Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Windows 7 och DAEMON Tools?

Permalänk
Medlem

VirtualCloneDrive fungerar bra och påminner om DT.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
I vintras när folk körde W7 beta så var det rätt stora problem med Daemon tools (tror det skapade instbillitetsproblem), så MS la till Daemon tools som icke supportad applikation i nån slags lista i W7 RC, men precis när RC kom så släpptes en uppdaterad Daemon tools som funkade finfint i W7... Dålig tajming helt enkelt
Misstänker att man inte får varningen i RTM, eller...?

Jo, man får varningen RTM. Rättare sagt, jag får med Lite-versionen. Det är det jag finner lite ironiskt ändå. Både PRO och Lite-versionen är samma version men den ena varnar Windows om men inte den andra. Känns helt enkelt som att man ska ha tur när man installerar Lite-versionen för att installationen ska fungera.

I vilket fall har jag personligen inte upplevt några instbillitetsproblem med Pro-versionen under Windows 7 x64 RTM

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Herregud det står ju bara att det inte är kompitabelt med Windows 7. Bara tryck framåt.

Idiot...

decee's lösning fungerade för mig; nyare SPTD.

Permalänk
Medlem

Det står Please wait på Daemon tools när jag mountar och när jag försöker installera virutal clone drive hamnar jag installing driver please wait? Något e fel kan man väl säga.

och väntat har jag gjort bra länge.

Visa signatur

ASUS Rampage II Extreme X58 || Intel i7 Hexa Extreme CPU i7-980 @ 4,4mhz ||Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB || ASUS Radeon HD5970 CF ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Misstänker att man inte får varningen i RTM, eller...?

Jo då, jag laddade hem RTM via chalmers, och jag hade problem att installera daemon tools då också. Men som sagt, skiter man i alla varningsmeddelanden och kör på så fungerar det ändå. Men fixade också nyare SPTD har jag för mig...

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem

Tänkte dra ner Daemon Tools nu, men malwarebytes blockar sidan. Är det något att oroa sig för eller kan jag helt enkelt stänga ner malwarebytes och köra på?

Permalänk
Vila i frid

Säger malwarebytes att nåt är knas på en hemsida, skippa daemon tools från DEN sidan. Personligen kör jag med Alcohol 52% som funkar bättre @ http://www.free-downloads.net/programs/Alcohol_52__Free_Editi...

Permalänk
Medlem

Hade problem efter att ha uppgraderat till windows 7, fick felmeddelandet "This program requires at least Windows 2000 with SPTD 1.60 or higher. Kernel debugger must be deactivated."
Löste det med denna guide

http://daemonpro-help.com/problems_and_solutions/registry_and...

Permalänk
Medlem

Vad gör man om det kommer upp ett felmeddelande där det står att det inte går att lägga till en ny styrenhet ? Kör DTLite med windows 7 X64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Hördu, jag har DAEMON TOOLS Lite 4.30 o de funkar helt utmärkt på Windows 7 Ultimate 64-bit.

Samma här.

Permalänk

Hej!
Ursäkta att jag bumpar tråden, men det var den här som dök upp när jag googlade.

Har provat att installera både Alcohol 52 (?) och Daemon Tools Lite på min Windows 7 home 64 bit, men det är något fel vid båda installationerna. Med Alcohol startades datorn om innan Internal Setup Error meddelandet dök upp, med DT dök det upp typ med en gång. (prövade även att installera sptd innan DT men datorn sa att samma version redan var installerad?)

vet nån vad som är fel, hur jag kan fixa det eller vilket annat bra gratis program som skulle kunna passa min dator istället?

eta; har PowerISO nu men den ser jag mer som en temporär lösning, den är änna mer krånglig än vad jag vill ha/är van vid. :/

Permalänk
Vila i frid

Alcohol 52% funkar med W7-64. Du har förmodligen problem med SPTD. Använd t.ex. AUTORUNS för att manuellt plocka bort SPTD från uppstarten. Starta sen om windows och prova att installera en gång till. Har du då fortfarande problem är det möjligt att din dator är infekterad med virus/trojaner.

Permalänk

Virtual CloneDrive är ett grymt enkelt och bra program annars...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk

Tjena grabbar! Har ett ganska drygt problem.. Ska installera Daemon tools på min laptop, men kommer bara till sektionen där man ska starta om datorn i installationen.. startar om och men då startar även installationsprocessen om och jag blir ombedd att starta om datorn igen..

Detta händer hela tiden och har testat att starta om den typ 10 gånger men samma problem jämt..

Sitter på Windows 7 och har: "Daemontools410-x64" som installations fil

Permalänk
Medlem
Skrivet av adwington:

Tjena grabbar! Har ett ganska drygt problem.. Ska installera Daemon tools på min laptop, men kommer bara till sektionen där man ska starta om datorn i installationen.. startar om och men då startar även installationsprocessen om och jag blir ombedd att starta om datorn igen..

Detta händer hela tiden och har testat att starta om den typ 10 gånger men samma problem jämt..

Sitter på Windows 7 och har: "Daemontools410-x64" som installations fil

Gammal icke kompatibel version. 4.35+ är aktuell version.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Vila i frid

Alcohol 52% v2.0.1 funkar prima under bl.a. W7-64. Se först till att avinstallera eventuell gammal SPTD-drivare DuplexSecure - FAQ

Permalänk
Skrivet av Poison:

Lite-versionen av Daemon Tools verkar inte ha stöd för Windows 7 ännu. Dock har PRO-versionen det. Ladda hem den på Downloads :: DAEMON-Tools.cc

20-dagars trial.

Du har svarat på ett nästan två år gammalt inlägg.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Skrivet av BobMarley:

Du har svarat på ett nästan två år gammalt inlägg.

Och du har svarat på ett ett år gammalt inlägg.

Kändes de bättre för dig att skriva de? För de gjorde inte mig gladare nånstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Du har svarat på ett nästan två år gammalt inlägg.

Heh.. jag svarade på ett inlägg ifrån teejee samma dag som han skrev det. Hur väsentligt gammal tråden är från när den skapades är ganska irrelevant. Som Freddish93 säger så har du istället svarat på ett inlägg från mig som är över ett år gammalt. Kan ju även påpeka att din inlägg inte bidrar med någonting till denna tråden eller ämnet oavsett hur gammal den är.

Har du inget bättre för dig än att söka upp gamla trådar med nya inlägg så skulle jag hänvisa dig till Fragbites forum istället. De ligger ungefär på samma nivå som dig.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"