Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Att jämföra med andra spel och sen bli besvikna. Det är väl dumt? Då kanske ni skulle vänta på exempelvis COD modern warefare 2 att komma ut istället för att köpa detta spel och som faktiskt är helt okej och sen bli besvikna för att det inte var som Arma 2 tex. Det finns ju ganska många spelrecensioner som även bekräftar detta.

Tycker inte att det är konstigt att folk jämför och blir besvikna.

För det första så använders Codemasters sig av namnet på ett spel vilket gör att folk som kört orginalet självklart får vissa förväntningar, även om det rör sig om två olika utvecklare.

För det andra så hype:ade Codemasters själva sitt spel som väldigt realistiskt. Det var väl egentligen inte förrän videoklippen från E3 dök upp där man började förstå att det här förmodligen skulle bli mer likt CoD/BF är orginalet.

Codemasters har sig själv att skylla för att många är besvikna på spelet trots att det kanske är ett bra spel egentligen (har själv inte kört det så har ingen åsikt). Hade de varit mer ärliga så hade vi sett betydligt mindre "gnäll". Men de tjänar ju mer pengar på detta sett.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många consoleportningar som förstörts för mig pga kassa inställningsmöjligheter, kör man någon annan uppsättning än default blir det oftast väldigt konstigt.

Det här spelet är på gränsen, det som förstör mest är nedanstående.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
- Varför i glödheta namn kan man inte ge snabborders utan man måste stå stilla och dutta med knapparna. Detta måste Codemasters åtgärda omedelbums. Vet inte hur många gånger jag dött mitt under strid tack vare detta. Det här är ju något som drar ned spelbarheten ordentligt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Har Testat lite, Codemasters har dödat allt OFP och ArmA står för i multiplayer, ingen warfare, ingen möjlighet till dedikerade servrar, idiotförklarande editor som inte går att skapa avancerade mappar eller COOP/Warfare med att köra multiplayer på.

Allvarligt talat, hur kan man välja Dragon Rising före ArmA2? Ni måste vara singelplayer-fanatiker :o, OFP stod ju för multiplayer... inte längre.

En grej till, inga episka servrar, max 16 pers per lag... Justja finns inga servrar eftersom det inte går att fixa dedikerade ena.

Inge stöd för joysticks eller flightkontroller, trackIR . Hur ska dedikerade helikopter/flygplans -piloter kunna sköta sitt jobb?

Glad att jag inte köpte denna skiten.. allvarligt talat, hur kan man faila så hårt?

Permalänk
Medlem

Jag ångrar varje krona.

Permalänk

Är också glad att jag inte har köpt skiten, har dock inte testat spelet än men efter allt jag har läst och allt vad jag vet om spelet så är jag ganska säker på att jag inte kommer gilla spelet.
Kommer testa spelet på "annat sätt".

Jag kommer aldrig glömma känslan som jag fick av att spendera pengar på SKITSPELET Far cry 2, det är inte bara det att man har bränt upp ca. 450 kr utan det är också det att på så sätt "stödjer" man skitspelet, man vill ju absolut inte stödja skräpspel. Det misstaget kommer jag aldrig göra igen..

Permalänk
Medlem

Köp Arma II lätt ist för den här skiten...

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

MM, Far Cry 2 var så lovordat, såklart mest av UBIsoft och vilket jävla skit det blev. Ingen SDK heller för den delen, kunde fan inte modda ett skit.

Hur fan kan man lovorda något så hemskt mkt även om man vet att det kommer bli ett jävla skräpspel jämfört med t.ex. Crysis och Far Cry 1...

Samma sak nu med OFP2 och Arma2. Jahapp, då e det väl BF: Bad Company 2 som man får hoppas får lite mod support med den asgrymma frostbite motorn.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 håller jag med om , dock fanns det iaf en dedikerad server sen gjordes det en del åt server browsern , inte nog dock, och idag är spelet installerat men anväder det aldrig, kollar då o då i ubis forum för o se om det kommit nån ny patch fast man kan glömma det idag!

Men detta spel är ju inte kört ännu spelet är ju bra bara man spelar detta, kan dom snabbt fixa dedikerad server så har man kommit en bra bit lägg sen till så du kan logga in i ett spel fast servern är igång då ligger detta bra till.

Hoppet finns iaf för OFP2, tyvärr hoppades man alltför länge på FC2!
Men ett löfte till mej själv är att aldrig mer köpa grisen i säcken, en rejäl demo test eller fulkopia innan jag köper spel.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Testade detta idag hos en polare som hade köpt det på PC.
Må säga att det är säkert kul i coop. Men thats it.

