungerar, men du kan bara använda dig utav max 3gb minne och tydligen så har inte ASUS kommit med någon workaround på detta problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
jag bytte från en e5200@3.8ghz till en q9550, windows blev något snabare
men det gick att göra betydligt fler grejer samtidigt utan att det märktes när man spelade

gjorde inget riktigt test, men i princip alla spel flöt bättre, framföralt gta
men jag har ganska mkt grejer igång samtidigt som jag spelar, har ibland även 2-3 spel igång samtidigt och kan växla snabt mellan dom

Hoppsan, 2-3 spel igång samtidigt, aj, aj Kalle! ADHD-varningssirenen drar igång.

Men ärligt talat, hur går det till? Kör du enbart MMORG med extrema transportsträckor, eller vad är det frågan om?

Har faktiskt aldrig haft mer än ett spel igång åt gången någonsin, men så spelar jag å andra sidan mest FPS-spel också.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Hoppsan, 2-3 spel igång samtidigt, aj, aj Kalle! ADHD-varningssirenen drar igång.

Men ärligt talat, hur går det till? Kör du enbart MMORG med extrema transportsträckor, eller vad är det frågan om?

Har faktiskt aldrig haft mer än ett spel igång åt gången någonsin, men så spelar jag å andra sidan mest FPS-spel också.

Va?! Spelar inte alla HoN, wc3 och UT3 samtidigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Hoppsan, 2-3 spel igång samtidigt, aj, aj Kalle! ADHD-varningssirenen drar igång.

Men ärligt talat, hur går det till? Kör du enbart MMORG med extrema transportsträckor, eller vad är det frågan om?

Har faktiskt aldrig haft mer än ett spel igång åt gången någonsin, men så spelar jag å andra sidan mest FPS-spel också.

igentligen bara för att slipa uppstarts tiden, cod 4 är nog igång nästan hela tiden, sen lite gta 4 o coh/nfs oftast

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Sitter idag med ett C2D E6400, problemet är att datorn vägrar boota vid minsta försök till överklockning så jag sitter fast oklockat i 2.13GHz. Som det ser ut verkar ju Q9550 vara kanon, och när alternativet tycks vara att köpa ett nytt moderkort, nya minnen + en core i5 känns det som mitt enda alternativ, eller? Lägger ogärna mer än 2000 kr, då jag nyligen köpt ett Radeon 5850 pga kraschat grafikkort.

Permalänk
Medlem

Sökte lite här i forumet och hitta denna tråd som tog upp precis det ämne jag leta efter. Sitter just nu på en e8500 (oclockad) och ett radeon 4870 (512mb), funderar på om Q9550 skulle ge mig ett någorlunda lyft? Det jag gör på datorn är mestadels spelande och packa upp filer, Spelar för tillfället dragonage, crysis och CoH. Har f.ö en 26" skärm som körs i upplösningen 1900x1200. Är lite rädd för att mitt grafikkort kommer flaska lite pga det låga minnet dock. Någon som vet om det är en lönsamt budgetuppgradering för mig?

Känns som att alternativet för mig annars är att skaffa en helt ny rigg.

(klicka på mitt namn för att se hela min rigg)

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Sökte lite här i forumet och hitta denna tråd som tog upp precis det ämne jag leta efter. Sitter just nu på en e8500 (oclockad) och ett radeon 4870 (512mb), funderar på om Q9550 skulle ge mig ett någorlunda lyft? Det jag gör på datorn är mestadels spelande och packa upp filer, Spelar för tillfället dragonage, crysis och CoH. Har f.ö en 26" skärm som körs i upplösningen 1900x1200. Är lite rädd för att mitt grafikkort kommer flaska lite pga det låga minnet dock. Någon som vet om det är en lönsamt budgetuppgradering för mig?

Känns som att alternativet för mig annars är att skaffa en helt ny rigg.

