Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Gött.. Då har man fått sitt playstation 3.. Beställde från simplygames i tisdags och idag var det levererat till dörren.. Nästan en tusing billigare än det billigaste i Sverige.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Testpilot

På tal om första Uncharted, var inte det ett av dom första spelen som släpptes? ändå skakar kontrollen vid explosioner och sånt, la dom till det i en patch eller nått? har dom isåfall gjort det med alla gamla spel?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
På tal om första Uncharted, var inte det ett av dom första spelen som släpptes? ändå skakar kontrollen vid explosioner och sånt, la dom till det i en patch eller nått? har dom isåfall gjort det med alla gamla spel?

PS3 kom i våren till Sverige å Uncharted släpptes samma år fast runt julen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuba
Gött.. Då har man fått sitt playstation 3.. Beställde från simplygames i tisdags och idag var det levererat till dörren.. Nästan en tusing billigare än det billigaste i Sverige.

Var hamnade prislappen runt? 2300-2400? Hur är det momsen ifall man beställer därifrån, och reklamationer? ifall det går sönder, skickar man direkt till Sony då eller?

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Var hamnade prislappen runt? 2300-2400? Hur är det momsen ifall man beställer därifrån, och reklamationer? ifall det går sönder, skickar man direkt till Sony då eller?

Då det är inom EU så behöver du inte tänka på vare sig tull eller moms. Jag bestallde ett paket med Lego Star wars + HDMI-kabel + En extra dual shock 3. Det är mer lönsamt att köpa paket med spel och extra grejer. Köper du enbart konsollen så skiljer det bara några hundralappar. Om den skulle gå sönder får du skicka den till Simplygames i England men det är ju inte speciellt mycket krångligare eller dyrare än att skicka inom Sverige.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk

Tänk på att Simplygames tar 20 pund för leveransen. Och att de (i mina ögon) just nu inte har några vettiga paket. Play.com har fina paket däremot men prisskillnaden från sverige är inte direkt överväldigande. Men visst, någon hundralapp sparar man.

Permalänk

Så man behöver inte betala någon äckligt onödig moms till svensa staten...? Skulle inte förvåna mig ifall man behövde det. Men 210 pund för en konsoll är inte fy skam.

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
På tal om första Uncharted, var inte det ett av dom första spelen som släpptes? ändå skakar kontrollen vid explosioner och sånt, la dom till det i en patch eller nått? har dom isåfall gjort det med alla gamla spel?

De har nog fixxat det via patch, har för mig att tom motorstorm skakar när man kraschar och så och ändå är det spelet riktigt gammal 3år

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Så man behöver inte betala någon äckligt onödig moms till svensa staten...? Skulle inte förvåna mig ifall man behövde det. Men 210 pund för en konsoll är inte fy skam.

Inom EU betalar du moms i det land som inköpet görs, dvs SimplyGames pris inkluderar Brittisk VAT som är nånstans 15-17,5%.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reflux
Inom EU betalar du moms i det land som inköpet görs, dvs SimplyGames pris inkluderar Brittisk VAT som är nånstans 15-17,5%.

Momsen baseras på momsen i det landet återförsäljaren befinner sig OM INTE försäljningen till utlandet når en viss gräns. Vet inte om det är den totala utlandsförsäljningen eller om det är specifikt för var land.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
De har nog fixxat det via patch, har för mig att tom motorstorm skakar när man kraschar och så och ändå är det spelet riktigt gammal 3år

Jag sökte lite på det och det visade sig att Uncharted var ett av de första spelen som hade skakfunktion så det fanns tydligen redan från början. DS3 släpptes innan Uncharted i Japan, bara vi och USA som fick vänta lite extra på DS3. Mna kan ju anta att utvecklarna fått tillgång till skakteknologin ett bra tag innan också

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reflux
Inom EU betalar du moms i det land som inköpet görs, dvs SimplyGames pris inkluderar Brittisk VAT som är nånstans 15-17,5%.

Och denna VAT ligger redan inräknad i deras priser?

