Permalänk

Skrivaren skriver ut svart

Som rubriken säger så skriver min skrivare inte ut svart.

Så här är det, jag köpte nya patroner till min Brother DCP-135c efter som jag fick ett bra pris på mitt gamla jobb.

Efter ett lyckat byte så gör jag såklart en test utskrift för att se att alla färger kommer fram.
Upptäcker att svart lyser med sin frånvaro och bestämmer att rengöra den för att det ska gå igenom rören.

Efter många försök och svordomar så kollar jag tillverkarens hemsida och får svaret "Rengör ca 4 gånger och testa igen" Gjorde det men det hjälpte inte, ringer då chefen på mitt gamla jobb o frågar om vad jag ska göra.
Får svaret att det är nog skrivaren som har torkat igen (Vilket jag misstänkte vid detta laget). Frågan är vad ska jag göra, jag kan inte lämna in skrivaren eftersom jag inte har råd. Finns det någon som vet vad man kan göra själv?

Tack på förhand

(Det kan vara felstavning i rubriken)

Visa signatur

Billigt Gigabyte moderkort, C2D e4300 @3.0Ghz, 2 Gb Corsair DDR2, Artic freezer Extreme
Antec sonata 2, Hiper 530W, Geforce 8800GTX
Linux kan allt...förutom att vara Windows

Permalänk

Du skriver att testutskriften ej skriver svart. Har du testat en riktig utskrift ?
Det är aldrig 'skrivare' som torkat ut... det är möjligen den svarta bläckpatronen.
Bläckpatroner har 'bäst före' -datum varefter de torkar eller hårdnar.

Plocka ut patronen och se efter om den svärtat ner sig eller är helt torr.
Köp en ny svart patron, ta av dess plastskydd och test igen.
Om det inte hjälper så har du ett elektronikfel i skrivaren.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Jag har testat med ett text dokument men det har inte hjälpt. Jag har inte råd just nu att köpa en ny patron.
Det konstiga är att svart funka innan, men jag ska testa o kolla på patronen lite extra

Visa signatur

Billigt Gigabyte moderkort, C2D e4300 @3.0Ghz, 2 Gb Corsair DDR2, Artic freezer Extreme
Antec sonata 2, Hiper 530W, Geforce 8800GTX
Linux kan allt...förutom att vara Windows