(klicka på mitt namn för att se hela min rigg)

Jag skulle först och främst uppgraderat grafikkortet, om spelprestanda är en prio.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jag skulle först och främst uppgraderat grafikkortet, om spelprestanda är en prio.

Jo jag har tänkt på det också, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Skaffa ny processor och grafik till mitt nuvarande system lr göra en fullständig uppgradering. Väntar lite spänt på vad nvidia's nya kort för o se vad det presterar. Kollade på tomshardware där q9550 inte låg nämnvärt bakom både i7-920 och i5-750 vad det gäller spelprestanda. Känns också som att man vill vänta på bra ssd med sata-6 och intels kommande(?) 32nm processorer.
Har dock ingen aning när detta kommer att ske.

Tänkte mer att man kunde göra en liten uppgradering som håller ifl 1 år.
Någon tanke kring detta?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Jo jag har tänkt på det också, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Skaffa ny processor och grafik till mitt nuvarande system lr göra en fullständig uppgradering. Väntar lite spänt på vad nvidia's nya kort för o se vad det presterar. Kollade på tomshardware där q9550 inte låg nämnvärt bakom både i7-920 och i5-750 vad det gäller spelprestanda. Känns också som att man vill vänta på bra ssd med sata-6 och intels kommande(?) 32nm processorer.
Har dock ingen aning när detta kommer att ske.

Tänkte mer att man kunde göra en liten uppgradering som håller ifl 1 år.
Någon tanke kring detta?

Som dom skrev innan så är din bästa uppdatering ett nytt graffe eller en ssd..
eller ett till 4870 i crossfire..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
Som dom skrev innan så är din bästa uppdatering ett nytt graffe eller en ssd..
eller ett till 4870 i crossfire..

Saken är den att jag har en velociraptor 300gb, (sry om man glider ifrån ämnet med endast processorer) hursomhelst har jag funderat under dagen om man inte skulle skaffa en q9550 sen ett fermi nvidia 400-serien istället för att uppgradera hela riggen, vet dock inte om något kommer att flaska med det äldre minnena och moderbrädan. Kanske blir ett helt nytt system ändå.... stör mig på att mina diskar (velociraptor & WD black) låter en hel del så en ssd är en självklarhet inom en snar framtid. Kan tillägga att det inte direkt är kostnaderna som avgör. Dock tycker jag att intels i-7 och i-5 processorer känns aningen gamla om man jämför med de sista processorena i C2quad -serierna, ifl prestandamässigt. Sen verkar det inte som om någon i dagsläget vet vad som kommer komma till dessa två tillhörande socket's framöver, alltså vilken är den plattform man ska satsa på för att kunna uppgradera senare utan att behöva byta moderkort.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk

Sitter man på en S775 plattform och vill få en mer framtidssäker dator är Q9550 ett väldigt bra val, då den ligger precis bakom alla i5/i7 i hälen =P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Musikälskare

Får hem min Q9550 imorrn senaste BIOS på min P5Q planka fixat

Hej då E6600 (Har dock varit en trogen tjänare och ska sparas i sentimentalt syfte )

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Får hem min Q9550 imorrn senaste BIOS på min P5Q planka fixat

Hej då E6600 (Har dock varit en trogen tjänare och ska sparas i sentimentalt syfte )

Samma här. Har en Q6600 på ett P5K-E, med ett gammalt GT-kort. Sneglat rätt länge på i7 system, men sansade mig nu en smula och beställde istället en Q9650, en x-25/160 SSD och ett lite fräschare grafikkort. Troligen ger det lite mer bang for the buck, istället för ett i7-system. Känns lite som konstgjord andning att köpa en 775-processor idag, men strunt samma. Då kan man kanske skjuta på utgift för nya minnen och bräda ett år till eller så.

