Permalänk
Medlem

Om inte Kimi hade haft KERS hade han slagits om VM nu. Det är iaf så jag ser det.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

Kanske får man äntligen se Kubica i en bil som presterar någorlunda denna säsongen? Pratas frebilt om att det antingen blir han eller Fisichella som tar över på monza. Tydligen skulle det tyda på en deal mellan ferrari och sauber om att leverera ferrarimotorer om sauber lyckas köpa teamet.

Låter i alla fall intressant! Hoppas kan man göra.

EDIT: ingen fungerande länk och jag vägrar länka till aftonblaskan! Stavning på Fisichella fixad dessutom!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det klart att Fisi blir Kimis stallkamrat för resten av säsongen. Få se om han kan placera sig före Sutil i Monza:)

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Även om jag hade hoppats på Kubica är det trevligt att låta de lite äldre rävarna ta plats i toppen, Barichello i spanien, fisichella i belgien. Hoppas han verkligen kan visa att han fortfarande kan fightas nu när han får en helt annorlunda bil.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

ÅÅÅÅH VAD JAG MÅR BRA HAHAHAHAHAH HAMILTON!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Så jäkla skönt att Hamilton klanta sig igen!!!

Permalänk

Ja man blir lite extra glad när det går illa för McLaren

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/826100...

Vad tror ni kommer hända med Renault?

Även om det inte har tagits nåt beslut om att de kraschade medvetet eller ej så låter det ju som om de erkänner sig skyldiga redan nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som det spekuleras i BBC artikeln så tror jag att eftersom dom skyldiga avgått så blir nog straffet väldigt milt. Inte för att allt är 'ok' i och med det utan mer för att försöka behålla Renault i F1. Nu är jag dock tämligen övertygad om att Renault är påväg ur F1, efter Alonso's 2 titlar har det gått ganska knackigt och utan team chefen Briatore, den tekniskt ansvarige Symonds och den enda skickliga föraren som satt sin fot i stallet på många(?) år (det är väl världens sämst bevarade hemlighet att Alonso ska till Ferrari) finns det ingenting värt att satsa på i det stallet.

Att Brawn tog en dubbel och därigenom i princip säkrat mästerskapet gör detta till kanske den bästa veckan någonsin i F1. Ska bli spännande att se duellen mellan Barichello och Button om förar titeln
[/Seriositet]

OMG! Fan vad glad jag blev när jag läste att den äckliga gubben sänktes av Piquet

Lite kul att Hamilton träffade bariären också men med tanke på poäng läget kan det kvitta.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Blev ett ordentligt straff för Renault.

http://www.formula1.com/news/headlines/2009/9/9953.html

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Det tycker inte jag. En villkorlig dom. "Gör inte nåt liknande på två år, aja baja." Inga böter, ingen poängförlust. Franska FIA vill och vågar inte knäppa till franska Renault, särskilt inte när Renault annars också övervägt dra sig ur F1.
Briatore och Symonds straff tycker jag är rätt, men Nelson Piruett får gå helt fri. Alonsos situation är jag mer osäker på, men med tanke på att det är den andra gången han står inför FIA:s världsdomstol angående paragraf 151c, så tycker jag hans moral och etik är minst sagt tveksam.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Vann Button VM?

Permalänk
Medlem

Japp

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
Blev ett ordentligt straff för Renault.

http://www.formula1.com/news/headlines/2009/9/9953.html

Så varför blev det inget liknande straff när Barri lät Schumi vinna för ett par år sedan, typ inga konsekvenser whatsoever.....

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Så varför blev det inget liknande straff när Barri lät Schumi vinna för ett par år sedan, typ inga konsekvenser whatsoever.....

Det var inget hårt straff, 2 års villkorlig avstängning. Ferrari fick väl åtminstone ett straff då man fick böta en miljon dollar.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Sjukt intressant början av loppet i brasilien

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article61...

Bye Bye Formel 1 för min del

Men fuck...

Man kollar inte på F1 en säsong och hela skiten är förändrad...

Permalänk
Medlem

Kanske blir det kontrakt med Mercedes ändå för Kimi
http://www.iltalehti.fi/formulat/2009111910628592_fo.shtml

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Schumi iz back.

Undra hur det kommer gå för honom.

Fan att man inte har VIasat.

Permalänk
Avstängd

Snart är det dags igen, oh yes. Svider dock att se schumi i ett ställ som inte är helrött.

FORZA FERRARI

Permalänk
Medlem

Riktigt spänd inför säsongen! Tråkigt på BMW-Sauber, höll på dem innan. =\

Någon som vet något sätt att kolla på BBC-sändningarna? Jag betalar mycket hellre för dem än för Viasats sändningar. Fast det verkar som att F1-sändningarna på BBC bara sänds i England, och även om jag är beredd att betala för dem hittar jag ingenstans där jag kan göra det. Några tips?

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majke
Riktigt spänd inför säsongen! Tråkigt på BMW-Sauber, höll på dem innan. =\

Någon som vet något sätt att kolla på BBC-sändningarna? Jag betalar mycket hellre för dem än för Viasats sändningar. Fast det verkar som att F1-sändningarna på BBC bara sänds i England, och även om jag är beredd att betala för dem hittar jag ingenstans där jag kan göra det. Några tips?

Jag kan ha fel, men jag har för mig att genom filmonHDi player så kan du se loppet streamat live från engelska BBC1.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem nu efter att jag flyttade men det löste sig ganska så snabbt. Allt du behöver göra är att installera FreeVPN och sedan koppla upp dig till deras gratisserver i UK. Efter detta är det inga som helst problem att kika på BBCs sändningar, såg själv första träningen nu i morse.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Jag hade samma problem nu efter att jag flyttade men det löste sig ganska så snabbt. Allt du behöver göra är att installera FreeVPN och sedan koppla upp dig till deras gratisserver i UK. Efter detta är det inga som helst problem att kika på BBCs sändningar, såg själv första träningen nu i morse.

Ohlala, en liten "how-to" som du kan dela med dig?

Permalänk
Medlem

Här kommer den avancerade guiden. Ta nu inte min plats på gratisservern då det bara finns 250 platser.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

@Chobi: Danke, precis på den nivån ville jag ha det! Haha

Permalänk
Medlem

Jag fick inte BBC att fungera via FilmOn HDi Player. Gillar även att man kan välja vilken typ av kommentarer man vill ha på BBC's hemsida. Och det krävs ingen registrering med FreeVPN heller.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Testade FilmOn HDi Player men det fungerade inge vidare men tack Chobi för din guide.

Är FreeVPN ist för proxy?

Permalänk
Medlem

Tack Chobi, kollar nu på intervjuerna innan loppet.

Undra om det funkar med samma sak fast för RTL...