Var inget "WOOW" känsla med det hela. Kändes bara som man spelade delta force som är betydligt äldre, fast med bättre grafik.

Jag som hade verkligen hoppas detta var nåt.. men visade sig bara vara ett spel i mängden med den stora hypen.
Flipp flopp.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Jag är ruskit nöjd faktiskt (nog den enda på hela forumet) efter alla recensioner på tex FZ där det fick 5/5 så tycker jag att det håller i jämförelse med CoD serien!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
Jag är ruskit nöjd faktiskt (nog den enda på hela forumet) efter alla recensioner på tex FZ där det fick 5/5 så tycker jag att det håller i jämförelse med CoD serien!

det är just därför Dragon Rising är så fail! Det är en run 'n' gun shooter. Det finns ingen takitk, det ... man är ensam och leker rambo. Det finns inget "element of surprise" utan man kastas rakt in i actionen som vilken shooter som helst.

Det är ingen uppföljare, om något OFP fan tycker om OFP Dragon Rising är det nåt allvarligt fel på han/hon.

Permalänk

Har testat spelet nu och nu kan jag officiellt säga att spelet suger apröv, det räcker med att spela det i 2 sekunder så blir man spyfärdig, det första jag blev spyfärdig av var känslan av att gå/springa, det känns som att gå/springa i sirap, man går/springer så in i helsike sakta, ljudet av stövlarna går i ganska rask takt men man går jävligt sakta, det känns så in i helsike fucked up.
Dessutom känner man sig som en dvärg, typ 1.30 lång, gräset når dig typ till hakan.

Det var bara en liten del av det dåliga med spelet.
Hela spelet är fucked up.

Jag tror att t.o.m Far cry 2 är bättre än det här skräpet.

Permalänk
Medlem

Jag vart riktigt nöjd när jag spelade arma 2 idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
det är just därför Dragon Rising är så fail! Det är en run 'n' gun shooter. Det finns ingen takitk, det ... man är ensam och leker rambo. Det finns inget "element of surprise" utan man kastas rakt in i actionen som vilken shooter som helst.

Men det lustiga är att jag tycker inte att det är nån run 'n' gun shooter HELLER.
Bl.a. för att det är omöjligt att run 'n' gun i och med att man springer i 0.0000002 km/h..

Robbaz: yup, jag gillar också ArmA2 skarpt.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet ärr rätt skoj i Coop. Inget särskilt men man kan göra rätt roliga saker. Skicka upp snipern på ett berg bakom fienden, attackera med restenf ramifrån så plockar snipern alla i ryggen.
Förstår att fans av ettan kanske inte är så nöjda, men det är ett ok spel.
Det som verkligen SUGER dock är "online" läget innan du kommer in i spelet. Menyerna laggar, hela systemet är oresponsivt och ibland får du vänta flera minuter innan det du klickat på kommer fram.
Jag och mina polare fick krupp på hela systemet och spelar LAN via Hamachi istället.

Bara en sån sak som att lägga till vänner och så var ju en pain in the ass...

Permalänk
Medlem

Här hade jag hoppats på ett bra spel från antingen Codemasters eller Bohemia... så släpper båda 2 kalkontitlar nästan... :\ Beklagligt, väntar på nästa generation av spelen och ser om något bra händer.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Tycker spelet ärr rätt skoj i Coop. Inget särskilt men man kan göra rätt roliga saker. Skicka upp snipern på ett berg bakom fienden, attackera med restenf ramifrån så plockar snipern alla i ryggen.
Förstår att fans av ettan kanske inte är så nöjda, men det är ett ok spel.
Det som verkligen SUGER dock är "online" läget innan du kommer in i spelet. Menyerna laggar, hela systemet är oresponsivt och ibland får du vänta flera minuter innan det du klickat på kommer fram.
Jag och mina polare fick krupp på hela systemet och spelar LAN via Hamachi istället.

Bara en sån sak som att lägga till vänner och så var ju en pain in the ass...

Ja online läget var ju en riktig skit fy fan för sega menyer!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Här hade jag hoppats på ett bra spel från antingen Codemasters eller Bohemia... så släpper båda 2 kalkontitlar nästan... :\ Beklagligt, väntar på nästa generation av spelen och ser om något bra händer.

