Permalänk

ASUS Sabertooth 55i

Hej

Skall nu köpa ny dator eftersom min nuvarande börjar få gråa hår eller rättare sagt har. Ja ni ser själv i min sign.

Jag har redan bestämt mig för en I5 men val av moderkort är har jag aldrig varit så bra på.

Min fråga är tjänar man "märkbart" på att köpa ett ASUS Sabertooth 55i istället för ett mer vanligt ASUS P7P55D.

Skall ju poängtera att det kommer att installeras ett HD5870 eller GTX295.

Hade blivit jätte tacksam om någon hade kunnat förklara vilka minnen jag ska ha till vederbörande moderkort. Ser ju att ASUS Sabertooth 55i stöder upp till 2000MHz. Men sedan har ju minnen någon annan be märkning som PC12800 eller PC10600.

Som sagt, vilket moderkort skall jag ta och vad för minne skall jag ha till.

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

tja... stöd för 2000mhz är ju egentligen bara bra när du överklockar, då minnena kommer köras i 1333mhz vid standardklock, då BCLK ligger på 133 vid standard. du kommer få lägga BCLK på 200 innan du kommer få användning för detta stöd.
Sedan så tror inte att du kommer tjäna märkbart i prestanda mot ett "vanligt" P55 moderkort, har dock inte sett några test på Sabertooth än.
men val av moderkort o minnen lägger jag på någon annan, då jag inte är något vidare på de områdena.

Permalänk

Jag har ett P7P55D just nu men är inte riktigt nöjd med det.

Så jag har beställt hem ett asus sabertooth i55 faktiskt ! så jag tycker du ska välja det du med

Dels har den stöd för SLi o CF medans p7p55d bara har stöd för CF.

Sen köpte jag ett gtx 470 1280 mb och då strula mitt moderkort som tusan :/ vet inte vad det var för fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toffastic:

Jag har ett P7P55D just nu men är inte riktigt nöjd med det.

Så jag har beställt hem ett asus sabertooth i55 faktiskt ! så jag tycker du ska välja det du med

Dels har den stöd för SLi o CF medans p7p55d bara har stöd för CF.

Sen köpte jag ett gtx 470 1280 mb och då strula mitt moderkort som tusan :/ vet inte vad det var för fel.

Fick du ordning på ditt GTX 470 med Saber 55i?

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth 55i. Processor:i5 760 2.80ghz. Grafik:ZOTAC GeForce GTX 460 1GB AMP. Minne:Corsair 4gb 1600mzh. Nätdel:Corsair vx 550w. CPU-kylning:Cooler Master hyper 212 plus. Galleriet