Vet ärligt talat inte om det blir någon praktisk prestandaskillnad att tala om mellan Q6600 och Q9650, men det är ju alltid kul att uppgradera

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _sx25_
Samma här. Har en Q6600 på ett P5K-E, med ett gammalt GT-kort. Sneglat rätt länge på i7 system, men sansade mig nu en smula och beställde istället en Q9650, en x-25/160 SSD och ett lite fräschare grafikkort. Troligen ger det lite mer bang for the buck, istället för ett i7-system. Känns lite som konstgjord andning att köpa en 775-processor idag, men strunt samma. Då kan man kanske skjuta på utgift för nya minnen och bräda ett år till eller så.

Vet ärligt talat inte om det blir någon praktisk prestandaskillnad att tala om mellan Q6600 och Q9650, men det är ju alltid kul att uppgradera

Det var ju vågat att uppgradera en quad core till en lite bättre för 2 papp...
Jag har en dual core som jag kör i 3 ghz och försöker jag klocka mer låser sig skiten..

Kan man köra kylaren för e750 till q9000serien också?

Tror jag ska köra på en quad nu då bf bc 2 kommer, demot är ju läskigt beroendeframkallande..

Så man måste flasha moderkortet också, ofan. Hoppas det inte skiter sig då..

Sen blir det väl ett nytt grafikort på det så bör jag kunna köra 1900x1200 på åtminstone high istället för medium som jag kör nu utan lagg (bortsett från när det är multipla rök effekter etc)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Det var ju vågat att uppgradera en quad core till en lite bättre för 2 papp...
Jag har en dual core som jag kör i 3 ghz och försöker jag klocka mer låser sig skiten..

Kan man köra kylaren för e750 till q9000serien också?

Tror jag ska köra på en quad nu då bf bc 2 kommer, demot är ju läskigt beroendeframkallande..

Så man måste flasha moderkortet också, ofan. Hoppas det inte skiter sig då..

Sen blir det väl ett nytt grafikort på det så bör jag kunna köra 1900x1200 på åtminstone high istället för medium som jag kör nu utan lagg (bortsett från när det är multipla rök effekter etc)

Jo, tyvärr räckte inte '2 papp'. Verkar ha varit nån drive med 2000 kr för 9550 på massa siter, men jag var för sent ute. Eftersom dom nu istället låg runt 2500 och en 9650 kostade runt 3000 så blev det en sådan istället. Kanske får några ghz 'gratis' vid klockning på den, så kanske är värt 500 kr till, vem vet. Jag har inte lyckats klocka Q6600 speciellt högt för stabil 24/7-konfig, så lite grann därför jag byter upp ett litet snäpp. Kan iofs lika gärna vara moderkortet som inte vill gå speciellt högt. *** vet om det egentligen behövs i och för sig. Men det är ju kul att klocka.

Flashning är inga konstigheter, och inget du behöver vara rädd för. Ett USB-minne är allt som krävs.

Du kan köra samma kylare till alla 775-processorer.

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _sx25_
text

Flashning är inga konstigheter, och inget du behöver vara rädd för. Ett USB-minne är allt som krävs.

Du kan köra samma kylare till alla 775-processorer.

Roger that, tack!

Det får nog bli en sådan då. En Q9550 verkar det som att det blir för min del.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=83814&ref=Prisjakt
( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=264788 )

Känns lite motigt att byta mitt hederliga gt kort till ett ati nu bara, men man verkar ju få mer bang for the buck om man går ati atm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Roger that, tack!

Det får nog bli en sådan då. En Q9550 verkar det som att det blir för min del.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=83814&ref=Prisjakt
( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=264788 )

Känns lite motigt att byta mitt hederliga gt kort till ett ati nu bara, men man verkar ju få mer bang for the buck om man går ati atm...

OK

9550 för 2300 nånstans låter som en bra affär. Klart bättre än en 9650 för 3200. Om jag orkade skulle jag avbryta ordern å köpa samma som du...

Jo, tror det är ati som gäller idag om man inte har obegränsat med kulor. Jag bytte själv till ett ati-kort från ett gt.

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W