Skall köpa denna datorn tror jag, fel av mig?

Permalänk
Medlem

Skall köpa denna datorn tror jag, fel av mig?

Hej! har tänkt att köpa denna här datorn imorgon, dock lite beroende på vad ni har att säga om den.

https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-ultimate-gamer/1...

Var snälla och säg vad ni tycker, finns det några nackdelar respektive fördelar med å köpa just denna? Jag föredrar å köpa en ihopbyggd dator från inet, men om någon annan har lust å bygga ihop en dator som är bättre än denna för samma pengar på eller mindre vore jag oerhört tacksam

Permalänk
Medlem

Här får du ungefärligt ett bättre paket?

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10278

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag hade köpt en så dyr dator i nuläget faktiskt, grafikkortet är ju en aning i äldsta laget(om man ska tro på rykten och hemliga grafer här och där) och det kommer nya snart.

Det är en bra dator dock, inga klagomål just på delarna i sig.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Fast man kan väll inte gå å tänka att det kommer nya delar snart för det gör det väll alltid...eller...?

Permalänk

Om du inte vill bygga själv är det ett bra köp - bättre än Komplett's paket linkat ovan också.

Det enda är som sagt grafikkortet som redan nämnts, inget fel alls på Nvidia GTX 285, men de nya ATI korten som kommer den 23e (på papper iallafall) kommer utklassa det. Dock har ju Nvidias kort Cuda och PhysX och ett 285 kommer räcka i lång tid.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Ibland kommer det fundamentala förbättringar, men missförstå mig inte, det är en hemskt bra dator det där Jag som inte har så mycket pengar är fruktansvärt försiktig med dyrare inköp.

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10278 hade jag absolut inte köpt. Min lite bättre dator kostade sex tusen kronor mindre.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Men när det är 3 dagar kvar till ATI 58xx serien släpps så borde man kunna vänta lite

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_98
Här får du ungefärligt ett bättre paket?

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10278

lol? på vilket sätt skulle det vara bättre? Klenare cpu, klenare grafik, mindre minne, tråkigare moderkort, lite sämre psu. Ok du får mus headset och tangentbord av komplett och det är väll nice men där är ju också smaken lite olika på avd man gillar/behöver men själva datorn är bra mcket vassare på inet.

Jag skulle dock avråda att lägga så mycket på grafik just nu i vilket fall och vänta på att dx11 korten släpps även om dem blir för dyra så sänks ju även priserna på de andra korten normalt sätt ett tag efter en sådan lansering

Kan du bygga själv? jag kan sätta ihop ett paket åt dig om du vill

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Om jag nu väljer & vänta några dagar för att köpa ett sånt 58xx kort, blir inte affären väldigt mycket dyrare då? för jag lär väll ändå inte få en dator med det kortet i för samma pengar som en dator med detta nu...eller? jag kanske e dum..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_98
Här får du ungefärligt ett bättre paket?

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10278

sämre processor, sämre grafikkort och halva mängden minne som i det andra paketet...

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Avstängd

5870 kommer kosta 2500kr - 3000kr ungefär vilket är väldigt lite för ett sådant nytt kort!. Så nej det kostar inte mer än de korten i det paketet ...

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 10GeL
Om jag nu väljer & vänta några dagar för att köpa ett sånt 58xx kort, blir inte affären väldigt mycket dyrare då? för jag lär väll ändå inte få en dator med det kortet i för samma pengar som en dator med detta nu...eller? jag kanske e dum

Enligt de läckta uppgifter så lär ett HD 5850 prestera bättre än ett GTX 285 och ligga en bit under 3000kr. 285:an lär visserligen sjunka i pris när de nya korten släpps men de ny korten lär vara värda några extra hundralappar

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
5870 kommer kosta 2500kr - 3000kr ungefär vilket är väldigt lite för ett sådant nytt kort!. Så nej det kostar inte mer än de korten i det paketet ...

Hur mycket bättre är dessa nya kort då, och tror ni det kommer att finnas packet direkt i handeln med sådana kort? Jag har inte lust å betala mer än vad detta packet redan kostar nämligen, har inte råd att betala mer. Men om jag kan få ett bättre kort för samma pengar i ett lika bra paket e det självklart att jag väljer det.

Permalänk
Medlem

Finns säkert ett antal trådar redan med din budget..

OnT: Kör på i7 920, SSD (ex. intels), 5870/50. Bara dumt att köpa GTX 285 i nuläget IMO.

Permalänk
Medlem

Um detta är lite offtopic men är datorbutiken.com en bra butik? inte van att handla på nätet, e fortfarande gammaldags å skeptisk

Permalänk
Hedersmedlem

well datorbutiken.com drivs idag av en kille som hoppade av och startade om verksamheten, när den gamla datorbutiken.com kursade. Vad jag vet så drivs den idag helt seriöst av honom. Jag brukar annars rekommendera inet, dustin och komplett kolla vad du ska ha och se hos vilken av dessa 4 det är billigast ink frakt. OBS alla swec har fri frakt från inet vid köp över 500kr glöm inte att lägga till en sådan i fall du handlar därifrån https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Off topic: Av princip handlar jag inte hos DB.com längre då de använde sig av endel 'questionable' annonsering kort efter att verksamheten startades upp igen.

Inet, Dustin och Komplett är ... mycket bra eller halvdårliga beroende på vem man pratar med och om personen ifråga varit i kontakt med deras support också, men överlag helt ok butiker. Annars föredrar jag Alina Systems själv - såvisst de har produkten jag söker i lager vill säga.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Re: Skall köpa denna datorn tror jag, fel av mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 10GeL
Hej! har tänkt att köpa denna här datorn imorgon, dock lite beroende på vad ni har att säga om den.

https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-ultimate-gamer/1...

Var snälla och säg vad ni tycker, finns det några nackdelar respektive fördelar med å köpa just denna? Jag föredrar å köpa en ihopbyggd dator från inet, men om någon annan har lust å bygga ihop en dator som är bättre än denna för samma pengar på eller mindre vore jag oerhört tacksam

Köpte en ny dator för 1 vecka sen som får högre poäng än vad det förslaget du har valt. men jag betalla 11000 se signatur.
tyckder det är ett dyrt val som inte ger så mycket för pengarna.
släng i hopp samma dator själv men ta bort segat disken och byt graffikkortet till ett 275 eller väta tills diritx 11

Visa signatur

ASUS P7P55D PRO | i7 860 @ 2.8GHz | 4GB Corsair XMS3 1600MHz CL9 | XFX GTX 275 XXX | PSU Corsair HX 750W | Chassi CM HAF 922 Mini |18437 3DMarks06

Permalänk
Medlem

verkar som om nästan alla i tråden är överens om att jag bör vänta några dagar på dem nya korten, så jag gör det. Finns det någon information om dem än så länge, är lite intresserad nu när det pratats så mycket om dem. Hur snabba är dem, hur mkt ram har dem osv? tittade på sweclockers nyheter där det stod lite information men jag får erkänna att jag inte fatta hälften av vad som stod

och till ovan post, varför skall jag ta bort seagate disken? e den inte bra? alltid köpt seagate tidigare..

Permalänk

Nja, googla Radeon 5000, 5450 och 5470 så hittar du lite mer info. De har också endel technology demos på bl.a. youtube som visar vad de går för. Just vad gäller snabbhet så kommer de krossa allt annat som finns ute idag.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
lol? på vilket sätt skulle det vara bättre? Klenare cpu, klenare grafik, mindre minne, tråkigare moderkort, lite sämre psu. Ok du får mus headset och tangentbord av komplett och det är väll nice men där är ju också smaken lite olika på avd man gillar/behöver men själva datorn är bra mcket vassare på inet.

Jag skulle dock avråda att lägga så mycket på grafik just nu i vilket fall och vänta på att dx11 korten släpps även om dem blir för dyra så sänks ju även priserna på de andra korten normalt sätt ett tag efter en sådan lansering

Kan du bygga själv? jag kan sätta ihop ett paket åt dig om du vill

jag e inte så duktig på å bygga själv, men vore tacksam om du satte ihop ett bra packet åt mig, i så fall kan jag ju skriva ut listan med grejer å gå till inet så får dem göra de åt mig för några hundralappar