ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Hur kommer man med i såna sköna slag som er MR.Bravo?
Är själv inblandad lite i Försvarsmaktens organisation, så det kliade lite nu

Du går in på www.anrop.se och hänger på forumet, TS och/eller irc Vi har större matcher varje helg och ofta även lite mindre under vardagar. Vem som helst som respekterar våra regler och strukturer får vara med och lira när dom vill och har tid. Kolla på "uppdrag"-sektionen på forumet så kan du anmäla dig till kommande matcher. Läs igenom lite trådar på Squad-sektionen också för att få lite inblick i hur vi spelar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Du går in på www.anrop.se och hänger på forumet, TS och/eller irc Vi har större matcher varje helg och ofta även lite mindre under vardagar. Vem som helst som respekterar våra regler och strukturer får vara med och lira när dom vill och har tid. Kolla på "uppdrag"-sektionen på forumet så kan du anmäla dig till kommande matcher. Läs igenom lite trådar på Squad-sektionen också för att få lite inblick i hur vi spelar.

Tackar så mycket. Ses kanske vid fronten

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Lite porr för öronen! Så här ska det låta

http://www.youtube.com/watch?v=9Si1hQaaPlg&feature=player_emb...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Lite porr för öronen! Så här ska det låta

http://www.youtube.com/watch?v=9Si1hQaaPlg&feature=player_emb...

Jävlar vad det toklaggade för den killen så fort han vände på sig.. Jag som tycker det är nästan ospelbart på min monsterburk. Men det där var ju faktiskt ännu värre...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jävlar vad det toklaggade för den killen så fort han vände på sig.. Jag som tycker det är nästan ospelbart på min monsterburk. Men det där var ju faktiskt ännu värre...

Då antar jag att du aldrig har provat spela in film med Fraps i ArmA2. Det typ halverar din fps, om inte mer, beroende på vad som händer och vart man är.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Då antar jag att du aldrig har provat spela in film med Fraps i ArmA2. Det typ halverar din fps, om inte mer, beroende på vad som händer och vart man är.

nej det är ju inte så bra att den halveras då den typ redan är 15..

Visa signatur
Permalänk

Precis Annars hade jag fan filmat hur mycket som helst! Några SSD-diskar hade suttit fint.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag har privat att spara till ramdisk, har man 12 gig ram så har man.. Hjälpte inte nämvärt frö FPSen, så jag tror inte det hjälper med SSD. Nu har jag inge koll på hur Fraps funkar. Men jag tror den på nått sätter hookar in sig som renderer ovanpå Directx och det är nog det som drar kraft...

edit: sedan så får du ju inte mer FPS i spelet än vad du satt FPSen på i filmen, men det vet du säkert redan..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ställ in på Half-size och frapsa loss, tycker det ger duglig bild för att laddas upp på t.ex. youtube och inte så hemsk framrate. Spelar i 1920x1200 med allt på high.

Permalänk

Jodå jag kör på halfsize. Grejen i mitt fall är väl det att jag bara har en sata-disk i min speldator, så allt jobb utförs på samma disk. Med tanke på den okomprimerade storleken på filmen så måste det ju slöa ner datorn som fan, även om man skulle skriva till en annan disk Just ArmA2 läser ju också mycket från disken, vilket folk säger är en anledning till varför objekt och dylikt kan bli segt att ladda ibland. Det ska bli bättre med SSD, men man ska väl inte hoppas på några underverk.

Men jag hade faktiskt tänkt att sätta mig nu ikväll och slänga in en andra disk från servern, när jag ändå sitter och ska meka på en Accelero på grafikkortet Får se vad det blir för skillnad.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Ser att du har 6 gig ram, det är 2.5 gig mer än vad ARMA 2 kan hantera (Jag skulle sälja min flickvän för en x64-version av arma2). Så skapa du en ramdisk och testa innan du lägger pengar på en SSD.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skrivprestandan på en ssd är ändå inte mycket bättre än på en vanlig hårddisk.

Permalänk
Medlem

Är det värt att lägga ~399kr på ARMA 2?

Spelade mycket OPF innan. Gillade det skarpt!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Är det värt att lägga ~399kr på ARMA 2?

Spelade mycket OPF innan. Gillade det skarpt!

Helt klart, köp det och spela med oss på anrop.se !

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Helt klart, köp det och spela med oss på anrop.se !

Är lite sugen. Men är en total nybörjare då.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Måste säga Mr. Bravo du har lockat rejält till detta spel trots dåligt första intryck av spelet.