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Hej
Funderar på att köpa en ny TV. Den kommer bara att användas till att spela PS3 och titta på Bluray/DVD.
Jag har ingen aning om vilken TV som är bäst för spel. Någon här som vet?
Funderar på en Samsung UE46B6000 men är som sagt osäker.
Särskilt hur det är med Inputlag och overscanning OSV.
Man vill ju inte lägga ut 10-15tusen på en TV som inte är perfekt att spela på!
Är det någon här som har lite mer koll än jag?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

tja kan ju inte säga så mycket köpte mig en led lcd från samsung och den funkar super till min ps3a (nya) vetefasen om inte den du listar upp inte skall funka bra den med, om du köper ny ps3 kolla upp så din tv stödjer anyNET+ (samsung) då kommer den rulla extra bra med hmdi-styrning av ps3an

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
tja kan ju inte säga så mycket köpte mig en led lcd från samsung och den funkar super till min ps3a (nya) vetefasen om inte den du listar upp inte skall funka bra den med, om du köper ny ps3 kolla upp så din tv stödjer anyNET+ (samsung) då kommer den rulla extra bra med hmdi-styrning av ps3an

led lcd?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

svara med ett lika uttömmande svar.... "ja"?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Mass Effect 2 on PS3? Bioware says: "probably"

Citat:

Watamaniuk mentioned during the presentation at this year's Poznan Game Arena (polish gaming expo), as much as 3 platform targets for Mass Effect 2. These were Xbox 360, PC, and "probably PS3". After a moment he understood what he said and retreated from earlier statements, saying he doesn't comment on rumors and speculation.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joi
led lcd?

LED-Tv:s är i grund och botten vanlig LCD teknologi med led-dioder som backlight.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Gissa vad jag gjorde idag...

Jag applicerade om kylpastan på min PS3

Hela började med Uncharted efter två timmars spelande så gick fläkten till steg fyra...fick öppna fönstret(~4 grader) för att få ner hastigheten till steg tre. Läste lite på nätet och bestämde mig att öppna den och applicera om pastan.
Innan

tagit bort den gamla kylpastan, visst är cell- och RSX chipet vacker(?):P hahah

Artic silver 5!

Får testa lite nu, börjat köra folding home och fläkten har dragit till steg tre....får se vad som händer nu..

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Respekt att byta kylpasta.

Nyfiken på hur det gick sen. Märkte du nån skillnad?

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
tja kan ju inte säga så mycket köpte mig en led lcd från samsung och den funkar super till min ps3a (nya) vetefasen om inte den du listar upp inte skall funka bra den med, om du köper ny ps3 kolla upp så din tv stödjer anyNET+ (samsung) då kommer den rulla extra bra med hmdi-styrning av ps3an

Fungerar en TV bättre (extra bra) om den har hdmi styrning?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Mass Effect 2 on PS3? Bioware says: "probably"

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35063

)=

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwerty76
Respekt att byta kylpasta.

Nyfiken på hur det gick sen. Märkte du nån skillnad?

håller på att köra lite Unchrted 2 MP......fläkten är steg tre än så länge...hoppas det håller sig....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Fungerar en TV bättre (extra bra) om den har hdmi styrning?

Du får bara extra funktioner så som att PS3:an kan starta TV:n och du kan styra filmer med TV:ns fjärrkontroll.

Funktionen kallas för CEC om man ska ha ett gemensamt namn men alla tillverkare har egna namn på det, hos Philips heter det EasyLink.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du får bara extra funktioner så som att PS3:an kan starta TV:n och du kan styra filmer med TV:ns fjärrkontroll.

Funktionen kallas för CEC om man ska ha ett gemensamt namn men alla tillverkare har egna namn på det, hos Philips heter det EasyLink.

Mjo,så långt är jag med.
Men det lät som om TVn fungerar bättre.
Dvs en boost =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Testpilot

Nja, sån tur har man inte

Köpte real triggers idag på Game, känns riktigt bra hittills och äntligen får jag lika bra gasknappar som på Xbox.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
håller på att köra lite Unchrted 2 MP......fläkten är steg tre än så länge...hoppas det håller sig....

Hur verkar det hålla sig?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur verkar det hålla sig?

har inte hunnit köra en längre tid....imorron får jag köra U2:MP. Målet är att levla till level 20(14 nu). Får åter komma imorron

Edit: Nu har jag kört en längre stund, fläkten håller sig på läge tre....håller just nu köra folding@home...får se när(om) den dra till läge fyra.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Köpte ett headset(det officiella) för att kunna micka i spel men förstår inte riktigt hur det är tänkt att användas. Eftersom man inte kan få ut spelljudet i hörluren, och eftersom man inte kan ha hörlurar på sig samtidigt som headsetet så måste man köra spelljudet i högtalarna? Men då aktiveras ju micken av spelljudet hela tiden vilket är väldigt störande för medspelarna?

Och går det inte ändra känsligheten?

EDIT: Dessutom, finns ju en muteknapp om det händer mycket hemma och man inte vill störa alla andra, men nej, då piper den var 10:e sekund för att "varna" att headsetet är på mute så det funkar inte heller.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft problem med att folk stör sig på mitt spelljud när jag använder headsetet.
Dra ner volymen lite bara så borde det inte vara några problem!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|