Permalänk

AMD i laptop?

Tjena!

Går i laptop-köpar-tankar..

Hade en Acer Aspire tidigare med AMD Turion x64 processor...den datorn/cpu:n var typ alltid varm..även in i idle så kunde den kylfläkten gå på högvarv o den var inte alls tyst av sig..

Syrran hade en motsvarande laptop med Celeron-cpu som var rätt så sval hela tiden..

så..är AMD varmare av sig eller? Hittade en laptop till ett bra pris/prestanda som har AMD i sig..men vill inte ha en dator som låter som en helikopter på "tomgång"..

hjälp? Någon som vet nåt?

Permalänk
Avstängd

"så..är AMD varmare av sig eller"

Ja

Permalänk
Medlem

Re: AMD i laptop?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NASENBLUTEN
Tjena!

Går i laptop-köpar-tankar..

Hade en Acer Aspire tidigare med AMD Turion x64 processor...den datorn/cpu:n var typ alltid varm..även in i idle så kunde den kylfläkten gå på högvarv o den var inte alls tyst av sig..

Syrran hade en motsvarande laptop med Celeron-cpu som var rätt så sval hela tiden..

så..är AMD varmare av sig eller? Hittade en laptop till ett bra pris/prestanda som har AMD i sig..men vill inte ha en dator som låter som en helikopter på "tomgång"..

hjälp? Någon som vet nåt?

celeron är en riktigt skit cpu.
föredra amd i bärbara mest för att grafik kortet inte blir något intel påhitt

Sen så kan du köpa en kylplatta till laptop, något jag tycker är ett måste idag.

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk

Re: Re: AMD i laptop?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
celeron är en riktigt skit cpu.
föredra amd i bärbara mest för att grafik kortet inte blir något intel påhitt

Sen så kan du köpa en kylplatta till laptop, något jag tycker är ett måste idag.

hmmm..kylplatta..kanske inte så smidigt om man ex ska ha den i bilen? vilken lapp är sval o skön?

Permalänk
Medlem

Ljudnivån har mer att göra med designen av datorn att göra än själva processorn, undantaget bärbara med processorer avsedda för stationära och bärbara med kraftfullare grafik (som tenderar till att vara mer energikrävande än processorerna).
Om ditt val är mellan Celeron och AMD skulle jag nog tendera att välja AMD, om ditt val är mellan en Core2Duo och AMD (valfri modell) skulle jag välja Core2Duo utan att tveka.

Vilken dator är det du funderar på? Vilken är din prisgräns?

Permalänk
Medlem

Har en fujitsu siemens amilo med en amd turion x2 processor på 2ghz sitter bara en fläkt i datorn men vet inte varför den snurrar så ofta som den gör

datorn har även hybridsli grafik och jag tror mer på att det är det som gör att fläkten snurrar så mycket då processorn är förhållandevis strömsnål och långsam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
Ljudnivån har mer att göra med designen av datorn att göra än själva processorn, undantaget bärbara med processorer avsedda för stationära och bärbara med kraftfullare grafik (som tenderar till att vara mer energikrävande än processorerna).
Om ditt val är mellan Celeron och AMD skulle jag nog tendera att välja AMD, om ditt val är mellan en Core2Duo och AMD (valfri modell) skulle jag välja Core2Duo utan att tveka.

Vilken dator är det du funderar på? Vilken är din prisgräns?

För min del spelar cpu ingen större roll..mina krav är 12-15" skräm och maxpris 6000kr..och att den ska kunna spela upp 720p utan problem. Spela har jag inte tänkt att göra..

Vad tycker ni om denna?

Samsung R522-FD03SE

Intel C2D T6400
ATI HD4330
4Gb Ram
320gb hdd

5995:-

Bra pris tycker..men har hört rykten om att 4330 blir varma av sig? stämmer det?

Alternativt:

http://www.dustinhome.se/pd_5010330195.aspx

12" tycker jag känns bäst för mig...den borde väl klara av att spela upp 720p?