Ja om dom bara hade samarbetat... bohemia på själva spelet i sig och codemasters på spelmotorn/grafiken.

ArmA2 saknar allt OFP DR har, OFP DR saknar allt ArmA2 har.

vad fan fick dem att splittra samarbetet? Idiotiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ja om dom bara hade samarbetat... bohemia på själva spelet i sig och codemasters på spelmotorn/grafiken.

ArmA2 saknar allt OFP DR har, OFP DR saknar allt ArmA2 har.

vad fan fick dem att splittra samarbetet? Idiotiskt.

Nej tack. Varför skulle CM göra spelmotorn och grafiken när ArmA2 redan är bättre och mer avancerat där?
Jag vill inte ha ett spel som är mer begränsat och mindre avancerad än vad som redan finns i ArmA2.
Vad exakt är det ArmA2 saknar och som DR tydligen har? (förutom flir som ändå blir mer avancerat i OA)
Vad skulle det ha spelat för roll om dom hade fortsatt sitt samarbete? BIS gjorde alla OFP spel själv CM var bara utgivaren.

Permalänk
Medlem

Ge oss demo då! Man vågar ju inte göra något när ena halvan slaktar spelet medans den andra i princip höjer det till skyarna.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Nej tack. Varför skulle CM göra spelmotorn och grafiken när ArmA2 redan är bättre och mer avancerat där?
Jag vill inte ha ett spel som är mer begränsat och mindre avancerad än vad som redan finns i ArmA2.
Vad exakt är det ArmA2 saknar och som DR tydligen har? (förutom flir som ändå blir mer avancerat i OA)
Vad skulle det ha spelat för roll om dom hade fortsatt sitt samarbete? BIS gjorde alla OFP spel själv CM var bara utgivaren.

Schysst röstsystem? Ladda-om-animationer?

Bara jag som har problem med att skapa Multiplayerkonto?

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Ge oss demo då! Man vågar ju inte göra något när ena halvan slaktar spelet medans den andra i princip höjer det till skyarna.

Du behöver inget demo..
Ingen kan gilla det här spelet..

Annars så finns det ett annat sätt att testa spelet på, om du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berra0603
Schysst röstsystem? Ladda-om-animationer?

Röstsystemet är väl egentligen inte speciellt olika, det är bara att DR har sina röster i samma tonart osv.
Omladdnings animationerna är specifika för varje vapen ja. Det är även möjligt i BIS motor, det är bara så att dom inte orkar fixa specifika animationer till varje vapen. Det innebär också att det blir mycket svårare att modda spelet om man dessutom måste fixa animationer för vapnen.
Inget av detta behöver man skriva om spelmotorn för att få det att fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berra0603
Schysst röstsystem? Ladda-om-animationer?

Bara jag som har problem med att skapa Multiplayerkonto?

Hela online delen verkar ligga nere(har varit så i några timmar nu=

Riktigt trögt spel online alltså

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Röstsystemet är väl egentligen inte speciellt olika, det är bara att DR har sina röster i samma tonart osv.

Röstsystemet i DR är ett stort skämt (vad är inte ett skämt med det spelet egentligen?).
Snackar med tyst röst, snackar i slowmotion, och tonarten är allmänt löjlig och barnslig. Som i nån dålig, billig B actionfilm eller nåt..

Permalänk
Medlem

Single spelet är faktiskt skitbra!
Multi delen ligger nere då och då men bara prova igen så funkar det!

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Testat singleplayer lite smått nu, nej jag har inte köpt det.
Det är jäkligt kul tycker jag. Även fast jag förstår de som tycker Arma 2 är bättre.
Men detta var rätt lagom för mig, jag behöver inte det där jätteverkliga simulatorn som alla vill åt.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

1/x antal spelare på alla servrar? Seriöst, ingen startad server alls?

Får för övrigt "Connection failed" på alla....

Vill gärna tycka spelet är bra men av det hittils så; nej. Hoppas det ändras!

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Medlem

Bara hoppas på en 2 gig patch minst då hahaha.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

nej detta är ingen höjdare. Ingen bra story i campaginen. Inget känsla för det teamet du styr.
Dessutom känns campaginen som ett skämt. 11 banort kort och färdigspelad på 3/4 timmar.
Du är högst i strid med 5 AI;s och med vissa vapen så måste du skjuta runt 5/7 skott i bröstet för att dom ska dö.

CM har inte lagt ner nått hjärta i detta. Eller jo Menyn är skit snygg

2/5

Visa signatur

System: Team Red