Gäller att se det från ett annat perspektiv så går allt bra och är relativt kul faktiskt.

Funderar på att köpa spelet faktiskt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Måste säga Mr. Bravo du har lockat rejält till detta spel trots dåligt första intryck av spelet.

Gäller att se det från ett annat perspektiv så går allt bra och är relativt kul faktiskt.

Funderar på att köpa spelet faktiskt.

Detta spel ÄR helt kasst, MEN..... Om du spelar det med polare eller via tex anrop.se så är det grymt kul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jodå jag kör på halfsize. Grejen i mitt fall är väl det att jag bara har en sata-disk i min speldator, så allt jobb utförs på samma disk. Med tanke på den okomprimerade storleken på filmen så måste det ju slöa ner datorn som fan, även om man skulle skriva till en annan disk Just ArmA2 läser ju också mycket från disken, vilket folk säger är en anledning till varför objekt och dylikt kan bli segt att ladda ibland. Det ska bli bättre med SSD, men man ska väl inte hoppas på några underverk.

Men jag hade faktiskt tänkt att sätta mig nu ikväll och slänga in en andra disk från servern, när jag ändå sitter och ska meka på en Accelero på grafikkortet Får se vad det blir för skillnad.

Du skulle ju kunna ha spelet och operativsystemet på en SSD och spela in filmen till en hårddisk. Kanske underlättar inspelandet lite.

Kanske skulle börja spela via anrop.se förresten. Lite sugen faktiskt. Måste bara skaffa ARMA2 först.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Du skulle ju kunna ha spelet och operativsystemet på en SSD och spela in filmen till en hårddisk. Kanske underlättar inspelandet lite.

Kanske skulle börja spela via anrop.se förresten. Lite sugen faktiskt. Måste bara skaffa ARMA2 först.

ARMA2 drar väl väldigt mycket info från hårdisken hela tiden och då får man bättre FPS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
ARMA2 drar väl väldigt mycket info från hårdisken hela tiden och då får man bättre FPS?

Vad menar du?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Ser att du har 6 gig ram, det är 2.5 gig mer än vad ARMA 2 kan hantera (Jag skulle sälja min flickvän för en x64-version av arma2). Så skapa du en ramdisk och testa innan du lägger pengar på en SSD.

2.5 gb för film? Efter en vanlig match brukar jag ha runt 20gb inspelat, så 2.5 räcker inte särskillt långt En SSD har jag redan bestämt att jag ska köpa, men det är lite glest i lagren på de senaste modellerna just nu, så det blir väl nästa månad tillsammans med Win7 troligtvis.
Fast det skulle ju iof vara rätt intressant att prova på ramdisk ändå, bara för att liksom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Är lite sugen. Men är en total nybörjare då.

Det spelar ingen roll. Alla är ändå välkomna och får vara med och lära sig. Självklart får du då troligtvis börja med enklare roller som vanlig skyttesoldat och dylikt, men du kommer lära dig snabbt om du är med mycket Vi har lite guider och dylikt på forumet också som du kan lära mycket utav, och en del träningsmatcher.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Måste säga Mr. Bravo du har lockat rejält till detta spel trots dåligt första intryck av spelet.

Gäller att se det från ett annat perspektiv så går allt bra och är relativt kul faktiskt.

Funderar på att köpa spelet faktiskt.

Hehe, mitt första intryck vara också väldigt negativt, men jag lyckades hålla mig kvar för att jag hade några polare att lira med som peppade varandra hela tiden. Sen hittade vi anrop och upptäckte andra nöjen i spelet också, och då blev man helt såld.

Som sagt så handlar det om att se spelet från rätt perpektiv. Den stora charmen ligger ju så klart i att spela med seriöst folk på bra hemmagjorda banor. På den fronten finns det liksom inget som levererar samma upplevelse som ArmA2. Singleplayer och public är dock helt uteslutet.

Men utöver själva spelandet finns det ju mycket annat som håller en kvar. Själv har jag fastnat vid moddandet med texturer och dylikt, Matte54 har fastnat vid den mäktiga editorn och scripting och sitter framför notepad hela dagarna. Nu har man börjat öppna ögonen för att göra egna unika spelvärldar också, där vi hade tänkt att slå ihop oss och fixa något ballt, vilket är väldigt intressant och tidskrävande. Utöver spelandet så finns det liksom så mycket mer att göra, vilket förlänger livet på spelet som fan.

Iom en flitig och kreativ community och stort stöd från BIS så kommer detta spelet bara vidareutvecklas och bli allt större och bättre med tiden. Helt klart värt pengarna och inlärnings-perioden i min värld Precis som tex Oblivion och Stalker som kom i typ precis samma skick och möjligtheter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Detta spel ÄR helt kasst, MEN..... Om du spelar det med polare eller via tex anrop.se så är det grymt kul!

Definera ett "kasst" spel Att det är "grymt kul" att spela med polare i multiplayer gör det väl inte sämre än ett spel som är grymt kul att spela ensam i singleplayer? Att det ena är bättre än det andra har väl inte direkt hindrat andra titlar från att bli hyllade till skyarna förr. Se på BF2 tex som hade ett skämt till SP men ett MP som rockade skiten ur allt annat och var väldigt mod-vänligt, men ändå var spelet väldigt buggigt i början och hade en del dryga begränsningar i spel-motorn, och än idag har dom inte fixat allt. Och som sagt så handlar ArmA2 även om så mycket mer än att bara sitta och spela

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Du skulle ju kunna ha spelet och operativsystemet på en SSD och spela in filmen till en hårddisk. Kanske underlättar inspelandet lite.

Jep, precis det som är tanken. Fixa typ en 80gb SSD med en partition för OS och en för de mest krävande spelen Kommer nog bli riktigt bra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nånting som folk inte direkt greppar om ArmA2 eftersom folk säger det är så "buggigt", visst det kan tyckas buggigt om man jämnför med en konsolanpassad korridor shooter.

Men om man stannar upp och tänker hur SJUKT stort arma2 är och hur mycket möjligheter som finns spelet är ju i stort sett nästan Open source pga av deras egna programerings språk.
Du kan ställa in klockradio apparater, till ändra färg på korna som springer runt på ängarna, det finns lixom inga gränser hur gigantisk script motorn är.
Det finns INGET du inte kan ändra, ser nästan som självklarighet att allt inte funkar som det ska hela tiden.

GOTY

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Definera ett "kasst" spel Att det är "grymt kul" att spela med polare i multiplayer gör det väl inte sämre än ett spel som är grymt kul att spela ensam i singleplayer? Att det ena är bättre än det andra har väl inte direkt hindrat andra titlar från att bli hyllade till skyarna förr. Se på BF2 tex som hade ett skämt till SP men ett MP som rockade skiten ur allt annat och var väldigt mod-vänligt, men ändå var spelet väldigt buggigt i början och hade en del dryga begränsningar i spel-motorn, och än idag har dom inte fixat allt. Och som sagt så handlar ArmA2 även om så mycket mer än att bara sitta och spela

Det är skit på många fronter, men eftersom det är ett OPF-spel så kommer de undan med det

fråga: Jag har dragit upp arma2 dedicated på min jobbburk, en xeonbaserad sak med dubbla quad prollar och 32gig ram, fast det räcker ju inte med åtta kärnor då arma2server.exe verkar utnyttja 13(!) trådar... Men iaf.. adminpassword verkar inte funka.. får password wrong om jag skriver in adminpassword, funkar dock med vanliga psw... vad göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Vad menar du?

menade att en SSD hårddisk är väldigt snabb och arma 2 drar mycket info från hårdisken som är ganska seg så har man drt på rn SSD så får man väl mer fps

Permalänk
Avstängd

Gubbar, i need help. Hur loggar man in som admin på sin server så att man slipper vote timeout när man väljer uppdrag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Gubbar, i need help. Hur loggar man in som admin på sin server så att man slipper vote timeout när man väljer uppdrag?

#login lösenord

sen #missions

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Avstängd

tack för svar.. från vilket inmatsningsfält skriver jag detta?

edit: konsolen antar jag, men jag hittar ingen knapp för det

men shit skriva det i chatten... kanske inte så säkert

Visa signatur
Permalänk

har en snabb fråga bara, någon som kan berätta hur man klarar uppdraget "Find and capture Bardak". Har letat upp några locals o de säger att de har sett nån åka för några minuter sen osv. men sen händer inget, har letat vid alla tre X utan resultat. Har inkallat helin för upphämtning men när den kommer och man bordar så händer inget, den rör sig inte =/ Nån som har ett tips?

Permalänk
Avstängd

då måste säga åt honom var han ska ta dig med helin via radion....

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
då måste säga åt honom var han ska ta dig med helin via radion....

misstänkte det måste vara genom radion, nu till pinsamma frågan, hur går ja tillväga för att lyckas med det?

EDIT: hittade...tackar för hjälpen..ska se om ja kan lyckas med uppdraget nu. Någon som kan ge något tips om vart han kan gömma sig?