Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Tycker ni detta eller League of Legends är bäst? Håller på o tanka LoL inte hunnit o ge det ett försök ännu.

HoN är enligt mig, överlägset bättre.

Permalänk
Medlem

Är visseligen inte i LoL betan men har ändå följt utvecklingen rätt noga och har ett par kompisar som fick beta key och den gemensamma åsikten är Hon > LoL

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Om någon har en beta key så skulle det vara nice om ni skicka en till mig på pm eller till adde_8_ifk@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på en extra invite? tar gladeligen en då jag gärna vill prova på detta spelet.

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

Har konton i både HoN och LoL betorna. Har lirat ca 300 games HoN och kanske bara 20 games LoL, men jag tycker inte man kan jämföra spelen på det sättet som alla verkar vilja göra. HoN är en klar och tydlig DotA klon, medan LoL är någonting mer än så.

LoL är mer som ett helt nytt spel fast i moba-genren om man frågar mig. Klart att det har inslag från DotA, men de har ändrat väldigt mycket, så det känns mer som ett helt annat spel, medan man snabbt kommer in i HoN om man är en inbiten DotA lirare.

Jag tycker båda liren är riktigt kul, men lirar klart HoN mest då jag inte har några polare i LoL-betan (har varit avsevärt svårare att få keys dit, tyvärr).

Just my two cents.

Visa signatur

P5Q-E, Q9550 @ 3GHz, 2x2GB Corsair Dominator, HD4870 1GB 790/1005, T220

Permalänk
Medlem

Prövade spelet en gång, gick allt annat än bra då jag aldrig spelat den här typen av spel förut.

Någon som vet om det finns en guide för nybörjare eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trä
Prövade spelet en gång, gick allt annat än bra då jag aldrig spelat den här typen av spel förut.

Någon som vet om det finns en guide för nybörjare eller liknande?

Kolla runt lite på HoN-forumet.

Permalänk
Medlem

Jag och en polare hade tänkt prova detta spel då vi e lite less på DotA men då behöver vi ju invites Skicka gärna en till savage92@hotmail.com (skickar du 2 invites är jag dig eternally grateful)

EDIT: Polarns address är booonk@hotmail.com

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Savage92
Jag och en polare hade tänkt prova detta spel då vi e lite less på DotA men då behöver vi ju invites Skicka gärna en till savage92@hotmail.com (skickar du 2 invites är jag dig eternally grateful)

EDIT: Polarns address är booonk@hotmail.com

har skickat invites till dig och din kompis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AsDfreQ
har skickat invites till dig och din kompis

Tackar så hemskt mycket!

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja ha en beta-nyckel om någon har.

Tack på förhand.

lindqvist.gustav@gmail.com

Permalänk

Har nu testat LoL en gång och tyckte det vverkade krångligt med alla level system occh run system. Fattade inte så mycket om jag ska vara ärlig. Mycket nytt helt enkelt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

kan ge mitt account för en LoL key

1600psr~220 matcher spelade <_<

tycker der är booowring

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot en invite
oskarstenberg@msn.com

Kan fixa en invite till spotify till den som gör det.
Även scroll of ressurection på WoW kan fixas.

Permalänk

Tar också gärna emot en! XD Börjar likna en beta-key-tiggar-tråd.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ta en invite.
jonathan@hamnegard.se

Permalänk
Medlem

Skicka gärna till mig också xD
Dracath@hotmail.com

Fast brorsan vill också testa xD

assasinpro@hotmail.com

Visa signatur

Desktop Rigg
| Antec Ninehundred II | AMD Phenom II 810 @3.2GHz | NH-U12P | Asus M4A78T-E | 1024x3 1333mhz Corsair | Gigabyte HD4890 | Samsung Spinpoint F1 640GB | Corsair TX650W | Ur funktion för tillfället. Den överlevde inte frakten över atlanten xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakie
Jag skulle gärna ta en invite.
jonathan@hamnegard.se

GREAT SUCCESS!

jonathan@hamnegard.se: invitation sent.

Permalänk
Medlem

Har en god vän som gärna skulle vilja spela detta underbara spel! skulle bli grymt glad för en invite.

carljohan_samuelsson[at]hotmail.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har en polare som gärna tar emot en invite

johan-91-@hotmail.com

Permalänk

jag tar gärna emot en invite

jimmpan_94@hotmail.com

Visa signatur

[Pentium E2140 @ 2.3 GHz] [2 Gb @ PC5300] [HDD: 250 GB] [ATi 3870] [Gigabyte P31 DS3L] [ACE 620W]

Permalänk
Medlem

SPAMMA INTE GE MIG EN INVITES

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Efter flera år av DotA vore det nice och prova detta. Om någon har en invite över så vore det riktigt snällt om man kunde få en.

nam_ki_90@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Har 3st invites, PMa mig.

Permalänk

Vilken hjälte gillar ni mest då? Själv gillar jag mest bloodhunter. En lätt hjälte att spela och man får alltid plus stats med honom. Noobhero ^^

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Vilken hjälte gillar ni mest då? Själv gillar jag mest bloodhunter. En lätt hjälte att spela och man får alltid plus stats med honom. Noobhero ^^

Lolz, blood e cp. Imo.

Själv gillar jag Demented Shaman. Spelar man honom rätt och laget spelar någorlunda bra så är det riktigt lätt att vinna. Han är en äkta support och är nästan odödlig lategame. T.ex. så kan jag slowa den ena och springa ifrån den andra. Jag kan reduca incoming dmg med 50% i typ 6 attacker och sedan har jag min imbaheal och meka. + på det en bloodstone med några charges på som ger mig fet manapool och manareg.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Gillar Armadon, så kul att spamma slows och vara näst intill odödlig. Thunderbringer är dock med rätt nice men mest för att det är så lätt att få kills.

Testade Bloodhunter igår men motståndaren concedade efter 16min så får göra ett nytt försök idag. Det är Steamboots, Hack and Slash och Wingbow som gäller eller?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

blood är skit enkel att spela fick typ 20 3 första gången med han.

armadon är en skit bra tank

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Gillar Armadon, så kul att spamma slows och vara näst intill odödlig. Thunderbringer är dock med rätt nice men mest för att det är så lätt att få kills.

Testade Bloodhunter igår men motståndaren concedade efter 16min så får göra ett nytt försök idag. Det är Steamboots, Hack and Slash och Wingbow som gäller eller?

Jo, Armadon var en av mina favoritheros på dota. Inte spelat med han nu på HoN. Men han är sannerligen en äkta tank som även kan göra riktigt med skada.

Bloodhunter e alldeles för lätt om man möter mindre erfarna spelare. Blood är ungefär som Broodmother i dota. Med blood brukar jag skaffa steamboots, 3 bracer, radiance, wingbow, hack and slash.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare