Nytt svenskdesignat chassi från Fractal Design

Permalänk
Medlem

Shit. Dom har verkligen tänkt på min smak när dom designade detta chassi. ;D

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Undrar hur ljudnivån och temperaturen kommer att ligga på. Chassit verkar vara lite mindre än vanliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Undrar hur ljudnivån och temperaturen kommer att ligga på. Chassit verkar vara lite mindre än vanliga.

Ljudnivån borde vara låg då det är dämpat och har ett par tysta fläktar. Temperaturerna borde också bli/vara låga om du stoppar i ett par extra fläktar.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=oO7JOFpU3E4&feature=related

I slutet av den filmen om Corsair Obsidian 800D så säger han att de kommer en mindre billigare variant av chassit som väntas komma närmare jul. Blir nog ett sådant eller detta Define r2 Kan dock tänka mig att corsair-chassit blir dyrare än detta.

Någon som vet något om nya corsair-chassit?

Också undrar jag (och säkert många fler) när vi kan vänta oss recensionen av detta Fractal-chassit, Andreas D?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
http://www.youtube.com/watch?v=oO7JOFpU3E4&feature=related

I slutet av den filmen om Corsair Obsidian 800D så säger han att de kommer en mindre billigare variant av chassit som väntas komma närmare jul. Blir nog ett sådant eller detta Define r2 Kan dock tänka mig att corsair-chassit blir dyrare än detta.

Någon som vet något om nya corsair-chassit?

Också undrar jag (och säkert många fler) när vi kan vänta oss recensionen av detta Fractal-chassit, Andreas D?

Jag fick som svar att en recension kommer inom de närmsta veckorna när jag mailade swec.:)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Jag fick som svar att en recension kommer inom de närmsta veckorna när jag mailade swec.:)

Okej=)

Det var ju lite luddigt.. får hoppas på den närmsta veckan då
Hoppas även det står upp till de höga förväntningarna det fått på sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qn1f3
Hade det varit mATX, hade jag inte tvekat en sekund på köp. [/B]

Vad jag kan läsa mig till så är det mATX eller missförstår jag något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vobbe
Vad jag kan läsa mig till så är det mATX eller missförstår jag något?

Tar matx och atx, killen var nog ute efter ett rent matx, dvs ett mindre chassi än detta och jag håller med, hade varit trevligt

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Det stämmer att chassit finns på lager i Sverige i mitten av oktober.

Oktober?! Det fungerar inte ... jag sitter och beställer nya datordelar i skrivande stund :/

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Det blir nog till att bygga en ny liten webbserver av detta chassit. Såg att Inet säljer AMD Sempron 140 för ynka 350kr. Blev som många andra frälst av chassit otroligt snyggt!

Permalänk
Medlem

Dags att byta ut mitt Addtronics 7896a!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Oktober?! Det fungerar inte ... jag sitter och beställer nya datordelar i skrivande stund :/

Det kommer vara värt väntan
Hoppas att det klarar swecs recension med bra betyg

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Nu är den visserligen redan beställd, men som många andra väntar man ju på en recension, hoppas det kommer en snart.

Hade jag jobbat på FD hade jag tagit ett chassi under armen och knatat in till Swec, bett dom göra en recension omgående. kan det bli ett bättre tillfälle att få ut pr än nu? många har redan förbokat, och en "bra" recension" skulle ju inte minska det antalet precis:)

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
[...]Sedan behöver väl inte marknaden gå över till endast denna lösning (igen), men det hade säkerligen varit ett välkommet alternativ. Om inte för varma flerkortslösningar så iaf för dem som vill ha ett långt kort utan att behöva såga i sina hårddiskrack.

Det finns gott om chassin med löstagbara hårddiskburar, Antec P182 är bara ett exempel.

Permalänk
Medlem

Hur stor plats är det mellan moderkortets top och taket i chassit? Går det klämma in en 30mm tjock radiator där eller är det hopplöst?

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag beställt ett också,bra att man kan åka och hämta det direkt i butik sen när det kommer i lager på misco i lidköping:))
MvH alban

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Shit. Dom har verkligen tänkt på min smak när dom designade detta chassi. ;D

Ja dom sa att dom hade verkligen lyssnat på oss "vanliga" användare när dom skulle göra chassit och jag tycker också dom lyckats riktigt bra

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem

Det jag oroar mig över är att sidopanelerna är i plast och är alldeles för tunna.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Det jag oroar mig över är att sidopanelerna är i plast och är alldeles för tunna.

I plast? Vad har du fått det ifrån? Fronten är väl gjord av nån slags plast eller va fractal snubben skrev, men sidopanelerna ska väl vara plåt/alu?
Nästan så jag blev orolig nu

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
I plast? Vad har du fått det ifrån? Fronten är väl gjord av nån slags plast eller va fractal snubben skrev, men sidopanelerna ska väl vara plåt/alu?
Nästan så jag blev orolig nu

Det är bara en envis misstanke som jag har, dels för att priset är ovanligt mycket lägre jämnfört med andra miditowers vilket får mig att anta att Fractal Design har försökt skära ner sina omkostnader så mycket som det bara går vilket brukar då betyda att att större delen av, om inte allt, består av plast och att produktionen ligger i Kina.

