Permalänk
Medlem

Hackad mail. enbart hotmail. SJUKT

Fan är detta. kommer inte åt min mail idag..
efter sökandes på internet hittade jag denna sida där min mail och lösenord finns :S

http://fr.pastebin.ca/1583252

Finns hur många andras hotmail adresser där oxå. Vad fan ska man göra? svarar rätt på hemlig fråga men det funkar inte heller??

Och hur kan det ha blivit såhär??

MVH

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt mitt konto

Jag kommer inte åt mitt konto över huvudtaget.
Går inte att logga in med mitt lösenord.
Har försökt byta lösenord, men säger att det inte går pga. att jag försökt logga in för många gånger.

Vad fan ska man göra?

Man börjar ju bli orolig att man skrivit in fel lösenord eller nå´t.

Kan man någonstans i datorn, eller något program hitta vilket det är?
Någon logg eller nå´t

Har ju massa uppgifter där som är viktiga för mig, men inte för andra.

Permalänk

Läs och förundras över hur klantiga ett enormt stort företag kan bli. http://www.dn.se/nyheter/varlden/hotmail-losen-lacka-1.967832

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Inte bara hotmail utan google också... men det är oftast inte företagen som tillhandahåller tjänsten utan de dumma användarna ; http://www.svd.se/naringsliv/it/artikel_3612439.svd

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Avstängd

Jag varnade för detta i en annan tråd igår och bytte själv lösenord snabbt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Läs och förundras över hur klantiga ett enormt stort företag kan bli. http://www.dn.se/nyheter/varlden/hotmail-losen-lacka-1.967832

Hur är mailprovidern inblandad i att användarna är idioter?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd

Mitt har iaf klarat sig.. blir välle iaf till att bytta lösenord men jag kommer iaf in på den nu...

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Den listan jag såg fanns det blandade namn typ 500 konton. svenskar.

Bad han som äger sidan pastebin att ta bort skiten och det gjorde han.

Men om man googlar på mrjockmock så ser man fortfarande mitt gamla lösenord. så sjukt detta.

Men jag fick tillbaka mailen och snubben som tog min mail hade lagt ut 2 annonser på tradera. Macbook pro & Nokia n97. Polisanmält!!

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Läs och förundras över hur klantiga ett enormt stort företag kan bli.

På vilket sätt är det företagets fel när användarna ger bort sina lösenord till någon?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

sluta gnäll nu och sluta va så dumma och ge bort era lösenord det är enda anledningen till att den listan existerar

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Det är ju sajter likt "Vem blockerade dig på msn?" som givetvis samlar in användarnamn och lösenord.

Permalänk

Så man är med andra ord helsäker om man har ett unikt lösenord till mailen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Så man är med andra ord helsäker om man har ett unikt lösenord till mailen?

Om du inte uppgett användarnamn och lösenord till en extern sida (dvs. ej Googles/Microsofts) är du säker, ja.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Det är ganska kul och är faktiskt ofta precis som Ryu säger. Oftast hemsidor/program som är i stil med "Get MSN Passwords" som oftast ungdomar går lösa på (aka scriptkiddies) eftersom de vill framhärvas som "hackers". Det roliga är alltså att det är de själva som faller i skiten, det är humor!

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Som sagt, ingens email har blivit hackad: finns din email på listan så är det antagligen du som gjort något dumt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Haha ja och vissa har ju råkat riktigt riktigt ut i trubbel för att deras mejl var med på listan som för denna personen

https://www.flashback.info/showthread.php?p=19147142

Permalänk
Medlem

Listan är uppe igen med min mail. dock med mitt gamla lösenord.

http://fr.pastebin.ca/1605058

Min mail är hackad igen.. med nybytt lösenord, ny hemlig fråga och svar. ja allt.

Har bara kollat mail,internetbank och msn denna vecka och nu är det kapat igen.. Hur fan då?

sidan där 1000 mail konton finns bla: mitt.. mrjockmock@hotmail.com

Polisanmält igen + tagit kontakt med windows live.

När jag får tillbaks min mail igen blir det att lägga ner hotmail

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk

Du har spyware och/eller trojaner i datorn fattar du väl. En keylogger. Skickar allt du skriver till någon annan. Inkl lösenord och mailadresser, naturligtvis.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Keylogger-virus såsom Tipsaossgärna skrev är min gissning.

Permalänk
Medlem

lite komiskt när man kollar igenom vad folk väljer för lösen tex:

december,farjestad,mamma,polisen,windows.....mfl mfl.

Börjar ju nästan gråta av skratt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
lite komiskt när man kollar igenom vad folk väljer för lösen tex:

december,farjestad,mamma,polisen,windows.....mfl mfl.

Börjar ju nästan gråta av skratt.

Varför tycker du att ett lösenord till serverbaserade system ska vara särskilt komplexa? Normalt har man bara ett fåtal försök på sig innan det spärras eller krävs lång väntetid innan nästa omgång försök. Lösenorden i de här fallen har knappast spridits ut på nätet för att de är enkla utan av helt andra anledningar (oklart om det är keyloggers, slarv från hotmail eller nåt annat, jag misstänker keyloggers).

Pratar vi hårda lösenord som är nycklar för kryptering och som ska klara bruteforce-attacker så är det en helt annan sak, ett lösenord för en krypterad disk eller zippad fil behöver vara rejält långt, minst 15 tecken iaf och måste vara hyfsat slumpmässig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Varför tycker du att ett lösenord till serverbaserade system ska vara särskilt komplexa? Normalt har man bara ett fåtal försök på sig innan det spärras eller krävs lång väntetid innan nästa omgång försök. Lösenorden i de här fallen har knappast spridits ut på nätet för att de är enkla utan av helt andra anledningar (oklart om det är keyloggers, slarv från hotmail eller nåt annat, jag misstänker keyloggers).

Pratar vi hårda lösenord som är nycklar för kryptering och som ska klara bruteforce-attacker så är det en helt annan sak, ett lösenord för en krypterad disk eller zippad fil behöver vara rejält långt, minst 15 tecken iaf och måste vara hyfsat slumpmässig.

Nämnde aldrig nåt om komplexa lösenord.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Nämnde aldrig nåt om komplexa lösenord.

Jag tolkade ditt inlägg som att du tyckte folk hade för lätta lösenord, men då missuppfattade jag dig. Men jag håller med om att Färjestad var löjligt, går ju inte heja på dom

Permalänk
Medlem

Fått tillbaks mailen nu igen.
Ska formattera om datorn när jag kommer hem till mig ikväll.

Jag har gett polisen all information om vad som hänt och vidarebefordrat att dom kan kontakta tradera support för information om användaren som använde mitt konto för att scama mac's & mobiler.

Så egentligen har dom ju allt för att få fast han.

Men jag antar att det kmr läggas ner inom kort. som allt annat ^^

peace

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]