Permalänk

Hur mycket kan min hemsida vara värd?

Hej!

Någon som vet på ett ca vad min hemsida kan vara värd?
www.modehuset.com

Den har ca: 700 000 träffar på google, har nyligen köpt den och ska starta en webbutik fast inte riktigt börjat än..

Vad kan den vara väderad till? =P

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Hur får du det till att den har 700 000 träffar på google?
Förmodligen är den inte mer värd än det du betalade för den.

Permalänk
Medlem

vad betala du för den?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Avstängd

Hemsidan är nog inte värd mer än vad du betalade för den...

Vet inte om det är ett problem eller om det ska vara så, men jag stör mig grymmt mycket på länkarna, Startsidan är ju gul vilket jag tycker att länken man är inne på ska vara...

Men som sagt den är nog inte värd mer än vad du betalade!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Sen fattar jag inte om du menar varumärket (om det ens finns nått) eller den rent tekniska aspekten, alltså plattformen. Du är väldigt ospecifik i din fråga.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Hur får du det till att den har 700 000 träffar på google?
Förmodligen är den inte mer värd än det du betalade för den.

Skriver man i modehuset.com i google rutan så står det 684.000 resultat.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razec
Skriver man i modehuset.com i google rutan så står det 684.000 resultat.

Sure. Men de flesta hits är ju inte i närheten relaterad till nämda sida.

Permalänk
Proffsmoddare

Mitt nick ger 369000 träffar vad kan jag vara värd????

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Inaktiv

Saxat från jojac.se:

"Det talas och skrivs mycket om hur man beräknar företags värden. I slutändan för ditt företag finns det ändå bara ett enkelt svar på den frågan.

Det är värt så mycket som någon är beredd att betala för det!

Olika tänkbara köpare har olika motiv till varför de vill köpa ditt företag, det kan vara allt från ett rent levebröd till att minska konkurrensen eller att nå nya marknader, nya produkter, nya kunskaper som avgör värdet. Det är mer en fråga om vilka motiv köparen har – än en värderingsfråga.

Många företagare lägger tid på att få reda på, som de säger, ett rättvisande värde på företaget.

Från 2-3 till 6-7 gånger rörelsevinsten är ofta värden som man kommer fram till. I detta fall avses rörelsevinst efter justering av företagets lönsamhet med den nya ägaren och efter skatt."

http://www.jojac.se/Foretagsvarde.htm

Med andra ord, plugga några poäng ekonomi och red ut det, eller kolla med revisorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Sure. Men de flesta hits är ju inte i närheten relaterad till nämda sida.

nej kanske inte, men söker man tex på modehuset, så hamnar min överst på listan iaf

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Mitt nick ger 369000 träffar vad kan jag vara värd????

Får jag köpa dig ?? 0.o

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
nej kanske inte, men söker man tex på modehuset, så hamnar min överst på listan iaf

Hur normalt är det att en människa som ska köpa kläder googlar på modehuset?

Hur högt på listan hamnar modehuset.com när du googlar på "Kläder" eller "Klädaffär på nätet"?

Jag tycker att du tänker lite fel här.

Permalänk

aja, men mod kan slänga tråd
tack för info alla
Tur man köpte den för en billig peng då

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Värde

Hej!

Som tidigare personer poängterat är det svårt att värdera något som enbart har potentialen att bli värt pengar i framtiden.

Däremot tycker jag att det hela är ointressant ifall du bara vill göra lite snabba cash.

Ta istället tillfället i akt och ändra hemsidan så att den blir precis som du vill ha den, uppdatera sökord efter vad du tror är rimligt.

Satsa sedan på att köpa in några plagg som ett par designstudenter skapar. Betalning kan göras i form av royalties på din vinst (om det blir någon). Undvik att ligga ute med pengar (dvs, när du fått in ett antal beställningar så beställer du av din leverantör)

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Det som värderar sidan är inte själva sidan i sig. Endast kundbas och Sökmotorsoptimeringen betyder något för priset.

Visa signatur

Nätverkstekniker, home@/r/networking.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Mitt nick ger 369000 träffar vad kan jag vara värd????

Du är ovärderlig <3

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

Hur som helst är det ett bra domännamn och med lite smart och hårt arbete kan det ju bli riktigt sjysst. Kör på!

Permalänk
Medlem

haha skön tråd....
Hur som helst, jag anser hela skiten med just domännamn lite väl överreklamerat..

Sure, www.xxx.com och så vidare....
Eller kända namn, typ ikea.se
men modehuset? modebutiken? modestore? modeamagaadomglol!

ta bara "iloveikea.com" som exempel, ikea möbler second hand.
Dom blev överkörda av ikea och blev tvugna att lämna ifrån sig den domänen...
Vad tog dom för nytt? begagnademobler? secondhand? nää..
http://www.billyandfriends.se/
Så... deras "marknadsresearch" eller vad man nu ska kalla det för lyckades iaf komma fram till att "billyandfriends" borde gå att kränga begagnade ikeamöbler via...

Så alltså, sure, domännamn i all ära, men sålänge det inte är nått extremt caatchy så är det nog relativt sak samma...

Jag menar, musik, spotify? telefoni, skype? och så vidare...

Permalänk
Medlem

Jag ger 100 spänn för den om den har google page rank 10.