Permalänk
Vila i frid
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dc3R^
http://pici.se/pictures/nMmZUZoXg.jpg

Är den inte väldig oskarp :'o?

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
Är den inte väldig oskarp :'o?

Originalet var skarpt, men utbränningarna har kanske gjort så den ser oskarp ut, dock ville jag ha så den såg gammal ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några från veckan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Vila i frid

Annan redigering

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dc3R^
Annan redigering

http://pici.se/pictures/bTEzvAQwX.jpg

Tyckte denna var mycket bättre!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Tyckte denna var mycket bättre!

Tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Tyckte denna var mycket bättre!

Fast jag tyckte nog bättre om den första då den var lite varmare i färgerna

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Tema: Gula taxibilar

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Är det inte höst snart?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Är det inte höst snart?

Jag tycker det! Jackan åker på varenda dag nu. Sadeln till cykeln är blöt på morgonen för att det varit så kallt på natten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem

En av många bilder från Gnestarallyt 090920:

Permalänk

lite update!

Kanske börjar bli tid för höst tråd snart.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Är det inte höst snart?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Jag tycker det! Jackan åker på varenda dag nu. Sadeln till cykeln är blöt på morgonen för att det varit så kallt på natten.

Ni får väl börja posta höstbilder för att övertyga oss andra

Här i Uppsala så har björkarna börjat gulna lite, men alla andra bladträd är fortfarande gröna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Ni får väl börja posta höstbilder för att övertyga oss andra

Här i Uppsala så har björkarna börjat gulna lite, men alla andra bladträd är fortfarande gröna.

Ska bli, ska gå ut 50m till närmsta träd om en stund

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Ska bli, ska gå ut 50m till närmsta träd om en stund

När man kan gå teee närmsta fönster va

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
När man kan gå teee närmsta fönster va

Har baracker på baksidan då det är byggarbetsplats. Sen är fönstren är urkassa, syns hur oskapt det är på vissa ställen när man tittar ut.

Framsidan har jag inga träd

Det här kallar jag höst. Bor söder om Vänern.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Mitt andra HDR-försök *förbereder sig på att bli bashad*

Permalänk
Medlem

Grejen med HDR är att öka det dynamiska omfånget, det där är knappast ökat dynamiskt omfång.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

nej, men de va snyggt

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Grejen med HDR är att öka det dynamiska omfånget, det där är knappast ökat dynamiskt omfång.

Det är ett verktyg som vilket verktyg som helst, hur man använder det är väll upp till personen som redigerar bilden? Men visst, är vi ute efter en fullt naturtrogen bild så ligger jag ganska långt därifrån.

Det kan ju också diskuteras huruvida bilder som inte är HDR eller exposure-blendade är fullt realistiska? Min normalexponering utav de tre bilderna jag tog har en silhuett till träd och en ganska urtvättad himmel (den underexponerade har en vacker himmel och den överexponerade har ett träd med framträdande färger). Ingen av bilderna fångar riktigt hur det såg ut vid fototillfället. Som Wikipedia säger: "Information stored in high dynamic range images typically corresponds to the physical values of luminance or radiance that can be observed in the real world. This is different from traditional digital images, which represent colors that should appear on a monitor or a paper print.". Visst, nu har jag ryckt kraftigt i spakarna när jag tonmappade bilden, men jag menar rent generellt, om man strävar efter att bara fotografera fullt realistiska bilder.

Kanske kan man till och med använda samma argument mot lång slutartid? Det är ju trotts allt något som vi i de flesta fall inte kunnat uppfatta med blotta ögat.

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet med HDR är att jag aldrig sett en sådan bild där man lyckats med att få till ett dynamiskt omfång som motsvarar ögats. Det ser bara konstigt ut. Jämför gärna med en bild tagen från en (analog) mellan- eller storformatskamera!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

en nyfiken katt

Visa signatur

I7 3930K @ 4,5ghz | 32gb 1600mhz | GTX Titan | Samsung 840 500gb | Dell 3011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tsukuyomi
Det är ett verktyg som vilket verktyg som helst, hur man använder det är väll upp till personen som redigerar bilden? Men visst, är vi ute efter en fullt naturtrogen bild så ligger jag ganska långt därifrån.

Det kan ju också diskuteras huruvida bilder som inte är HDR eller exposure-blendade är fullt realistiska? Min normalexponering utav de tre bilderna jag tog har en silhuett till träd och en ganska urtvättad himmel (den underexponerade har en vacker himmel och den överexponerade har ett träd med framträdande färger). Ingen av bilderna fångar riktigt hur det såg ut vid fototillfället. Som Wikipedia säger: "Information stored in high dynamic range images typically corresponds to the physical values of luminance or radiance that can be observed in the real world. This is different from traditional digital images, which represent colors that should appear on a monitor or a paper print.". Visst, nu har jag ryckt kraftigt i spakarna när jag tonmappade bilden, men jag menar rent generellt, om man strävar efter att bara fotografera fullt realistiska bilder.

Kanske kan man till och med använda samma argument mot lång slutartid? Det är ju trotts allt något som vi i de flesta fall inte kunnat uppfatta med blotta ögat.

HDR är en förkortning, som betyder High Dynamic Range och innebär att man har ett högre dynamiskt omfång än vanligt. Om man gör som i bilden ovan, så har man knappast ÖKAT det dynamiska omfånget utan snarare uppnått en "cool" effekt. Tonemapping och HDR är inte samma sak.

Om du nu anser att du försökt uppnå något häftigt så kalla det då inte för HDR, eftersom det inte är HDR.

Alla vet vi att wikipedia inte är en säker källa för information, så istället så ber jag dig läsa, som förklarar vad det är:

http://www.idigitalphoto.com/high-dynamic-range-photography-e...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andezzz
en nyfiken katt http://obj.fotosidan.se/obj/photo/22/2215fa980fc8514dfbb7e202...

Me like!

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag får väl erkänna att det är lite höst ute då

Permalänk

Lite höst är det kanske.