Men det skulle inte förvåna mig heller om Fractal Design hade hundra andra skäl att sälja R2:n billigt te.x. etablera sig, skaffa sig ett bra rykte, har en bra leverantör osv.

Fast om min misstanke besannas eller ej återstår att se i den kommande recensionen av produkten.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Det är bara en envis misstanke som jag har, dels för att priset är ovanligt mycket lägre jämnfört med andra miditowers vilket får mig att anta att Fractal Design har försökt skära ner sina omkostnader så mycket som det bara går vilket brukar då betyda att att större delen av, om inte allt, består av plast och att produktionen ligger i Kina.

Men det skulle inte förvåna mig heller om Fractal Design hade hundra andra skäl att sälja R2:n billigt te.x. etablera sig, skaffa sig ett bra rykte, har en bra leverantör osv.

Fast om min misstanke besannas eller ej återstår att se i den kommande recensionen av produkten.

Jag blir riktigt besviken om det är plast men jag tror mer på din andra teori om att dom vill sprida sitt varumärke, den blir ju trotsallt en hundring dyrare efter en månad
Swecs recension ska bli intressant, men inte avgörande för om jag ska köpa ett eller inte... Beställde ett när nyheten kom upp Tror och hoppas på att det är ett alldeles underbart chassi för de låga pris Fractal har satt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Det måste vara plåt, annars är det bra gjort att få ett plastchassi att väga 12,5 kg

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Det måste vara plåt, annars är det bra gjort att få ett plastchassi att väga 12,5 kg

Sant, tack för att du tänkte steget längre ;D

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Det måste vara plåt, annars är det bra gjort att få ett plastchassi att väga 12,5 kg

Mjo, men jag är fortfarande misstänksam kring priset.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Mjo, men jag är fortfarande misstänksam kring priset.

Läste precis igenom en tråd om det första define chassiet, de folk klagade på var designen inuti lådan och alla plastfästen som är borta nu
Inget klagande på för tunn plåt eller liknande

Hoppas på en recension snart!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Mjo, men jag är fortfarande misstänksam kring priset.

varför skulle det låga priset betyda dålig kvalité?

Antec 300 kostar likvärdigt, och det har ju fått en hel del bra kritik, och inte är det byggt helt i plast inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
varför skulle det låga priset betyda dålig kvalité?

Antec 300 kostar likvärdigt, och det har ju fått en hel del bra kritik, och inte är det byggt helt i plast inte.

Tja, vad kan jag säga annat än att jag är misstänksam mot aktörer som lanserar en produkt med spännande design till ett läskigt lågt pris?

För min egen del så hade jag inte beställt R2:n förrän jag har sett ett par recensioner då jag har varken blivit övertygad, har någon brådska eller att jag skulle vinna något på att byta ut min Antec P190, så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara konstigt att jag är misstänksam och vara skeptisk.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Tja, vad kan jag säga annat än att jag är misstänksam mot aktörer som lanserar en produkt med spännande design till ett läskigt lågt pris?

För min egen del så hade jag inte beställt R2:n förrän jag har sett ett par recensioner då jag har varken blivit övertygad, har någon brådska eller att jag skulle vinna något på att byta ut min Antec P190, så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara konstigt att jag är misstänksam och vara skeptisk.

Klart du ska va kritisk Speciellt då du har ett p190 som e ett tiptop chassi.

I mitt fall är det första gången jag beställer något utan att läst sjuttioelva omdömen och recensioner:P

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Tja, vad kan jag säga annat än att jag är misstänksam mot aktörer som lanserar en produkt med spännande design till ett läskigt lågt pris?

För min egen del så hade jag inte beställt R2:n förrän jag har sett ett par recensioner då jag har varken blivit övertygad, har någon brådska eller att jag skulle vinna något på att byta ut min Antec P190, så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara konstigt att jag är misstänksam och vara skeptisk.

Jag hade inte heller beställt ett chassi utan att läsa recensioner, men att tro att chassit skulle vara helt av plast bara för att det är lite billigare än genomsnittet tycker jag inte skulle behövas.

Och varför ens fundera på att byta ett kvalitetschassi som p190 mot ett budgetchassi som detta?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jag hade inte heller beställt ett chassi utan att läsa recensioner, men att tro att chassit skulle vara helt av plast bara för att det är lite billigare än genomsnittet tycker jag inte skulle behövas.

Och varför ens fundera på att byta ett kvalitetschassi som p190 mot ett budgetchassi som detta?

Ursäkta att jag lägger mig i er konversation...
Ett skäl att byta kan ju vara ljuddämpning,designen och all smarta lösningar även om p190 har en hel del av den varan också.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed